- Hirdetés -

Még több szemetet szednek ki a folyókból

|

- Hirdetés -

Tizennégy tehervagont lehetne teljesen megtölteni azzal az 1400 tonna hulladékkal, amelyet a PET Kupa a partnerei és a Diageo, a világ egyik vezető alkoholos italgyártó és forgalmazó vállalatának támogatásával begyűjtött. De ezután sem dőlnek hátra, és idén is folytatják a 2022 tavaszán elindított CALL-Action programot.

Közös sajtótájékoztatón számolt be a PET Kupa és a Diageo a CALL-Action hulladékmentesítési akcióprogramról, melynek elsődleges célja a Tisza és mellékfolyói, a Maros és Latorca, folyómenti és forrásvidéki területeinek megtisztítása, valamint a kárpátaljai lakosság körében a szelektív hulladékgyűjtés előmozdítása és szakszerű feldolgozása. Az elmúlt év eredményei minden várakozást felülmúltak: 21 település, 29 iskola és 61 800 lakos és diák bevonásával 1,4 millió kilogramm hulladékot sikerült összegyűjteni és feldolgozni. Ez több mint 700 tonnával haladta meg a tervezett 690 ezer kilogrammot, így a teljesítmény gyakorlatilag megduplázódott. Ez azért is nagyon fontos, mert a Tiszán és mellékfolyóin érkező szennyezés könnyen átlépi az országhatárokat, így a probléma nemcsak a kárpátaljai területet és lakosságát, hanem Magyarországot is jelentősen érinti.

„Büszkék vagyunk az eddigi eredményeinkre, azonban a munkánk még korántsem ért véget: további fejlesztésekre és eszközökre van szükség a kárpátaljai Ungváron és Beregszászon is. Bízunk benne, hogy a CALL-Action program keretében tovább tudjuk folytatni mindazt, amire a kezdeményezés három főbb pillérre épül: a lakossági hulladékgyűjtés fejlesztése, a folyótakarítás, valamint a szemléletformálás” – mondta Hankó Gergely, a PET Kupa projektvezetője, KSZGYSZ (Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetsége) ügyvezetője.

Az Ukrajnát sújtó háború és az ebből adódó viszontagságok még nehezebbé teszik a helyzetet. Az áramellátás időszakos hiánya, a nehéz munkakörülmények, valamint a komoly kézi erőt igénylő terepi feladatok és a csökkenő emberi erőforrások ellenére Ruslan Shvarts és Viktor Buchynskyy, a kárpátaljai ungvári és beregszászi hulladékudvar vezetői emberfeletti munkát végeznek. Ők felelősek a hulladék szakszerű feldolgozásáért, a telephelyek infrastruktúrájának fejlesztéséért és új szelektív gyűjtőpontok kialakításáért a városokban.

A lakossági hulladék begyűjtéséhez jelentősen hozzájárul az a folyómentő ökobusz, ami rendszeresen járja Ungvár kijelölt állomásait, és eddig 178 tonna hasznosítható hulladékot gyűjtött be.

A lakossági szelektív hulladék begyűjtése mellett a projekt célja a már folyóba került hulladék egy részének felszámolása is. Erre egy korábban kifejlesztett hatékonyt módszert alkalmaznak: egy sodronnyal oszlophoz kifeszített hálóval összegyűjtik és kiemelik a vízen lebegő műanyag palackokat.

A Diageo nyújtotta támogatást a PET Kupa csapata jelentős gép- és járműpark bővítésre és munkaerőfejlesztésre fordította.

A szemléletformáláson a projektben eddig is komoly hangsúly volt: Anna Sabadosh, az ungvári Zöld Város Egyesület környezeti nevelője helyi és menekült diákcsoportoknak tartott játékos előadásokat a szelektív hulladékgyűjtés lehetőségeiről. A fiatalok szemléletformálása a jövőben is folytatódik, valamint a hulladékgyűjtésbe továbbra is bevonnak önkénteseket. A kárpátaljai Papilio Természet- és Környezetvédelmi Egyesület a Latorca Plastic Forest (műanyag erdő) néven elhíresült területét fogja megtisztítani önkéntesek bevonásával.

„A Diageonál rendkívül fontosnak tartjuk az értékteremtő, valódi változást hozó társadalmi célú kampányokat, így nem is volt kérdés, hogy továbbra is támogatjuk a CALL-Action kezdeményezést, mellyel hozzájárulhatunk egy élhetőbb jövő biztosításához. Hiszünk abban, hogy a környezetvédelem és a közösségi felelősségvállalás kéz a kézben járnak, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy felkaroljunk olyan kezdeményezéseket, amelyek tisztább és fenntarthatóbb világot teremtenek. A program sikerei és a résztvevők elhivatottsága, lelkesedése inspiráló számunkra, és bízunk benne, hogy egyre többen csatlakoznak hozzánk ebben a fontos ügyben határon innen és túl is” – tette hozzá Ábrahám Gergely, a Diageo kelet-európai vállalati kapcsolatok igazgatója.

Litkai Gergely, a rendezvény házigazdája, aki nemcsak ismert médiaszemélyiség és humorista, hanem elkötelezett környezetvédelmi aktivista is, a közreműködése kapcsán hangsúlyozta: „Azért vállaltam szerepet a PET Kupa népszerűsítésében, mert én is úgy gondolom, hogy a szemléletünk akkor változik a legjobban, ha a magatartásunkon keresztül találkozunk valamilyen fenntartható céllal. A PET kupa környezettudatossági törekvésekben a legjobb, játékos, természetközeli, hatékony, erősíti a civilek és a vállalatok közötti együttműködést, nem csak a tüneteket, de az okokat is kezeli. Megtiszteltetés számomra, hogy az ügy mellé állhatok.”

