- Hirdetés -

Megvannak az Innomax Díj nyertesei

|

- Hirdetés -

Az Invitech InnoMax Díj kiírásának, így az idei átadó ünnepségnek is a közösségi érdekeket előtérbe helyező technológiai megoldások álltak a középpontjában. Az orvos-beteg közötti kommunikációt mesterséges intelligenciával segítő applikáció, az adományozók és rászorultak egymásra találását támogató virtuális piactér vagy a fiatalkorúakra leselkedő veszélyekre figyelmeztető alkalmazás is díjazott lett a megmérettetésen.

 

Az Invitel Csoporthoz tartozó Invitech Solutions tavaly októberben írta ki az egyik legpatinásabb hazai innovációs pályázat aktuális felhívását, meghirdetve az Invitech InnoMax Díjat. A 2009-ben alapított díjra három kategóriában – Business, Nonprofit, InnoApps – lehetett nevezni. A több szempontból is megújult kiírásra rekordszámú, mintegy 160 nevezés érkezett, ami részben annak is köszönhető, hogy vannak fejlesztők, akik már kifejezetten erre a pályázatra időzítik legújabb ötletük bemutatását.

 

„Az értékelés tapasztalatait összefoglalva elismerésemet szeretném kifejezni minden pályázó felé, mert a pályaművek mindegyike innovatív volt a maga nemében, és társadalmi hasznosságukat tekintve is példamutató megoldásokat és ötleteket tartalmaztak. Ez a díj most ismételten lehetőséget teremt arra, hogy ezek a fejlesztések, programok az itt elnyert támogatással meg is valósuljanak, és akár el is terjedjenek” – mondta Dr. Solymár Károly Balázs infokommunikációért felelős helyettes államtitkár (NFM), aki idén először vett részt a rangos szakmai zsűri tagjaként az értékelésben.

 

„Minden várakozásunknak megfelelt ez a megújult, az üzleti mellett a társadalmi, közösségi szempontokra is nagy hangsúlyt fektető pályázat. A zsűri rengeteg használható, megvalósítható fejlesztéssel találkozott munkája során. Az elnyert támogatások így olyan projektek megvalósítását segítik, amelyek valóban jobbá, emberibbé tehetik a hétköznapokat úgy, hogy jó pár közülük üzletileg is sikeres lehet. Az Innomax Díjjal így ráirányítjuk a figyelmet arra, hogy a vállalatoknak a sikeres üzletvitel mellett a társadalmi célokra is oda kell figyelniük. Egyszerűbben fogalmazva: a közérdek is zárkózzon fel a profit mellé” – nyilatkozta a díjátadón David Blunck, az Invitel Csoport vezérigazgatója.

 

Az elmúlt években már sok, azóta sikeressé vált alkalmazásnak és programnak kiugrást biztosító Business kategória díját a Grape Solutions Zrt. nyerte el HealthBot nevű, az orvos-beteg kommunikációt segítő, mesterséges intelligenciát használó chat-alkalmazásával. A program lényege, hogy felteszi a betegeknek mindazon kezdeti diagnosztikai kérdéseket, amelyeket az orvos is feltenne nekik, és amint a HealthBot eljut a beszélgetésben egy olyan pontra, amikor már diagnózis adható, automatikusan jelez a kiválasztott orvosnak, akihez a beszélgetés során felhalmozott információkat is eljuttatja. A diagnózist ez alapján természetesen már az orvos állítja fel, illetve ő is tehet fel újabb kérdéseket. A HealthBot ezzel rengeteg időt takarít meg az orvosnak és a betegnek egyaránt. A kategória második helyezettje az Oktafone Szolgáltató Kft. lett saját oktatási platformjába ágyazott orvosi oktatási és diagnózist támogató adatvizualizációs applikációjával, a harmadik helyezett pedig a Q-System Hungary Rendszerfejlesztő Kft. lett egy WiFi-elérést és élő webkamerákat üzemeltető megoldással.

