- Hirdetés -

Londonban készülnek a magyar diákok

|

- Hirdetés -

A diákok nagyobb sebességbe kapcsolnak, hiszen idén a 33. Shell Eco-marathon visszatér Londonba. Ebben az évben négy magyar csapat vesz részt a versenyen, amit a Make the Future Live fesztivál keretében rendeznek meg május 25-28. között a londoni Queen Elizabeth Olimpiai Parkban.

 

Összesen 192 csapat regisztrált, 27 országból, Európából és azon túlról, hogy részt vegyenek a versenyen, miután 12 hónapig tervezték, építették és tesztelték energiatakarékos járműveiket. A diákok egy speciálisan erre a célra, a Queen Elizabeth Olimpiai Parkban kiépített 1,6 km-es városi útnak megfelelő pályán versenyeznek majd, hogy kiderüljön, ki tudja megtenni a legtöbb utat a legkevesebb energiával.

 

Tavaly a francia Microjoule-La Joliverie csapat érte el a legnagyobb távolságot – hihetetlen, 2606 km-es eredményük annyit tesz, mintha csupán egyetlen liter üzemanyag felhasználásával tették volna meg oda-vissza a London és Milánó közötti távolságot.

 

Magyarországról idén négy, három egyetemi és egy középiskolai csapat utazik Londonba. Az Óbudai Egyetem OECO csapata 2015-ben indult utoljára a megmérettetésen, és idén új csapattal, valamint egy teljesen új autóval száll versenybe. Szintén új csapattagokkal erősítenek a Debreceni Egyetem diákjai, akik annak ellenére, hogy tavaly vettek először részt, sikerrel vették az akadályokat: nemcsak átmentek a technikai vizsgálaton, de sikerült mért kört futniuk. A tavaly harmadik helyen végzett győri csapat új futóművel és új csapatagokkal is készül, amellyel hasonló eredményt szeretnének elérni mint az előző évben. Egyetlen hazai középiskolai indulóként a kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola diákjai már régi visszatérői a versenynek, ők idén izgalmas fejlesztésekkel készülnek, hogy megdönthessék saját rekordjukat.

 

Másodszor tér vissza a Vezetők Világbajnoksága a Make the Future Live-ra. A verseny célja, hogy megtalálják a leggyorsabb és legenergiatakarékosabb sofőrt az ázsiai, az európai és amerikai csapatok közül, akik klasszikus felállás szerint, fej-fej mellett versenyeznek majd.

 

A 2016-os bajnok a Vezetők Világbajnokságán az indonéz Bumi Siliwangi Team 4 csapat lett, akik jutalmul egy különleges látogatáson vehettek részt a Ferrarinál. Egy rendhagyó kihívás keretében négy európai csapattal is összemérhették tudásukat, hogy felállítsák a legüzemanyag-kímélőbb kört a Ferrari híres fioranoi pályáján.

 

A Make the Future Live látogatói minden versenyt, így a Shell Eco-marathont és a Vezetők Világbajnokságát is követhetik majd. Emellett egyedülálló lehetőségük lesz felfedezni, hogyan nézhetnek majd ki a jövőnk energetikai megoldásai, beleértve azokat az innovatív ötleteket, amelyek megváltoztatják, ahogy élünk, dolgozunk, és szórakozunk. Élesben tapasztalhatják meg az okos energetikai ötleteket, illetve szabadon tesztelhetik, fejleszthetik azokat, vagy javaslatokat tehetnek a jövő alakítására.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

77% of marketers to spend more on online video in 2022

https://www.warc.com/content/feed/77-of-marketers-to-spend-more-on-online-video-in-2022/en-GB/5030

Jeff Bezos’ Earth Fund commits another $443 million to climate justice and conservation

https://www.theverge.com/2021/12/6/22821102/jeff-bezos-earth-fund-443-million-grants-climate-justice-conservation

Exclusive: SEC probes Tesla over whistleblower claims on solar panel defects

https://www.reuters.com/markets/commodities/exclusive-sec-probes-tesla-over-whistleblower-claims-solar-panel-defects-2021-12-06/

Saját ruhamárkával rukkolt elő az élsportoló

Ligetvári Patrik régóta dédelgetett álma volt egy saját kollekció, amelyben a hozzá hasonló, magas testalkatúak is megtalálják a számukra kényelmes, egyedi darabokat.Bár örökös első helyet foglal el Ligetvári Patrik életében a kézilabda, egy régi...
X-Faktor 2021

Ismét behúzott egy hetet az X-Faktor

Az RTL Klub tehetségkutatója bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Bőven a csatornaátlag felett hozott a TV2-n a Farm VIP. Bekerült a tíz legnézettebb műsor közé a vasárnapi Forma-1 futam is. Az elmúlt héten az...

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...

Az eMAGról beszéltek legtöbben a neten

Novemberben több mint 27 ezer bejegyzés született a magyar internetezők körében a Black Friday-ről, ezek az online tartalmak 48 milliós elérést generáltak az akciós időszak alatt. A SentiOne november 1-30-ig vizsgálta meg a hazai...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A pénzügyi egészségért küzd az Erste

Világszerte 28 bank csatlakozott az élenjárók csoportjához azzal, hogy aláírták a felelősségteljes bankolás, valamint a pénzügyi egészség, és a pénzügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférés előmozdításával kapcsolatos elkötelezettség alapelveiről szóló dokumentumot. Az Erste Csoport a kelet-közép-európai...

77% of marketers to spend more on online video in 2022

https://www.warc.com/content/feed/77-of-marketers-to-spend-more-on-online-video-in-2022/en-GB/5030

Jeff Bezos’ Earth Fund commits another $443 million to climate justice and conservation

https://www.theverge.com/2021/12/6/22821102/jeff-bezos-earth-fund-443-million-grants-climate-justice-conservation

Exclusive: SEC probes Tesla over whistleblower claims on solar panel defects

https://www.reuters.com/markets/commodities/exclusive-sec-probes-tesla-over-whistleblower-claims-solar-panel-defects-2021-12-06/

Saját ruhamárkával rukkolt elő az élsportoló

Ligetvári Patrik régóta dédelgetett álma volt egy saját kollekció, amelyben a hozzá hasonló, magas testalkatúak is megtalálják a számukra kényelmes, egyedi darabokat.Bár örökös első helyet foglal el Ligetvári Patrik életében a kézilabda, egy régi...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

DATA