- Hirdetés -

Milliárdokat bukhatnak a bankok

|

A pénzügyi szektort megbénító online banki szolgáltatásokat érintő incidensek során átlagosan körülbelül 4,8 milliárd Ft-os (1.754.000$) veszteséggel kell szembesülniük a bankoknak – derül ki a Kaspersky Lab jelentéséből. Ez az összeg majdnem a duplája egy malware okozta szolgáltatás-kiesés kárainak, amelynek átlagos kárértéke kb. 2,3 milliárd Ft (825.000$).

 

A tanulmány szerint az online banki tranzakciókat érintő kiberbiztonsági incidensek 61%-a közvetett költségekkel is jár a megtámadott intézmény számára – beleértve az adatvesztést, a márka és/vagy a vállalati reputáció elvesztését, és a bizalmas információk kiszivárgását. Ezek a megállapítások remélhetőleg arra ösztönzik a pénzintézeteket, hogy fontolják meg a kiberbiztonsági fenyegetések költségvonzatait, és tegyék meg a megfelelő intézkedéseket annak érdekében, hogy megvédjék magukat és ügyfeleiket az online banki tranzakciókat érintő incidensektől – különösen a DDoS támadásoktól, azaz túlterheléses szolgáltatásmegtagadással járó támadás, amelyek veszélyeztethetik az online banki szolgáltatásokat.

 

A pénzügyi intézmények elleni DDoS támadásokat gyakran azért indítják, hogy a bankok weboldalait megbénítsák. A jelentés azt mutatja, ha egy szervezet DDoS támadással szembesül, akkor a bankok ügyfélkezelő rendszerei szenvedik a legtöbb kárt összehasonlítva más iparági szektor intézményeivel szemben. Például a DDoS támadást elszenvedett bankok 49%-át érintette a honlapjuk szemben a nem pénzügyi intézmények 41%-ával.

 

Úgy tűnik a bankok jobban aggódnak az online banki szolgáltatásokkal szembeni támadások miatt, mint számos más fenyegetés miatt. Azonban a jelentés szerint a DDoS támadások csupán a harmadik helyen szerepelnek a bankok fenyegetettségi listáján a kártékony programok és a célzott támadások után, annak ellenére, hogy egy DDoS támadást költségesebb helyreállítani, mint egyéb jellegű rohamokat.

 

A DDoS támadások helyreállítási költségei több pénzbe kerülnek egy bank esetén, mint más szervezeteknél, mivel a jelentésből kiderül, hogy egy DDoS incidens egy pénzintézet számára átlagosan kb. 3,25 milliárd Ft (1.172.000$) költséggel jár, míg ezzel szemben más ágazatok átlagosan 2.63 milliárd Ft-ot (952.000$) fizetnek a javításért.

 

Egy kibertámadás legrosszabb következménye a pénzügyi intézmények 17%-a szerint a cég hírnevének elvesztése, ezért a Kaspersky Lab azt javasolja az ágazat vállalatainak, hogy legyenek naprakészek az őket érintő kiberfenyegetésekről, valamint védjék a szolgáltatásaikat, az ügyfeleiket és a hírnevüket.

 

„A pénzügyi szektorban a hírnév és a megbízhatóság kiemelten fontos, épp ezért a biztonságnak is annak kell lennie. Ha egy bank online szolgáltatásait támadják, akkor nagyon nehéz az ügyfelek bizalmát visszanyerni, ezért könnyű belátni, mennyire költséges és bénító lehet egy ilyen kibertámadás. Ha a bankok hatékonyan szeretnék megvédeni online szolgáltatásaikat, akkor először fel kell készülniük a DDoS támadások veszélyeire is.” – magyarázta Kirill Ilganaev, a Kaspersky Lab DDoS Védelem részlegének vezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...