Bár igazából még csak most kezdi komolyabban megdolgozni a streaming videópiacot a Disney, a társaság ilyen jellegű szolgáltatásai máris több mint 100 milliárd dollárt érnek, legalábbis a Barclays becslése szerint.
Itthon az elmúlt hónapokban leginkább a Disney+ nevű, novemberben indult szolgáltatást emlegették a cég streaming próbálkozásai közül, a társaság már 2018 óta üzemelteti az ESPN+-t, amin sport tartalmak érhetők el, illetve tavaly szerzett teljes irányítást a Hulu nevű megoldásban.
A Barclays a médiavállalat teljes értékét 320 milliárd dollárra becsüli, ebből az alaptevékenység – ide sorolták a szórakoztató parkokat, a filmstúdiókat és televíziós hálózatokat – 213 milliárd dollárral részesedik. A fennmaradó, közvetlenül a fogyasztóknak szóló streaming ajánlat ezek alapján nagyjából 107 milliárd dollárt érhet már most.
A Disney saját közlése szerint annak ellenére, hogy mindössze öt országban indult el a Disney+, már a rajt után 24 órával 10 millióan regisztráltak. Szakártői becslések szerint a megoldás használóinak száma az idei első negyedév végére átlépheti a 25 milliót. További nagy lökést adhat a felhasználói szám növekedésének, hogy március 31-én számos európai országban is elérhetővé válik a megoldás, amitől az év végére 60-90 millió előfizetőt várnak a Disney-nél.