- Hirdetés -

Lemondásra biztat a K&H

|

- Hirdetés -

Ha fenntarthatóan akarunk élni, az lemondásokkal, erőfeszítéssel jár – a cél a túlfogyasztás elkerülése, a hulladékok minimalizálása. Így ennek érdekében sokszor feladni kényszerülünk kényelmes beidegződéseinket. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő célja, hogy a pénzügyileg tudatos élet a felnövekvő generáció számára ne csupán bankszámlájuk magas egyenlegét jelentse, hanem életük szerves részét képezze a tudatosság. Az alábbiakban a vetélkedő szervezői összegyűjtöttek néhány tippet, melyek beépítését napi rutinunkba nem csak pénztárcánk köszöni majd meg, de ökológiai lábnyomunkat is csökkenti.

Mondj le mindenről, amire nincs szükséged!

Ha valaki a drasztikus váltások híve főként így az év elején, és szeretné megtudni, hogy mennyit költ haszontalan dolgokra, a következőt teheti: egy hónapig tegye félre azt az összeget, amit ilyen jellegű kiadásokra költött volna, legyen az a reggeli elviteles kávé, egy újabb látogatás a ruhaboltban, a délutáni csoki vagy az esti rágcsálnivaló a filmhez. Tehát mellőzzük azoknak a dolgoknak a megvásárlását, amik csak egy pillanatig tesznek boldoggá, a következőben már meg is feledkeztünk róluk. Csodálkozni fogunk, hogy milyen rövid idő alatt mekkora összeg gyűlik össze. A hónap végén, pedig szembesülhetünk azzal, hogy mennyire élünk pazarló életet, és mennyit vagyunk képesek ebből engedni.

Mondj le pazarlásról!

Persze ennél lehet kisebb léptékben is kezdeni a tudatosítást: az, hogy a villanyt kapcsoljuk le magunk után mielőtt elhagyjuk a szobát és a vízpazarló kádfürdőzés helyett inkább a zuhanyozást válasszuk, szintén mindenki számára ismerős intelem, hiszen így nem csak a természeti erőforrásokkal, de anyagi javainkkal is körültekintően járunk el. Ezt a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő legkisebb versenyzői is egyértelműen tudják a feladatmegoldásaik és versenyszereplésük alapján. Ezek a praktikák már sok háztartásban bevett szokásnak számítanak, hiszen hosszútávon szép összegeket spórolhatunk meg velük.

A vetélkedő célja éppen ez: olyan tudással felvértezni a gyerekeket, melyet az iskolában nem feltétlen kapnak meg, mégis elengedhetetlen ahhoz, hogy felnőttként okos döntéseket hozzanak – olyan döntéseket, mely a környezetünk, a pénztárcánk és a bolygónk számára is előnyös.

A pénzügyi vetélkedő feladatain keresztül a gyerekek betekintést nyernek a felnőttlét alapvető pénzügyi kihívásaiba, és rávezetik őket azok felelősségteljes megoldására. Láthatják, hogy egy pénzügyi döntés mennyire összetett, és mennyi mindenre kihatással van.

Mondj le a háztartási hulladékról!

A teljes hulladékmentesség megvalósítása kifejezetten nehéz, hiszen vannak olyan termékek, amiket csomagolás nélküli formájában csak körülményesen lehet beszerezni, bár az egyre szaporodó csomagolásmentes üzleteknek köszönhetően ez sem lehetetlen. Első lépésként az is elegendő, ha megfelelően informálódunk a szelektív hulladékgyűjtésről és a napi rendszerességgel vásárolt műanyag zacskókat lecseréljük könnyű, egyszeri befektetéssel járó, többször használható vászontáskára, melyeket zöldség és kenyérvásárláshoz is használhatunk. Ilyen apró lépéseket megtéve könnyedén haladhatunk egy pénzügyileg és környezetvédelmi szempontból is fenntarthatóbb élet megvalósítása felé.

Mondj le az évente új gardróbról!

Hol máshol teljesedhetne ki fenntartható életmódra való törekvésünk, mint ott, ahol élünk. Ide hordjuk a megvásárolt termékeket, és itt termelődik hulladékunk jelentős része. Az, hogy mit dobunk ki, bizony hatással van pénzügyeinkre is – nem is gondolnánk, mennyi mások számára értéket képviselő tárgyat dobálunk ki évről évre.

Mielőtt kidobnánk valamilyen használati tárgyat és újat vásárolnánk helyette, gondolkozzunk el azon, hogy milyen új szerepben éledhetne újra vagy ki más számára lenne értékes. Legyünk kreatívak! Nézzünk meg videókat, mások mit készítettek egy már nem használható használati tárgyukból. Az újrahasznosítás jegyében minden kidobásra ítélt tárgyunk felett gondolkozzunk el, mire lehetne jó mégis, akár nekünk, akár másnak. A közösségi médiában már könnyedén megtalálhatjuk azokat a csoportokat, ahol a nekünk már nem szükséges tárgyaink másnak jól használhatóak. Így akár még pénzhez is juthatunk, ahelyett hogy kidobnánk valamit, ami másnak még értékkel bír és akár évekig jól tudja használni.

Megunt, de jó állapotú ruháinkat adományozzuk el vagy rendezzünk csereberét, az elhasználódottakból pedig készítsünk takarításhoz használható rongyokat. Ezzel a papírtörlők termelte szemétmennyiséget is csökkentjük, és nem is kell költenünk rá. A továbbiakban, pedig jobban tesszük, ha ruhatárunkat is a minimalizmus szellemében építjük, figyelve arra, hogy minél kevesebb, de lehetőség szerint magas minőségű darabokat szerezzünk be, melyek hosszú évekig szolgálhatnak minket.

A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőn akár az ezekhez hasonló, környezetvédelmi és pénzügyi szempontból okos döntésekkel, a mindennapi élet adta kihívásokkal ismerkedhetnek meg a gyerekek – emellett komolyabb pénzügyi fogalmakkal és helyzetekkel is találkozhatnak az egész tanéven átívelő vetélkedő során – a vetélkedőre január 21-ig lehet jelentkezni!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA