- Hirdetés -

Megvannak az Innomax Díj nyertesei

|

Az Invitech InnoMax Díj kiírásának, így az idei átadó ünnepségnek is a közösségi érdekeket előtérbe helyező technológiai megoldások álltak a középpontjában. Az orvos-beteg közötti kommunikációt mesterséges intelligenciával segítő applikáció, az adományozók és rászorultak egymásra találását támogató virtuális piactér vagy a fiatalkorúakra leselkedő veszélyekre figyelmeztető alkalmazás is díjazott lett a megmérettetésen.

 

Az Invitel Csoporthoz tartozó Invitech Solutions tavaly októberben írta ki az egyik legpatinásabb hazai innovációs pályázat aktuális felhívását, meghirdetve az Invitech InnoMax Díjat. A 2009-ben alapított díjra három kategóriában – Business, Nonprofit, InnoApps – lehetett nevezni. A több szempontból is megújult kiírásra rekordszámú, mintegy 160 nevezés érkezett, ami részben annak is köszönhető, hogy vannak fejlesztők, akik már kifejezetten erre a pályázatra időzítik legújabb ötletük bemutatását.

 

„Az értékelés tapasztalatait összefoglalva elismerésemet szeretném kifejezni minden pályázó felé, mert a pályaművek mindegyike innovatív volt a maga nemében, és társadalmi hasznosságukat tekintve is példamutató megoldásokat és ötleteket tartalmaztak. Ez a díj most ismételten lehetőséget teremt arra, hogy ezek a fejlesztések, programok az itt elnyert támogatással meg is valósuljanak, és akár el is terjedjenek” – mondta Dr. Solymár Károly Balázs infokommunikációért felelős helyettes államtitkár (NFM), aki idén először vett részt a rangos szakmai zsűri tagjaként az értékelésben.

 

„Minden várakozásunknak megfelelt ez a megújult, az üzleti mellett a társadalmi, közösségi szempontokra is nagy hangsúlyt fektető pályázat. A zsűri rengeteg használható, megvalósítható fejlesztéssel találkozott munkája során. Az elnyert támogatások így olyan projektek megvalósítását segítik, amelyek valóban jobbá, emberibbé tehetik a hétköznapokat úgy, hogy jó pár közülük üzletileg is sikeres lehet. Az Innomax Díjjal így ráirányítjuk a figyelmet arra, hogy a vállalatoknak a sikeres üzletvitel mellett a társadalmi célokra is oda kell figyelniük. Egyszerűbben fogalmazva: a közérdek is zárkózzon fel a profit mellé” – nyilatkozta a díjátadón David Blunck, az Invitel Csoport vezérigazgatója.

 

Az elmúlt években már sok, azóta sikeressé vált alkalmazásnak és programnak kiugrást biztosító Business kategória díját a Grape Solutions Zrt. nyerte el HealthBot nevű, az orvos-beteg kommunikációt segítő, mesterséges intelligenciát használó chat-alkalmazásával. A program lényege, hogy felteszi a betegeknek mindazon kezdeti diagnosztikai kérdéseket, amelyeket az orvos is feltenne nekik, és amint a HealthBot eljut a beszélgetésben egy olyan pontra, amikor már diagnózis adható, automatikusan jelez a kiválasztott orvosnak, akihez a beszélgetés során felhalmozott információkat is eljuttatja. A diagnózist ez alapján természetesen már az orvos állítja fel, illetve ő is tehet fel újabb kérdéseket. A HealthBot ezzel rengeteg időt takarít meg az orvosnak és a betegnek egyaránt. A kategória második helyezettje az Oktafone Szolgáltató Kft. lett saját oktatási platformjába ágyazott orvosi oktatási és diagnózist támogató adatvizualizációs applikációjával, a harmadik helyezett pedig a Q-System Hungary Rendszerfejlesztő Kft. lett egy WiFi-elérést és élő webkamerákat üzemeltető megoldással.

 

Az idén a Magyar Adományozói Fórum szakmai támogatásával szervezett Nonprofit kategória izgalmas feladatot adott a zsűrinek, hiszen csak ide száz feletti nevezés érkezett, és öt szervezet is díjazott lett magas színvonalú anyagával.

 

Az Ágacska Alapítvány az Adopt-E-Klubbal, az örökbefogadó szülők élő web-klubjával kíván egy olyan rendszert működtetni, amely segítségével a fővárostól távolabb élő örökbefogadók is élőben tudnak részt venni az őket érintő tematikus foglalkozásokon.

 

A Bókay Gyermekklinikáért Alapítvány egy olyan applikáció-fejlesztéssel pályázott sikeresen, amelynek segítségével a betegek és szüleik, de az orvosok számára is hasznos, a kezelésekkel kapcsolatos információk érhetőek el.

 

A Digitális Tudás Akadémia Közhasznú Egyesület az UP Academy-vel nevezett, amely program a fiatalok felelős pályaválasztásának elősegítését és a sikeres felnőttkor megalapozását tűzte ki célul, és ehhez ajánl egyéni és csoportos mentorálást, kompetenciafejlesztést.

 

Az adományozók és a rászorulók egymásra találását kívánja segíteni egy virtuális piactér létrehozásával a Heti Betevő Egyesület, amely egy olyan weboldalt kíván létrehozni, amelynek segítségével feltérképezhető lesz, hogy a jótékonykodni vágyók éppen mit tudnak felajánlani és kinek mire van szüksége.

 

Az Informatika a Látássérültekért Alapítvány pedig az érintett felhasználók számára kíván egy olyan alkalmazást fejleszteni, amely a hagyományos dokumentumokból Braille-kijelzőn vagy nyomdai kiadványként jól olvasható dokumentumot készít.

 

A harmadik kategóriába, az InnoApps-ba a harminc év alatti fiatalok jelentkezését várták a szervezők, akik idén is igen ötletes, innovatív megoldásokkal találkozhattak. A győztes pályamű egy olyan alkalmazás lett, amely a szülők számára nyugalmat, a gyermekeknek pedig biztonságot jelent. A fejlesztés segítségével a család nyomon követheti, hogy a gyermek merre tartózkodik, és szükség esetén – például valamilyen szempontból a kiskorúakra veszélyt jelentő helyszín esetén – a szülők értesítést is kapnak. A kategória második helyezettje egy olyan applikáció lett, amelynek segítségével autóbérlésére, sofőrszolgálat hívására, vagy épp mindkét funkció együttes használatára is lehetősége nyílik a felhasználóknak. A harmadik helyet pedig egy dokumentum-hitelesítő szolgáltatás nyerte el, amely az elektronikus aláírás biztonsági szintjével közel azonos megbízhatóságot nyújt.

 

A pályázatok elbírálásában Dr. Solymár Károly Balázs infokommunikációért felelős helyettes államtitkár mellett, részt vett az üzleti világból Chikán Attila, az ALTEO Group vezérigazgatója, valamint Krisán László, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója is. A civil szférát Dr. Molnár Klára, a Magyar Adományozói Fórum igazgatója, míg a hazai innovációs életet Dr. Peredy Zoltán, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal stratégia- és programtervezője képviselte. A díjazottak kiválasztásában részt vett még Mártha Imre, az Invitel Csoport operatív főigazgatója és Javorniczky Áron, az Invitech Solutions operatív vezetője is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...