- Hirdetés -

Kategória: Kutatás

- Hirdetés -

Nem sok jóra számítanak a nyugdíjasok

A magyar lakosság 2014-től 2022 tavaszáig (a Covid válság első néhány hónapját leszámítva) semlegesen ítélte meg háztartásának következő egy évre vonatkozó pénzügyi helyzetét. Ezt...

Jó évük volt a divatcikkeket forgalmazó webshopoknak

A tavalyi évben a magas infláció, a geopolitikai kihívások, az energiaválság és a makrogazdasági eredmények romlása bár jelentős hatással voltak a fogyasztói magatartásra, a...

Visszaesésre készülnek a vállalatvezetők

Gazdasági visszaesésre számítanak a vezérigazgatók világszerte – mutat rá az EY 1200 CEO megkérdezésével készült nemzetközi kutatása. A döntéshozók cégfelvásárlásokkal akarnak megerősödve kikerülni a...

Nem tervezik az online költések csökkentését a magyarok

Átlagosan 21 alkalommal vásárolnak online a magyarok, a legaktívabb a 30 éves korosztály. Műszaki cikkeket egyre inkább csak az interneten rendelünk, az élelmiszereket viszont...

Áremelésre készül a cégek túlnyomó többsége

A hazai cégek túlnyomó része a belföldi értékesítési árai növekedésére számít az első fél évben, egyidejűleg bérfejlesztést tervez - derül ki a Gazdaság- és...

Egyre kevesebb hitelt vesznek fel a magyarok

A 2022-es év nem csak az ingatlan-, de a hitelpiacon is hullámzó teljesítményt hozott. A Credipass becslése szerint tavaly több mint 1.200 milliárd forint...

Kiderült, mitől tartanak leginkább a cégek

A kiberbiztonsági kockázatok és az üzletmenet megszakadása miatt aggódnak leginkább a vállalatok világszerte az Allianz Kockázati Barométer 2023 jelentése szerint. Itthon az energiaválság közvetlen...

A nagyvállalatokhoz húznak a pályakezdők

A magyar pályakezdők bérigénye átlagosan nettó 322 ezer forint, 29 százalékkal nőtt a tavalyi évhez képest – derül ki a Zyntern kutatásából. A lányok...

Új igazgató a PwC Magyarországnál

Kis Tünde, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) korábbi vezérigazgató-helyettese 2023. január 1-jével igazgatóként csatlakozott a PwC Magyarországhoz. Új pozíciójában feladata a jelentős beruházásokhoz kapcsolódó...

Újra csúcsot döntött a használtautó-piac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 827 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2022-ben. Ez az érték 1,2 százalékkal haladja meg...

Így alakíthatja át a metaverzum a kiskereskedelmet

A kiskereskedelem résztvevői számára a metaverzumban rejlő új üzleti lehetőségek egyértelműen izgalmasnak tűnnek. Mivel a metaverzum és az azt megalapozó Web3 infrastruktúra folyamatosan fejlődik,...

Dupláztak a lakásárak

2022. harmadik negyedévére, a 2015-ös szintet 100-nak véve, a hazai lakásárindex elérte a 256 százalékot, azonban a drágulás üteme és a forgalom is egyértelműen...

Erősödik a digitális függőség

Sosem látott szintet ért el 2022-ben a digitális eszközöktől való függőségünk - -állítják az ESET szakértői. A digitalizáció életünk szinte minden területére kiterjed: jelen...

Erősödik a verseny az álláspiacon

2022 végére tovább erősödött a harmadik negyedévben kezdődő munkavállalói aktivitás. Az ország minden vármegyéjében emelkedett a meghirdetett pozíciókra leadott jelentkezések száma: az előző év...

Tovább drágulhatnak a használt autók

Folytatódott az évek óta megfigyelhető tendencia, és ismét rekord született a használt autó piacon: bár ezúttal csak minimálisan, mindössze 1,2 százalékkal nőtt az átírások...

