- Hirdetés -

Meglepő változások a magyarok kedvenc úti céljainál

|

- Hirdetés -

Tavaly decemberben a globális utazások harmadával csökkentek 2019-hez képest, de idén a Kiwi.com-on keresztül történő foglalások már a 2 évvel ezelőtti szint 92 százalékát érték el. Sok turista érkezik hazánkba is, Budapest az év utolsó hónapjában az 5. legnépszerűbb úti cél. A Magyarországról érkező foglalások 6 százalékkal nőttek a két évvel ezelőttihez képest - derül ki a Kiwi.com adataiból. Évek óta Londonba utazunk legszívesebben, de idén Moszkva a legnépszerűbb úti cél, az utazók háromnegyede 8 napot vagy annál többet tölt itt.

Budapest menő - decemberben az 5. helyen, 2022-ben pedig már a 2. hely az övé

Tavaly decemberben a koronavírusjárvány miatt megcsappantak a nemzetközi utazások, harmadára estek vissza a Kiwi.com-on keresztül leadott foglalások. Idén az év utolsó hónapjában azonban már elérték a 2019-es érték 92%-át a foglalási számok.

A decemberi globális foglalási lista 5. helyén fővárosunk áll Kijev, London, Kuala Lumpur és Isztambul után, a 2022-es adat pedig még bíztatóbb: itt az élre szökő London után a 2. helyen szerepel Budapest, amit közvetlenül követ Isztambul, Párizs és Róma.

Év végi utazások - több utazás, hosszabb tartózkodás

Míg a világjárvány miatt a 2020. december elejétől 2021. január első napjaihoz képest közel 90%-kal csökkentek a Kiwi.com-on keresztül történő foglalások, addig idén tízszeres növekedést tapasztaltak, 6%-kal meghaladva a pandémia előtti 2019-es foglalásokat.

A Kiwi.com utazási technológiai vállalat megnézte, hogy 2019, 2020 és 2021 decemberében és a rákövetkező év első napjaiban hová utaztunk és utazunk leginkább. London 2019-ben és 2020-ban is vezette a sort, de idén csak a 7. helyen szerepel, most a legnépszerűbb úti cél hazánkból Moszkva. Moszkva után Párizsba, Berlinbe, Barcelonába és Lisszabonba utaznak leginkább honfitársaink, de Dubai és Porto is megtalálhatóak a TOP20-ban.

Decemberben a többség (41%) legalább 6 napot tölt a választott desztinációján, 35% rövid, 1-3 napos kiruccanást tervez, míg kb. minden 4. utazó 4-5 napot nyaral. Ha pedig a TOP5 úti célt nézzük, kiderül, hogy az utazók negyede villámlátogatást tesz Moszkvában, míg háromnegyede legalább 8 napig marad. Párizsra, Berlinre és Barcelonára a „minivakáció” a legjellemzőbb, míg Lisszabont a hosszabb utazást keresők választják, a portugál fővárosba látogatók 70%-a legalább 6 napot tölt ott.

Hazánkba decemberben legfőképp Oroszországból és Ukrajnából utaznak, őket követik a hazalátogató honfitársaink, akiknek 80%-a legalább 6 napot el is tölt itthon.

Karácsonyi kívánságlista? New York, London és Párizs a globális kedvencek

A keresési és a valós foglalási lista eltéréseket mutat. Ha a Kiwi.com globális keresési adatait nézzük az év utolsó hónapjára és 2022 első napjaira, akkor New York vezet több mint 36,5 millió kereséssel, majd ezt követi az Egyesült Királyság és Franciaország fővárosa, előbbi 31,5 millió, utóbbi közel 29 millió kereséssel.

Hazánkban ezen városok közül csak Párizs került dobogóra, 2. lett a sorban több mint 200 ezer kereséssel, míg London a 6., New York pedig a 15. A sort toronymagasan, közel 350 ezer kereséssel Moszkva vezeti, Párizs után pedig még Szentpétervár került a TOP3-ba, amire picivel több mint 200 ezren kattintottak itthon.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...

Mobiljukat fizetési terminálként használhatják az UniCredit ügyfelei

A SoftPOS a dinamikusan bővülő európai piacokon és a technológiailag fejlett országokban aktív paytech vállalat, a Nexi által kifejlesztett alkalmazás, amely már az UniCredit Bank üzleti ügyfelei számára is elérhető. Az alkalmazás segítségével a...

Erősíti karitatív sorsjegyértékesítő hálózatát a Szerencsejáték Zrt.

Többéves előkészítő munkát követően biztonságosabbá, gyorsabbá és hatékonyabbá tette sorsjegyértékesítő rendszerét karitatív hálózatában a nemzeti lottótársaság. Digitális eszköz biztosításával a Szerencsejáték Zrt. Európában másodikként biztosította a hálózatban dolgozók részére, hogy online kezeljék készleteiket és...

Munkáltatói díjat nyert a Lidl

A Lidl Magyarország első alkalommal került be a Top Employer minősítéssel rendelkező vállalatok közé. A díjjal a független "Top Employers Institute" azokat a munkáltatókat ismeri el világszerte, akik kiemelkedő munkavállalói körülményeket biztosítanak.Idén a Lidl...

Fékezett a Netflix, lassan jönnek az új előfizetők

A múlt évben 18,2 millióval tudta növelni előfizetői számát a Netflix, ami nem csak 2020-as évben felmutatott bővüléshez képest komoly visszaesés, de a pandémia előtti időszakkal összevetve is. Üzleti szempontból egyébként nem volt rossz...

Így tennék biztonságosabbá az online világot

A jogellenes online termékek, szolgáltatások és tartalmak jobb kiszűrése, az óriásplatformok, például a legnagyobb közösségi felületekre vonatkozó szigorúbb szabályok, valamint a kiskorúak védelmét szolgáló előírások is szerepelnek abban az új rendeletjavaslatban, amit tegnap fogadott...

Új lehetőségeket hoz a Visa felhőalapú platformja

A Visa nemrégiben bejelentette új felhőalapú fizetéselfogadási platformját, a Visa Acceptance Cloudot (VAC), amely forradalmasítani fogja a vállalkozások számára az ügyfelektől érkező fizetések elfogadási módját. A Visa népszerű - okostelefonokat és tableteket fizetési terminállá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Legendákkal jön a téli olimpia közvetítése

Az Eurosport platformjai lesznek a 2022 évi téli olimpiai játékok közvetítésének otthona, amelynek 107 fős szakértői gárdája több mint 80 olimpiai érmet és 26 aranyérmet számlál. A csapat páratlan betekintést és szakértelmet kínál sportrajongók...

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA