Megelőzte az Apple-t a Google

Trónfosztásra került sor a világ legértékesebb márkáinak rangsorában, a Brand Finance listáját az elmúlt öt évben vezető Apple-t ugyanis megelőzte a Google. Az 500 legértékesebb brandet bemutató rangsor élmezőnyét uralják a technológiai cégek, az első 20-ból 6 került ki ebből a szektorból, de a távközlési vállalatok is igen jól szerepeltek.

 

A Google annak köszönheti első helyét a legújabb Brand Finance Global 500 listán, hogy egy év alatt 24 százalékkal tudta növelni márkaértékét, ami így elérte a 109,47 milliárd dollárt. Persze az előzéshez az is kellett, hogy az Apple ezzel párhuzamosan feszítsen a brand értékéből, nem is keveset, 27 százalékot, így 107,14 milliárd dolláros eredménnyel zárta a felmérést.

 

Az élmezőnyt egyértelműen a technológiai cégek uralják, hiszen a harmadik helyen is a szektor egy képviselőjét, az Amazont találhatjuk, ami ráadásul 53 százalékos fejlődést tudott felmutatni a márkaértékben. Az elitben ugyanakkor nem az e-kereskedelmi piac meghatározó szereplője produkálta a legnagyobb növekedést, hanem a Facebook, ami a tavalyi 17. pozícióból a 9. helyre ugrott előre, és 82 százalékkal ér többet a brand, mint egy évvel korábban.

 

A távközlési szektor 5 képviselője is megtalálható a lista első 20 szereplője között, közülük az AT&T-t találták a legértékesebb márkának a rangsor készítői, az amerikai szolgáltató brand értéke egy év alatt 45 százalékkal bővült. Az európai távközlési cégek közül a Deutsche Telekom jutott be az elitbe, a vállalat 10 százalékkal növelte márkaértékét, ezzel a 19. pozíciót szerezte meg, igaz egy évvel korábban egy hellyel előrébb végzett.

 

A globális gazdaság átalakulását jól mutatja, hogy az amerikai dominancia mellett – a TOP20-ban 11 márka van az Egyesült Államokból – a kínai brandek voltak a legtöbben az elitben, három céget is odasoroltak a szerkesztők, köztük két bankot. Európából a BMW kapta a legmagasabb márkaértéket, 37,12 milliárd dollárral, és annak ellenére, hogy ez 6 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbitól, a brand 2 helyet csúszott hátra a listán a 17. pozícióba.

 

A teljes listát itt lehet böngészni.