- Hirdetés -

Megerősítené az IAB márkát az újraválasztott elnök

|

Az erőforrások és az IAB Hungary brand ismertségének további növelését tartja a legfontosabb feladatnak a következő időszakra a szervezet közelmúltban újraválasztott elnöke. Sopov István a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról is, hogyan alakítja át a programmatic a digitális reklámpiacot, illetve milyen hatással vannak a területre az influenszerek.

– Januárban újabb három évre az IAB Hungary elnökévé választottak, akkor a digitális kommunikációs eszközök és a szervezet ismertségének növelését jelölted meg a legfontosabb célok között. Mi indokolta ezt?

– A digitális eszköztár fejlődésével a piaci szereplők száma exponenciálisan nőtt a cégek és megoldások, valamint a személyek vonatkozásában. Akkor lehet egy valós, hatékony tudásbázissá tenni az IAB Hungaryt, ha azt minden olyan szereplő ismeri, amely érdekelt a digitális kommunikációban. Ezt a célt úgy lehet elérni, ha aktívak leszünk nemcsak a már meglévő tagjaink, de a teljes piac előtt. Ez lett az egyik konklúziója a januári taggyűlésünkön tartott kerekasztal-beszélgetésnek is, ahol az elvárásokról beszélgettek hirdető-, ügynökségi és kiadóoldali tagjaink.

– A digitális szegmensen belül mely területek fejlődnek a leggyorsabban?

– A tavalyi évről a társszövetségekkel együtt hamarosan elkészül a Reklámtorta, amely a számszaki változásokat mutatja majd be. A digitális területen a programmaticvásárlás válik mind több fronton hétköznapivá és alakítja át vagy kényszeríti ki a többi terület fejlődését is. A láthatóság, a márkabiztonság és az adatalapú vásárlás a programmaticnak is köszönhetően fejlődik és ez a hagyományos vásárlásban is segíti az innovációt, valamint a tudatosabb eszközhasználatot.

– Az idén mi lesz a legfontosabb tennivalód az IAB Hungary elnökeként?

– Az erőforrások növelése (új tagok felkutatása, meglévő tagcégeken belül az elérésünk növelése), a meglévő lehetőségeink összpontosítása néhány kulcsterületre és az IAB Hungary márka ismertségének növelése. Ezek viszont nem az én egyedüli feladataim, ebben szorosan együtt fog működni a frissen megválasztott elnökség.

– Az elmúlt években megnőtt a közösségi média befolyása és a márkák is egyre inkább támaszkodnak a nagy követői táborral büszkélkedő influenszerekre. Véleményed szerint tovább nő a sztárok, ismert emberek szerepe a márkakommunikációban?

– A marketingkommunikációban a sztároknak mindig is volt szerepe és ez továbbra is így lesz, az influenszermarketing ehhez képest egy teljesen más lehetőség, bár persze van átfedés. A terület és annak a normái még részben kiforratlanok, nagyon örülök, hogy Sólyom Balázs kezdeményezésére ez lett az IAB 1/1 projektjében elsőként definiált fogalomegyüttes. A közös definiálás és a megindult beszélgetések hatására több, a területen érdekelt cég is csatlakozott az IAB-hoz, hogy együtt tegyenek a piacuk fejlődéséért. Nagyon fontos, hogy minél többen azonos transzparensértékek és kellő edukáció mellett építsék a területet, mert az alacsony belépési korlátok mellett nem gondolhatjuk, hogy mindenki meg tud vagy meg akar majd felelni az összes minőségi követelménynek. Ha egyértelmű elvárások vannak, akkor az viszont mindenkit húzni fog a közös normák felé, különben nem lesz fenntartható az üzlete.

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...