Mi a baj az álláshirdetésekkel?

Az aktív munkakeresők több mint 80 százaléka kérdőjelezi meg az álláshirdetések igazságtartalmát. Munkaerő-piaci szakemberek szerint a cégek jobban tennék, ha a hangzatos ígéretek helyett őszinteséggel és minél pontosabb feladatmeghatározással fordulnának a jelentkezőkhöz.

 

Az álláskeresők kétharmada szerint a munkaadók nem mondanak teljesen igazat a hirdetéseikben; 20 százalékuk ráadásul úgy gondolja, hogy a szövegek nagy része valótlanságot tükröz. A helyzet a dolgozók körében még rosszabb, 79 százalékuk nem bízik teljesen az állásajánlatok ígéreteiben – derült ki a DreamJo.bs és az NRC Marketingkutató Zrt. közös felméréséből.

 

Munkaerő-piaci szakértők szerint ennek elsődleges oka a sok mellébeszélés. Sóti Anett, a DreamJo.bs társalapítója szerint az állást hirdetőknek illene már egy picit elszakadni az olyan múlt századi frázisoktól, mint a versenyképes fizetés, a kiváló munkakörülmények, vagy a fiatalos csapat.

 

„A legtöbb hirdetésnél, ha kitakarjuk a pozíciók megnevezéseit, megállapíthatatlanná válik, melyik területhez is köthetők: szinte ugyanazok a követelmények a jelentkezőktől. Mi úgy gondoljuk, hogy a munkakeresők akkor fogják elhinni az álláshirdetések tartalmát, ha az alapján el tudják képzelni magukat, szerepüket, egy napjukat a csapattal. A DreamJo.bs oldalt ennek megfelelően fejlesztjük. Lehetőséget biztosítunk hirdetőink számára, hogy hitelesen, az igazi erősségeiket és elvárásaikat mutathassák meg a potenciális munkavállalók számára. Nálunk megjelenhet az is, hogy a keresett munkakörben lévő kollégák mit szeretnek abban, amit csinálnak – támogatva ezzel a hirdetés hitelességét. Ehhez persze egy vállalatnak ismernie kell magát, ami befektetés, de többszörösen megtérül, hiszen így találhatnak majd olyan munkatársat, aki hosszútávon is elkötelezett lesz vállalatuk mellett” – emelte ki Anett.