 

Az idén a Magyar Adományozói Fórum szakmai támogatásával szervezett Nonprofit kategória izgalmas feladatot adott a zsűrinek, hiszen csak ide száz feletti nevezés érkezett, és öt szervezet is díjazott lett magas színvonalú anyagával.

 

Az Ágacska Alapítvány az Adopt-E-Klubbal, az örökbefogadó szülők élő web-klubjával kíván egy olyan rendszert működtetni, amely segítségével a fővárostól távolabb élő örökbefogadók is élőben tudnak részt venni az őket érintő tematikus foglalkozásokon.

 

A Bókay Gyermekklinikáért Alapítvány egy olyan applikáció-fejlesztéssel pályázott sikeresen, amelynek segítségével a betegek és szüleik, de az orvosok számára is hasznos, a kezelésekkel kapcsolatos információk érhetőek el.

 

A Digitális Tudás Akadémia Közhasznú Egyesület az UP Academy-vel nevezett, amely program a fiatalok felelős pályaválasztásának elősegítését és a sikeres felnőttkor megalapozását tűzte ki célul, és ehhez ajánl egyéni és csoportos mentorálást, kompetenciafejlesztést.

 

Az adományozók és a rászorulók egymásra találását kívánja segíteni egy virtuális piactér létrehozásával a Heti Betevő Egyesület, amely egy olyan weboldalt kíván létrehozni, amelynek segítségével feltérképezhető lesz, hogy a jótékonykodni vágyók éppen mit tudnak felajánlani és kinek mire van szüksége.

 

Az Informatika a Látássérültekért Alapítvány pedig az érintett felhasználók számára kíván egy olyan alkalmazást fejleszteni, amely a hagyományos dokumentumokból Braille-kijelzőn vagy nyomdai kiadványként jól olvasható dokumentumot készít.

 

A harmadik kategóriába, az InnoApps-ba a harminc év alatti fiatalok jelentkezését várták a szervezők, akik idén is igen ötletes, innovatív megoldásokkal találkozhattak. A győztes pályamű egy olyan alkalmazás lett, amely a szülők számára nyugalmat, a gyermekeknek pedig biztonságot jelent. A fejlesztés segítségével a család nyomon követheti, hogy a gyermek merre tartózkodik, és szükség esetén – például valamilyen szempontból a kiskorúakra veszélyt jelentő helyszín esetén – a szülők értesítést is kapnak. A kategória második helyezettje egy olyan applikáció lett, amelynek segítségével autóbérlésére, sofőrszolgálat hívására, vagy épp mindkét funkció együttes használatára is lehetősége nyílik a felhasználóknak. A harmadik helyet pedig egy dokumentum-hitelesítő szolgáltatás nyerte el, amely az elektronikus aláírás biztonsági szintjével közel azonos megbízhatóságot nyújt.

 

A pályázatok elbírálásában Dr. Solymár Károly Balázs infokommunikációért felelős helyettes államtitkár mellett, részt vett az üzleti világból Chikán Attila, az ALTEO Group vezérigazgatója, valamint Krisán László, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója is. A civil szférát Dr. Molnár Klára, a Magyar Adományozói Fórum igazgatója, míg a hazai innovációs életet Dr. Peredy Zoltán, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal stratégia- és programtervezője képviselte. A díjazottak kiválasztásában részt vett még Mártha Imre, az Invitel Csoport operatív főigazgatója és Javorniczky Áron, az Invitech Solutions operatív vezetője is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Elrajtolt az Ország Boltja 2021 verseny! (x)

A legtöbb hazai webáruházat megmozgató megmérettetés iránt már most nagyobb az érdeklődés mint egy évvel ezelőtt. Az Árukereső.hu szervezésében 2010-ben útjára indított Ország Boltja – a hazai webáruházak egyik legrangosabb versenye – már a...

Ennyit költünk idén karácsonykor

A magyarok ajándékozási kedve újra töretlen: átlagosan nyolc embernek terveznek idén karácsonykor ajándékot vásárolni. A meglepetésekre szánt összeg a GKI Digital adatai alapján 15 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor és meghaladja a 60 ezer...

