- Hirdetés -

Lapok a trenddel szemben

|

- Hirdetés -

Továbbra is találni olyan lapokat és témaköröket a nyomtatott sajtótermékek piacán, amelyek egész jó eladásokat hoznak. Főleg a női célcsoportot megcélzó tematikák teljesítenek szépen, de az autós lapok és a bookazine-ok között is akadnak sikeres termékek.

Azért be kell vallani, hogy manapság nincsenek könnyű helyzetben a nyomtatott sajtótermékek. Az interneten rengeteg szöveges tartalom érhető el ingyen, az elmúlt években jelentősen szűkült az árushelyek száma, az pedig nem csak a printmédiának okoz fejtörést, hogy mennyire átalakultak a fiatalok médiafogyasztási szokásai. Ilyen piaci környezetben ha egy nyomtatott sajtótermék enyhén növelni vagy akár csak tartani tudja az értékesített példányszámát, már az is hatalmas sikernek számít.

A Matesz által auditált sajtótermékek tavalyi értékesítési adatain végignézve azért jó néhány lapnak sikerült megőriznie vagy akár növelnie is az eladásait. Ezek közül gyűjtöttünk össze néhányat, és a kiadókat is megkérdeztük arról, hogy mi lehetett az adott lap jó teljesítményének a titka. Összességében egyébként az látszik, hogy erős márkával és jó tartalommal nem lehetetlen a stabil példányszám elérése. Persze vannak azért a sajtópiacon belül is különbségek, hiszen a napilapok számára ez jóval nehezebb feladat, mint egy heti- vagy havilapnak.

Legerősebb férfimagazin

A Mediaworks portfóliójába tartozó Autó-Motort már egy éve ilyenkor is emlegettük. Saját tematikáján belül akkor is piacvezetőnek számított, az értékesített példányszámát pedig sikerült a 19–20 ezres sávban tartani. Az elmúlt egy év adatai alapján pedig ezt folytatni is tudták, és a kéthetente megjelenő Autó-Motort 2018 júniusában, az indulásának 70. évfordulóján meg is újították.

„A lapmegújítás sikeres volt, sok pozitív visszajelzést kaptunk a partnerektől és az olvasóktól egyaránt. Az eladások tekintetében a leglojálisabb olvasók, az egyéves előfizetők tábora emelkedett legjelentősebben” – tudtuk meg Czövek Hajnalkától, a Mediaworks magazinüzletág-igazgatójától. Ez különösen jó eredmény annak fényében, hogy férfi célcsoportnak szóló lapról van szó, hiszen azért a Matesz adatsorát végignézve látszik, hogy a női témájú lapok általánosságban stabilabban tartják az eladásaikat. Jól mutatja ezt az is, hogy az Autó-Motor jelenleg a legnagyobb példányszámú férfi magazinnak is számít. „Az alaplap mellett a különszámok is megújultak, prémium jelleget kaptak a tematikus kiadványok. A sikeres megújulás – ami tartalmi és arculati változást is jelentett – és a lap hitelessége az, ami leginkább döntő akkor, amikor az olvasók választanak” – tette hozzá Czövek Hajnalka.

A Mediaworks portfóliójánál maradva a Fanny esetében is stabil, 60 ezer feletti átlagos értékesített példányszámot látni. Ezen belül az utolsó negyedévben növelni is tudták az eladásaikat. „Apró lépéseket teszünk a lap fejlesztése érdekében, azaz folyamatos a megújítás, az átalakítás. Frissülnek és szépülnek a rovatok, az idén a címlapkoncepció is átalakult picit, egyre több az egyedi címlapunk. Egyre letisztultabb a Fanny képi világa is. Látványos, nagy kampánya nem volt a magazinnak az elmúlt évben, inkább a több kicsi, folyamatos aktivitás jellemző, s leginkább tartalmi kommunikációban erősítettünk” – mondta Czövek Hajnalka. A Fanny esetében is egyre jelentősebb a hűséges olvasótábor aránya az előfizetőkön belül, azaz a hosszabb távra előfizetők aránya folyamatosan nő. Czövek Hajnalka elmondása szerint ez pedig a bizalom jele számunkra, s annak visszajelzése, hogy jó úton járnak.

A Hot! magazin eladásai is növekvő trendet mutattak 2018-ban, annak ellenére, hogy elég erős konkurensekkel kell megküzdeniük ebben a tematikában. „A Hot! igazi sztármagazin, elsősorban a »magyar hírességek magazinja«. Ez szűkebb szegmens a tágabb értelemben vett bulvárműfajnál, de sokkal színesebb, érdekesebb, szórakoztatóbb, s pontosan ez az, amit elvárnak tőlünk az olvasóink. Nem általános, klasszikus női témákkal foglalkozunk a magazinban, mert arra ott van a Fanny, nem keverjük a szegmenseket. Mi azt ígérjük, hogy a sztárok világával foglalkozunk, azt hozzuk el az olvasóknak. A Hot! egy minőségi, igényes és korántsem olcsó sztármagazin. A lap kommunikációja szinte teljes mértékben tartalmi kommunikációra épül, nálunk nincsenek ajándéktárgyak, a lapot a tartalom miatt vásárolják az olvasók” – sorolja a Hot! magazinnal kapcsolatos koncepciójukat Czövek Hajnalka. 2018 végén egy új gasztronómiai kiadvánnyal is jelentkezetta Mediaworks, az utolsó negyedévben jelent meg a Mindmegette Karácsony magazin. A közelmúltban pedig a prémium portfóliójukba tartozó Vitorlázás magazin újult meg. Az első visszajelzések és eredmények mindkét lapnál pozitívak.

