A Google a legértékesebb amerikai márka a Brand Finance friss rangsora szerint, a cég az Apple ötéves uralmának vetett véget. Az 500-as listán szereplő brandek összértéke 3140 milliárd dollár, ez több mint tíz százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest.
A Google végzett a Brand Finance legértékesebb amerikai márkákat bemutató listáján, a brand értéke 109,47 milliárd dollár. Ez az egy évvel korábbihoz képest 24 százalékos növekedést jelent. Abban, hogy a tavalyi második hely után idén az első pozícióban végzett a Google az is szerepet játszott, hogy a korábban sorban ötször első helyezett Apple meglepően sokat, 27 százalékot veszített márkaértékéből egy év alatt.
A most nyilvánosságra hozott ötszázas lista jól érzékelteti az amerikai márkák fejlődését, hiszen míg 2016-ban 2820 milliárd dollár volt az összérték, addig idén 3138,2 milliárd dollárra nőtt. A rangsort egyébként uralják a technológiai brandek együttesen 879 milliárd dollárt érnek, ez a teljes érték 28 százaléka. A TOP10-ből hét vállalat képviseli az infokommunikációs szektort.
A Google és az Apple mögött az Amazon.com végzett idén, egészen megdöbbentő, 53 százalékos értéknövekedéssel egy év alatt. Az élmezőnyből azonban nem a világ egyik legismertebb e-kereskedője, hanem legnépszerűbb közösségi oldala produkálta a legnagyobb fejlődést, a Facebook márka majdnem 62 milliárd dollárt ér, ami 82 százalékkal több, mint egy éve.