Keveset tesznek a cégek a dekarbonizációért

Bevételük kevesebb mint két százalékát fordítják fenntarthatósági és dekarbonizációs törekvésekre a vállalkozások – derül ki a Schneider Electric, az energiamenedzsment és az ipari automatizálási...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kedvezőbb helyzetbe kerültek az eladók az ingatlanpiacon

Már hetek óta komoly élénkülés látható az országos lakáspiacon, elsősorban az elsőlakás-vásárlóknak szeptembertől elérhető kedvezményes lakáshitelt biztosító Otthon Start Programnak köszönhetően. Az ingatlan.com legfrissebb adatai szerint a piaci helyzetet és trendeket jól bemutató értékesítési...

Új kampányt indít az Alfa Biztosító

Mitől érezhetjük magunkat biztonságban? Az Alfa Biztosító új kampánya erre ad választ – hiteles karakterekkel, valós élethelyzetek bemutatásával. 2025. szeptember 15. és október 31. között TV-ben, online felületeken, óriásplakátokon és citylight-okon találkozhatunk azokkal, akik...

Európai kalandozásra viszi a nézőket ősszel a National Geographic

Az ősz az egyik legjobb időszak az utazásra: a nyári tömeg már lecsendesedett, az árak kedvezőbbek, és sok európai helyszín akár egy hosszú hétvége alatt is kényelmesen felfedezhető. Legyen szó kirándulásról, pihenésről vagy városnézésről,...

Díjnyertes dokumentumfilm érkezett az RTL+ Premiumra

Már elérhető az RTL+ Premium előfizetői számára a Fortuna vendégei című magyar dokumentumfilm. Kálmán Mátyás többszörös díjnyertes alkotása arról a házaspárról szól, akik a 2010-es évek közepén több mint félmilliárd forintot nyertek a lottón...

Már a HR-ben is segíti Kate a K&H-sokat

A K&H Bank dolgozói mostantól villámgyorsan választ kaphatnak bármilyen HR témájú kérdésükre a házon belül fejlesztett mesterséges intelligencián alapuló megoldásnak köszönhetően. Kate, a már ügyfelek által jól ismert digitális asszisztens mostantól a K&H Bank...

Digital Center

Hiába az AI-láz, egyelőre kevés befektetés térül meg

Hiába pörög továbbra is magas fokozaton a mesterséges intelligencia-megoldások piaca, egyre többen kongatják a vészharangot a vállalati szektorban világszerte. Miközben már a cégek 72%-a alkalmaz legalább egy AI-megoldást a mindennapi működésben, becslések szerint a...

A kibertámadások fő célpontja lett Európa

A kibertámadások ma már nemcsak gyakoribbak, hanem kifinomultabbak is, így egyre nehezebb őket időben felismerni és kezelni. Az OpenText legfrissebb jelentése szerint Európa különösen kitett ezeknek: a fertőzöttségi arány a régióban háromszor-négyszer magasabb, mint...

Javul a magyarok AI felkészültsége, hódít a ChatGPT

Az idei AI Summiton debütált a 2025-ös AI Readiness Index, amelyet a Publicis Groupe Hungary megbízásából a PwC Magyarország készített el. Az online vásárlókon mért kutatás eredményeit Greifenstein Jakab, a Publicis Groupe Hungary performance...

Ugrásszerű növekedés a hajlítható telefonok európai piacán

A hajlítható okostelefonok európai piaca látványos növekedési szakaszba lépett – derül ki a Counterpoint Research legfrissebb jelentéséből. A bővülést elsősorban a technológiai innovációk, a készülékek megnövelt tartóssága, valamint a különböző árkategóriákban egyre szélesebb körben...

Ezt tudják a legújabb Motorola mobilok

A Motorola bemutatta okostelefon-portfóliójának új tagjait, amelyek intelligens élményt, kifejező dizájnt és erőteljes teljesítményt kínálnak több árkategóriában.A sorozat élén a motorola edge 60 neo áll, egy kompakt, stílusos eszköz, amely a moto ai-t, a...