Az esemény felvezetőjében Litkai Gergely kiemelte az egyén szerepét és felelősségét is a környezetvédelemben, valamint, hogy sok kisebb lépéssel is hatalmasat léphetünk a fenntarthatóság és ökolábnyomunk csökkentése felé.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar Mozgókép Díj: megvannak a nyertesek

A Semmelweis kapta a legjobb játékfilmnek járó díjat, a legjobb rendező pedig annak alkotója, Koltai Lajos lett. Breier Ádám, a Lefkovicsék gyászolnak rendezője bizonyult a legjobb elsőfilmesnek, a Bolond Istók pedig a legjobb tévéfilmnek...

Levizsgáztak az első Net-Coach-ok

2024. június 15-én sikeres záróvizsgát tettek a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és az Apor Vilmos Katolikus Főiskola közös kezdeményezésével indult Újmédia Pedagógia ösztöndíjas felnőttképzési program hallgatói. A Net-Coach-programban az NMHH a magyar...

A nyári táborokban is színre lép a Kifli.hu

Az óvodai étkeztetési program óriási sikerét követően a Kifli.hu szolgáltatásait kiterjeszti a nyári táborokra is. Ez az új program biztosítja, hogy a gyerekek és a táboroztatók egészséges és tápláló ételekhez jussanak a nyári szünetben,...

Újra bizalmat kapott a DIMSZ elnöksége

A DIMSZ – az Adatvezérelt Marketing Szövetség - éves közgyűlésén a tagok elfogadták a szervezet beszámolóit és megerősítették a hét elnökségi tag mandátumát.A kommunikációs iparág adatvezérelt szeletét képviselő szervezet, a DIMSZ, örömmel jelenti be,...

Hatalmas felvonulás lesz Budapesten

Június 30-án Budapesten ismét az energiatakarékosság és a fenntartható közlekedés iránti elkötelezettség jegyében szervezik meg a VI. Budapesti Rollerbike Felvonulást. Ez a különleges esemény a mikromobilok és az alternatív közlekedés népszerűsítését tűzi ki célul...

A pénzügyeinkben is fordulópontot hozhat a mesterséges intelligencia

Az idei év fordulópont lehet a generatív mesterséges intelligencia hatását tekintve pénzügyeinkre. A Deloitte szakértői szerint míg korábban az ismerkedés és kísérletezés fázisa volt jellemző, a befektetések mára elérték érettségi szakaszukat, és konkrét, a...

A szurkolókat is támadják a kiberbűnözők

Ikonikus sporteseményekből – mint például az olimpia vagy a foci bajnokságok - idén nyáron sem lesz hiány. A szurkolók alig várják ezeket az eseményeket - nincsenek ezzel másként a kiberbűnözők sem, bár őket a...

Eszméletlen jó portréfotókat lőhetünk a legújabb okosmobillal

A HONOR egy látványos rendezvényen mutatta be a HONOR 200 termékcsaládot. A vállalat megerősítette, hogy a HONOR 200-as széria Magyarországra is érkezik. Ezzel együtt most először lesz kapható a régióban és az országban a...

Erősebb motorú autók gyakrabban baleseteznek

A kezdő vezetőknek általában azt tanácsolják, hogy amíg kellő tapasztalatot nem szereznek az utakon, lehetőleg olcsó és viszonylag kis teljesítményű motorral felszerelt autót vezessenek – így nagyobb eséllyel kerülhetik el a baleseteket. Ugyanakkor az...

Vadiúj színpaddal jön a Szigetre az ibis MUSIC és az ALL

Az ibis, a világ legismertebb economy szállodamárkájának zenei programja visszatér Európába. Idén nyáron az ibis MUSIC számos izgalmas élményt kínál kiválasztott európai szállodáiban, és neves zenei fesztiválokkal köt partnerséget. Ezek között van a Rock...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ki nyeri az EB-t? – Így tippel Aczél László és Baradits Szilárd

  A múlt hétvégén elrajtolt az EB Németországban, az mmonline.hu pedig a focit kedvelő kommunikációs szakembereket, menedzsereket kért fel, hogy tippeljenek a győztesre és a magyarok teljesítményére. Sorozatunk első részében két nagy Arsenal szurkoló, Aczél...

Magyar Mozgókép Díj: megvannak a nyertesek

A Semmelweis kapta a legjobb játékfilmnek járó díjat, a legjobb rendező pedig annak alkotója, Koltai Lajos lett. Breier Ádám, a Lefkovicsék gyászolnak rendezője bizonyult a legjobb elsőfilmesnek, a Bolond Istók pedig a legjobb tévéfilmnek...

Levizsgáztak az első Net-Coach-ok

2024. június 15-én sikeres záróvizsgát tettek a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és az Apor Vilmos Katolikus Főiskola közös kezdeményezésével indult Újmédia Pedagógia ösztöndíjas felnőttképzési program hallgatói. A Net-Coach-programban az NMHH a magyar...

A nyári táborokban is színre lép a Kifli.hu

Az óvodai étkeztetési program óriási sikerét követően a Kifli.hu szolgáltatásait kiterjeszti a nyári táborokra is. Ez az új program biztosítja, hogy a gyerekek és a táboroztatók egészséges és tápláló ételekhez jussanak a nyári szünetben,...

Újra bizalmat kapott a DIMSZ elnöksége

A DIMSZ – az Adatvezérelt Marketing Szövetség - éves közgyűlésén a tagok elfogadták a szervezet beszámolóit és megerősítették a hét elnökségi tag mandátumát.A kommunikációs iparág adatvezérelt szeletét képviselő szervezet, a DIMSZ, örömmel jelenti be,...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...