- Hirdetés -

Lemondásra biztat a K&H

|

Ha fenntarthatóan akarunk élni, az lemondásokkal, erőfeszítéssel jár – a cél a túlfogyasztás elkerülése, a hulladékok minimalizálása. Így ennek érdekében sokszor feladni kényszerülünk kényelmes beidegződéseinket. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő célja, hogy a pénzügyileg tudatos élet a felnövekvő generáció számára ne csupán bankszámlájuk magas egyenlegét jelentse, hanem életük szerves részét képezze a tudatosság. Az alábbiakban a vetélkedő szervezői összegyűjtöttek néhány tippet, melyek beépítését napi rutinunkba nem csak pénztárcánk köszöni majd meg, de ökológiai lábnyomunkat is csökkenti.

Mondj le mindenről, amire nincs szükséged!

Ha valaki a drasztikus váltások híve főként így az év elején, és szeretné megtudni, hogy mennyit költ haszontalan dolgokra, a következőt teheti: egy hónapig tegye félre azt az összeget, amit ilyen jellegű kiadásokra költött volna, legyen az a reggeli elviteles kávé, egy újabb látogatás a ruhaboltban, a délutáni csoki vagy az esti rágcsálnivaló a filmhez. Tehát mellőzzük azoknak a dolgoknak a megvásárlását, amik csak egy pillanatig tesznek boldoggá, a következőben már meg is feledkeztünk róluk. Csodálkozni fogunk, hogy milyen rövid idő alatt mekkora összeg gyűlik össze. A hónap végén, pedig szembesülhetünk azzal, hogy mennyire élünk pazarló életet, és mennyit vagyunk képesek ebből engedni.

Mondj le pazarlásról!

Persze ennél lehet kisebb léptékben is kezdeni a tudatosítást: az, hogy a villanyt kapcsoljuk le magunk után mielőtt elhagyjuk a szobát és a vízpazarló kádfürdőzés helyett inkább a zuhanyozást válasszuk, szintén mindenki számára ismerős intelem, hiszen így nem csak a természeti erőforrásokkal, de anyagi javainkkal is körültekintően járunk el. Ezt a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő legkisebb versenyzői is egyértelműen tudják a feladatmegoldásaik és versenyszereplésük alapján. Ezek a praktikák már sok háztartásban bevett szokásnak számítanak, hiszen hosszútávon szép összegeket spórolhatunk meg velük.

A vetélkedő célja éppen ez: olyan tudással felvértezni a gyerekeket, melyet az iskolában nem feltétlen kapnak meg, mégis elengedhetetlen ahhoz, hogy felnőttként okos döntéseket hozzanak – olyan döntéseket, mely a környezetünk, a pénztárcánk és a bolygónk számára is előnyös.

A pénzügyi vetélkedő feladatain keresztül a gyerekek betekintést nyernek a felnőttlét alapvető pénzügyi kihívásaiba, és rávezetik őket azok felelősségteljes megoldására. Láthatják, hogy egy pénzügyi döntés mennyire összetett, és mennyi mindenre kihatással van.

Mondj le a háztartási hulladékról!

A teljes hulladékmentesség megvalósítása kifejezetten nehéz, hiszen vannak olyan termékek, amiket csomagolás nélküli formájában csak körülményesen lehet beszerezni, bár az egyre szaporodó csomagolásmentes üzleteknek köszönhetően ez sem lehetetlen. Első lépésként az is elegendő, ha megfelelően informálódunk a szelektív hulladékgyűjtésről és a napi rendszerességgel vásárolt műanyag zacskókat lecseréljük könnyű, egyszeri befektetéssel járó, többször használható vászontáskára, melyeket zöldség és kenyérvásárláshoz is használhatunk. Ilyen apró lépéseket megtéve könnyedén haladhatunk egy pénzügyileg és környezetvédelmi szempontból is fenntarthatóbb élet megvalósítása felé.

Mondj le az évente új gardróbról!

Hol máshol teljesedhetne ki fenntartható életmódra való törekvésünk, mint ott, ahol élünk. Ide hordjuk a megvásárolt termékeket, és itt termelődik hulladékunk jelentős része. Az, hogy mit dobunk ki, bizony hatással van pénzügyeinkre is – nem is gondolnánk, mennyi mások számára értéket képviselő tárgyat dobálunk ki évről évre.

Mielőtt kidobnánk valamilyen használati tárgyat és újat vásárolnánk helyette, gondolkozzunk el azon, hogy milyen új szerepben éledhetne újra vagy ki más számára lenne értékes. Legyünk kreatívak! Nézzünk meg videókat, mások mit készítettek egy már nem használható használati tárgyukból. Az újrahasznosítás jegyében minden kidobásra ítélt tárgyunk felett gondolkozzunk el, mire lehetne jó mégis, akár nekünk, akár másnak. A közösségi médiában már könnyedén megtalálhatjuk azokat a csoportokat, ahol a nekünk már nem szükséges tárgyaink másnak jól használhatóak. Így akár még pénzhez is juthatunk, ahelyett hogy kidobnánk valamit, ami másnak még értékkel bír és akár évekig jól tudja használni.

Megunt, de jó állapotú ruháinkat adományozzuk el vagy rendezzünk csereberét, az elhasználódottakból pedig készítsünk takarításhoz használható rongyokat. Ezzel a papírtörlők termelte szemétmennyiséget is csökkentjük, és nem is kell költenünk rá. A továbbiakban, pedig jobban tesszük, ha ruhatárunkat is a minimalizmus szellemében építjük, figyelve arra, hogy minél kevesebb, de lehetőség szerint magas minőségű darabokat szerezzünk be, melyek hosszú évekig szolgálhatnak minket.

A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőn akár az ezekhez hasonló, környezetvédelmi és pénzügyi szempontból okos döntésekkel, a mindennapi élet adta kihívásokkal ismerkedhetnek meg a gyerekek – emellett komolyabb pénzügyi fogalmakkal és helyzetekkel is találkozhatnak az egész tanéven átívelő vetélkedő során – a vetélkedőre január 21-ig lehet jelentkezni!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...