
A magyarok közel fele havonta kuponozik, sokan 5000 forintnál is többet spórolnak egy-egy akciós bevásárlásnál – mutat rá az Etele Plaza és Europion piackutató cég közös reprezentatív felmérése. A vevők többsége ilyenkor tudatosan vásárol, de vannak, akik több mint négy órát is elnézelődnek ilyenkor egy bevásárlóközpontban.
A megkérdezettek döntő többsége (70%) legalább évente egyszer kuponnal vásárol. A válaszadók közel fele (48%) havonta, minden negyedik pedig hetente vesz igénybe ilyen típusú kedvezményeket. A fiatalabb, 16 és 39 év közötti korosztályok körében a legnépszerűbb a kuponozás, míg az ötven feletti vevők jóval ritkábban élnek ezzel a lehetőséggel. A Kelet-Magyarországi lakosok, illetve a nyolc osztályt végzettek és szakmunkások között majdnem kétszer annyian vannak, akik még sosem vettek részt ilyen akcióban, mint a más országrészekben élők, illetve a magasabban képzett csoportokban.
A megkérdezettek leggyakrabban élelmiszert (60%), drogériai termékeket (45%), ruhát, cipőt (36%) és elektronikai termékeket (25%) vásárolnak a plázákban. A kuponhasználóknak átlagosan nagyjából harmada (31%), míg a tinédzserek és a fiatal felnőttek 40 százaléka spórol meg 5000 forint feletti összeget egy-egy akciós bevásárlással. Tízből kilenc (88%) magyar sorba állna azért, hogy megvegye a már kiszemelt kedvezményes terméket. A tinédzserek és a fiatal felnőttek körében még ennél is többen (93%) szánnák rá magukat az álldogálásra, viszont a diplomások közül jóval kevesebbet (78%) lehetne rávenni erre.
„A megkérdezettek majdnem kétharmada célirányosan, maximum egy órát tölt kuponos bevásárlással egy plázában, közel harmaduk 2-3 órát szán arra, hogy mindent tudatosan végig nézzen, míg a tizedük akár négy óránál is többet jár-kel ilyenkor egy bevásárlóközpontban. A kuponos termékvadászat testmozgásnak sem utolsó, mivel a megkérdezettek harmada saját bevallása szerint legalább két kilométert sétál ilyenkor” – hangsúlyozta Deutsch Krisztina, az Etele Plaza igazgatósági tagja, bérbeadási és marketing Igazgatója.
A magyar vevők leginkább egyedül (41%) vágnak neki a kuponos bevásárlókörútnak, de sokan páros időtöltésként (31%), illetve családi (21%) programként tekintenek rá.