Kiderült, mennyire zöld a magyarok karácsonya

A magyarok nagy része műfenyővel készül az ünnepekre, nem jellemző az ételpazarlás, és a húsmentes karácsonyi menüre is egyre nagyobb a nyitottság. Ám a kézzel készített, illetve másodkézből beszerzett ajándékok még kevésbé vannak előtérben,...

Újabb kihívásokat hozhat a Brexit

Bár az érdekelt gazdálkodók többsége úgy gondolta, hogy sikerült kezelnie a Brexit által okozott adminisztratív és operációs kihívásokat, az érintetteknek 2022. január 1-től újabb változásokra kell felkészülnie. A BDO Magyarország jogi szakértői összegyűjtötték a...

Komoly előnyhöz juttathatnak a robotok

Előnyt jelent, ha az egyszerű és repetitív feladatokat átadhatjuk a gépeknek, legyen szó privát vagy üzleti feladatokról, hogy érdekesebb és hasznos dolgokkal foglalkozhassunk. A Gartner becslése szerint például egy vállalat pénzügyi osztálya akár 25...

Új üzletágat indít a Futureal

A Futureal elindította ingatlanbefektetési és vagyonkezelési üzletágát. A Futureal Investment Partners magas értéknövekedési potenciállal rendelkező befektetésekre összpontosít Európa-szerte.A Futureal Investment Partners célja, hogy meghatározó befektetési és vagyonkezelői társasággá váljon. Ennek eléréséhez kiemelkedő intézményi és...

Nem lankad a magyarok vásárlási kedve

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit. A magyarok vásárlási kedve azonban...

A befektetőknek is fontosak az ESG tényezők

A megkérdezett befektetők csaknem fele hajlandó megválni olyan vállalatoktól, amelyek nem tesznek megfelelő lépéseket a környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) tényezők kapcsán – derül ki a PwC 2021-es globális befektetői ESG-felméréséből. A válaszadók több...

Új trendek a turizmusban

A koronavírus jelentős csapást mért a turisztikai szektorra, de a Szallas Group és a Nielsen IQ legfrissebb közös kutatásából úgy tűnik, a járvány az utazási kedvet a vártnál kevésbé vetette vissza: 2022-ben a COVID...

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb díjat nyert a FleishmanHillard Café

Győzelmet aratott a FleishmanHillard Café projektje, a Liszt Ferenc Kamarazenekar teljes megújulását támogató integrált kampánya az Eventiada IPRA Awardon legjobb intézményi arculat kategóriában. A szakmai zsűri emellett a verseny különdíját is ennek a projektnek...

Elrajtolt az Ország Boltja 2021 verseny! (x)

A legtöbb hazai webáruházat megmozgató megmérettetés iránt már most nagyobb az érdeklődés mint egy évvel ezelőtt. Az Árukereső.hu szervezésében 2010-ben útjára indított Ország Boltja – a hazai webáruházak egyik legrangosabb versenye – már a...

Ennyit költünk idén karácsonykor

A magyarok ajándékozási kedve újra töretlen: átlagosan nyolc embernek terveznek idén karácsonykor ajándékot vásárolni. A meglepetésekre szánt összeg a GKI Digital adatai alapján 15 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor és meghaladja a 60 ezer...

Kiderült, mennyire zöld a magyarok karácsonya

A magyarok nagy része műfenyővel készül az ünnepekre, nem jellemző az ételpazarlás, és a húsmentes karácsonyi menüre is egyre nagyobb a nyitottság. Ám a kézzel készített, illetve másodkézből beszerzett ajándékok még kevésbé vannak előtérben,...

Újabb kihívásokat hozhat a Brexit

Bár az érdekelt gazdálkodók többsége úgy gondolta, hogy sikerült kezelnie a Brexit által okozott adminisztratív és operációs kihívásokat, az érintetteknek 2022. január 1-től újabb változásokra kell felkészülnie. A BDO Magyarország jogi szakértői összegyűjtötték a...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

DATA