Bejöttek a bookazinok

A női hetilapok közül tavaly is őrizte a 170 ezer feletti értékesített példányszámát a Kiskegyed. A szintén a Ringier Axel Springerhez (RAS) tartozó Blikk Nők is jól teljesített, nagyon stabil, 61-63 ezres értékesítéssel. „Mindkét lap esetében a siker titka a könnyed, színes témafeldolgozás, amelyet rendszeresen kiegészítünk nyereményjátékokkal, mellékletekkel, ajándékokkal. Ezek kombinációja tartósan fenntartja az érdeklődést” – nyilatkozták a RAS-nál, ahol az említett két lap mellett különösen büszkék a Glamour magazin 2018-as eredményeire.

„A Matesz-adatok alapján piacvezető pozícióra tett szert a hazai havi glossymagazinok szegmensében. Értékesítési rekordjai a Glamour-napokhoz kapcsolódnak, hiszen a közkedvelt Shoppingünnep változatlanul lázban tartja a vásárlókat és a kereskedőket. Mintegy másfél éve már digitális értékesítés is támogatja a printeladásokat a Glamour-napok alatt. 2017 októberében vezettük be azt a mobilappot, amellyel a magazin és a kuponfüzet ma már digitális formában is megvásárolható és felhasználható a shoppingoláshoz” – tudtuk meg a RAS-tól. Mindennek köszönhetően rekordot döntött a Glamour 2018. októberi lapszáma, ami több mint 200 ezres printértékesítést és 11 ezres digitális magazinvásárlást tudott felmutatni.

A RAS tavaly egy új terület, a bookazine-ok felé is nyitott. Novemberben jelent meg az I. világháború történetét bemutató kötet. Ez jobb eladásokat hozott a várnál, ezért folytatják a kiadását, elsősorban a történelmi tematika mentén. Februárban meg is jelent a második bookazine-juk, és az idén még három hasonló kiadványt dobnak piacra a Bookazine Bestseller sorozat részeként.

Love brand

A hazai sajtópiac legmagasabb példányszámban értékesített sajtóterméke a Nők Lapja. A tavalyi első három negyedévben tartották a 205-207 ezres eladást. Az utolsó negyedévben ugyan 255 darabbal a 200 ezres eladási határ alatt teljesített a hetilap, de még így is magasan vezetnek. Különösen jó eredmény ez annak fényében, hogy nem egy bulvártematikájú kiadványról van szó.

„A Nők Lapja kiváló minőségű, mással nem helyettesíthető tartalmat kínál és jelentős áremelés mellett is hozza a heti 200 ezer példány körüli eladást. A tavalyi memetikai kutatásunk szerint a Nők Lapja igazi love branddé vált. Az olvasók egyszerűen csak szeretik a magazint, az értékeket, amit képvisel, a pozitív életfelfogását” – mondja Lipták Tímea, a Central Médiacsoport magazinüzletág-igazgatója. A Nők Lapja az idén ünnepli a 70. születésnapját, ennek alkalmából pedig még frissebb vizuális megjelenéssel, új tévékampánnyal és számos eseménnyel készülnek. Márciusban pedig egy új tematikus különszámot is megjelentetnek Nők Lapja Tavasz címmel. A Nők Lapja márkához tartozó egyéb lapok közül kifejezetten jó eredményeket hozott a gasztronómiai tematikájú Nők Lapja Konyha, amelynek példányszáma tavaly emelkedő trendet mutatott, az utolsó negyedévben már 45 ezres értékesítésnél jártak. Lipták Tímea emellett a sikereik között említette a Nők Lapja Konyha Desszert különszámát és a tavalyi újdonságukat, a Nők Lapja Szépség különszámot.

Heszler Róbert

A teljes összeállítás a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, amelynek Print Ereje melléklete a sajtópiac helyzetével foglalkozik.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...

Budapesti és szolnoki frekvenciák találtak gazdára

Budapesten a Katolikus Rádió Zrt., Szolnokon a Best Radio Kft. nyert újabb frekvenciát a Médiatanács döntése alapján. Az egykor a Klubrádió által használt frekvencia értékesítését is megkezdik. A Médiatanács eredményt hirdetett a Budapest 102,1...

Így hatott a régiós reklámpiacra a járvány

A járvány következtében átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, és régiós szinten 1,2 milliárd euróval estek a reklámköltések 2020-ban, a magyar állam azonban 21 százalékkal többet fordított hirdetésekre az egy évvel korábbihoz képest, ennek jelentős részét...

Így találhatnak befektetőt a startupok

Rohamléptekben növekszik a budapesti startup ökoszisztéma, az induló cégek pedig egyre több finanszírozási lehetőség közül választhatnak. A Start it @K&H hazai kockázati tőkebefektetők és angyalbefektetők bevonásával szervezett befektetői napján a legnépszerűbb megoldásokról és a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Zöld fogadalmak karácsonyra

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem...

Újrahasznosított műanyaggal erősít a TotalEnergies

A TotalEnergies felavatta Synova nevű üzemének normandiai bővítését, mely vezető vállalat az újrahasznosított polipropilén gyártásában. A TotalEnergies ezzel megduplázza az újrahasznosítható műanyagok mechanikai feldolgozására szolgáló termelési kapacitását, hogy kielégítse a fenntartható anyagok iránti növekvő...

DATA