- Hirdetés -

Különleges adatbázis startupoknak

|

- Hirdetés -

Egy magyar fejlesztésnek köszönhetően minden eddiginél átláthatóbbá válik a közép-kelet-európai startup ökoszisztéma. A Devora Lime csapattal közösen fejlesztett RocketShepherd dinamikus adatbázisban a hazai és regionális innovációk egy helyen lesznek felfedezhetőek.

Sebastian Tamas (Sebi) a cég ötletgazdája és vezérigazgatója hosszú éveken át dolgozott az amerikai és francia befektetési és tőzsdei piacokon, majd 2017-ben tért vissza Budapestre, hogy segítse a Magyarországon újrainduló startup ökoszisztémát. 2018-ban döntött úgy, hogy egy piacteret fejleszt, amely a régióban automatizált módon képes a startup vállalkozásokat a helyi majd globális versenytársakkal tételesen összehasonlítani. A RocketShepherd cég adatbázisában jelenleg több mint 800 ezer startup vállalkozás szerepel. A platform béta verziója már élesben is elérhető, elsőkörben a magyar ökoszisztéma adataival.

Mostanáig nem volt centralizált és standardizált módon átlátható a startupok fejlődési adatai és rizikófaktorai, alapjaiban ezen szeretett volna változtatni a RocketShepherd.

„Eddig az összehasonlítás legnagyobb akadálya az volt, hogy a startupok önkéntesen és manuálisan töltötték fel adataikat több felületre, ami sok hibához és hiányossághoz vezetett. A már meglévő adatbázisokban pedig nem szerepel elég adat a közép-kelet-európai startupokról, mivel kutatásaink szerint csak 20-30 százalékát fedik le ennek a régiónak. Ezzel szemben a mi automatizált rendszerünk összegyűjtött minden mérhető meta-adatot és rizikófaktort a social media statisztikáktól kezdve a honlapmegtekintéseken át egészen az applikáció-letöltésekig, ezáltal közel 95 százalékos lefedettséggel dolgozunk. Ehhez az innovatív megoldáshoz egy olyan dinamikus partnerre is szükségünk volt, aki érti a startup világ szellemiségét. Ebben nyújtott hatalmas segítséget a Devora Lime Kft.” – magyarázta az ötletgazda, aki „startup ökoszisztéma pásztornak” nevezte magát.

Teljes lefedettség a startup piacon

Mint fogalmazott, dinamikus adatbázisukban szerepel mind a közel háromezer Magyarországon létező startup szereplő. Ezeket saját automatizált módszerekkel gyűjtötték össze és kollégájával együtt még át is néztek őket egyesével, azzal a céllal hogy kisegítsék a sok vállalkozási tartalom angol nyelvre való fordítását. Ez azért is fontos, mert a felület kizárólag angolul lesz elérhető, ugyanis Sebastian Tamas szerint „nincsenek ebben az iparágban már országok, csak digitális ökoszisztémák ahol az angol nyelv a közös nevező.”

A RocketShepherd valójában egy startup a startupoknak. Az adatbázis a hazai innovatív vállalkozásokat is összeveti a nemzetközi cégekkel, majd felkínál nekik olyan partnereket, akiknek a segítségét igénybe tudják venni, ezáltal felzárkózhatnak versenytársaikhoz és megérthetik a nemzetközi iparági trendeket. Láthatják, hogy miben vannak lemaradva a többiekhez képest és milyen szolgáltatásokat tudnak igénybe venni ezek kiküszöbölésére. A felület egyébként szerkeszthető, a cégek bármikor hozzá tudnak nyúlni a saját adatlapjukhoz.

„Ez az adat aggregálás azért is óriási előrelépés, mert a startupoknak csökkentjük az adminisztrációt, hogy bővítsük az innovációt. Régiós összevetésben így végre valós képet kaphatunk hazánk innovációs helyzetéről is. Sajnos eddig olyan volt, mintha autóversenyzés közben belenéznél büszkén a visszapillantó tükörbe, örülsz hogy ott van a többi autó mögötted, de nem esik le, hogy éppen téged köröznek le. A hozzánk regisztrált cégek esetében ez most megváltozik, mert pontosan látni fogják, hol helyezkednek el az innovációs versenypályán. Ez egy igazi reality check.” – magyarázta.

Startup tőzsde, az iparág Szent Grálja

A RocketShepherd víziója létrehozni a jövőben egy teljesen új koncepciót: az index alapú startup tőzsdét. Ha valaki például a magyar vagy regionális fintech iparba szeretne befektetni és nem csak egy fintech startupba, akkor egy olyan származtatott vagy kriptóvaluta alapú terméksorozatot fog előállítani, ahol ez lehetségessé válik.

„Minden információt ami az innovációs ökoszisztémához kapcsolódik összegyűjtünk és automatikusan frissítjük mesterséges intelligenciával. Ezt saját metodológiánk szerint majd súlyozzuk, hogy előállítsunk egy új fajta szektor specifikus index árfolyamot aminek periodikus mozgásával lehet kereskedni. Az így létrejövő iparági trendeket befektethetővé tesszük, ami az iparág Szent Grálja.” – mondta Sebastian Tamas.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többet kérnek a munkavállalók

2020 óta évről évre 12 százalékot emelkedtek átlagosan a munkavállalói nettó bérigények Magyarországon. Ezzel párhuzamosan a cégek többsége is dolgozik a bérfejlesztéseiken a munkavállalóik megtartása érdekében, lekövetve az inflációt – derül ki a Profession.hu...

Közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma

A 2021 és 2027 közötti időszakban közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma a Digital TV Research friss előrejelzése szerint. A vizsgált időszak végére a Disney+ megelőzi a Netflixet. A prognózis szerint 2027-re 1,69...

Hosszú szünet után visszatér a Főzdefeszt

Még 2011-ben, a Mikszáth téren rendezték meg az első Főzdefesztet, az esemény is szerepet játszott abban, hogy beindult itthon a kézműves sörök forradalma. Hat év szünet után idén visszatér a rendezvény, június közepén a...

Minden patika! – Így kampányol Istenes Bence a Rossmannak

Új kampányt indított a Rossmann, amelynek gyártója és főszereplője Istenes Bence. A Rossmann futár-kampánnyal a cég azt a szolgáltatást népszerűsíti, amellyel az online felületükön vásárlók 5 órán belül hozzájuthatnak a megrendelt árukhoz Budapesten és...

Rekordáron kelt el két Star Wars plakát Budapesten

Hazai viszonylatban rekordáron kelt el a Falra fel! 7.0 plakátaukcióján több tétel is egy budapesti árverésen. Star Wars poszterért magyarországi teremárverésen ennyit korábban még senki sem fizetett: a kalapács egymillió-kétszázezer, valamint egymillió forintnál csapott...

Elszállhat a nyári táborok ára

Egyre több táborszervező kénytelen megemelni a táborok árait a megnövekedett költségeik miatt, így a vakáció programok díjai is eltérhetnek akár két hét múlva is a mostanitól. A már lefoglalt táborok árait tartják a táboroztatók...

Nagy változás a budapesti plázában

A hazai bevásárlóközpontok közül elsőként a Westend tette lehetővé a teljesen automatizált, okos mobilitási megoldásokkal bővített parkolás lehetőségét. Mostantól nincs szükség sem papíralapú parkolójegyre, sem aprópénzre, csupán indulás előtt egy egyszeri, gyors applikációs regisztrációt...

Fiataloknak kínál munkalehetőséget a Lufthansa

A Lufthansa Systems Hungária feltett szándéka, hogy a jövő IT szakemberei számára vonzó karrierlehetőséget és hosszútávú perspektívát kínáljon egy egyedi területen. A légiközlekedési informatika egyik piacvezető vállalata ennek érdekében idén is elindítja IT Young...
tévé tévézés nézőszám

Nézettség: átok van a balatoni sorozatokon

A kereskedelmi célcsoportnál A mi kis falunk, a teljes lakosságnál pedig a Tények bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Az RTL-es Konyhafőnök továbbra is kifejezetten erős nézettséget hozott, a TV2-s Drágám, add az életed...

Új elnökségi tagok a DIMSZ-ben

Megtartotta idei éves tisztújító közgyűlését a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ), ahol több pozíció megerősítése mellett új elnökségi tagokat is választott a tagság.Május elején tartotta rendes éves tisztújító ülését a szövetség, ahol Huszics...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így változtak online vásárlási szokásaink

Az online vásárolható szolgáltatások terén megváltoztak a szokásaink az elmúlt két évben: óvatosabban döntünk, átalakult a keresett szolgáltatások köre, miközben a döntés ideje egyre inkább az utolsó pillanatra tolódik, így előtérbe kerültek a last...

Egyre többet kérnek a munkavállalók

2020 óta évről évre 12 százalékot emelkedtek átlagosan a munkavállalói nettó bérigények Magyarországon. Ezzel párhuzamosan a cégek többsége is dolgozik a bérfejlesztéseiken a munkavállalóik megtartása érdekében, lekövetve az inflációt – derül ki a Profession.hu...

Közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma

A 2021 és 2027 közötti időszakban közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma a Digital TV Research friss előrejelzése szerint. A vizsgált időszak végére a Disney+ megelőzi a Netflixet. A prognózis szerint 2027-re 1,69...

Hosszú szünet után visszatér a Főzdefeszt

Még 2011-ben, a Mikszáth téren rendezték meg az első Főzdefesztet, az esemény is szerepet játszott abban, hogy beindult itthon a kézműves sörök forradalma. Hat év szünet után idén visszatér a rendezvény, június közepén a...

Minden patika! – Így kampányol Istenes Bence a Rossmannak

Új kampányt indított a Rossmann, amelynek gyártója és főszereplője Istenes Bence. A Rossmann futár-kampánnyal a cég azt a szolgáltatást népszerűsíti, amellyel az online felületükön vásárlók 5 órán belül hozzájuthatnak a megrendelt árukhoz Budapesten és...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

Ökotudatos sorsjegyekkel rukkolt elő a Szerencsjáték Zrt.

Új, 100 százalékban újrahasznosított papír alapanyagból gyártott, környezetbarát sorsjegyeket vezetett be a Szerencsejáték Zrt., amelyre Magyarországon eddig még nem volt példa. Az Ökokaland sorsjegypár főnyereménye 50, illetve 75 millió forint.A Szerencsejáték Zrt. stratégiai céljaival...

Izgalmas ötletekkel tennék fenntarthatóbbá a jövőt a fiatalok

A program utolsó fázisára készülnek a Samsung x EdisonKids Megoldások a holnapért kihívás résztvevői, a zsűri tagjai szerint pedig idén is ígéretes ötleteket hoztak magukkal a fiatalok. Több mint 300 diák és tanár vett...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....