- Hirdetés -

Milliárdokat bukhatnak a bankok

|

- Hirdetés -

A pénzügyi szektort megbénító online banki szolgáltatásokat érintő incidensek során átlagosan körülbelül 4,8 milliárd Ft-os (1.754.000$) veszteséggel kell szembesülniük a bankoknak – derül ki a Kaspersky Lab jelentéséből. Ez az összeg majdnem a duplája egy malware okozta szolgáltatás-kiesés kárainak, amelynek átlagos kárértéke kb. 2,3 milliárd Ft (825.000$).

 

A tanulmány szerint az online banki tranzakciókat érintő kiberbiztonsági incidensek 61%-a közvetett költségekkel is jár a megtámadott intézmény számára – beleértve az adatvesztést, a márka és/vagy a vállalati reputáció elvesztését, és a bizalmas információk kiszivárgását. Ezek a megállapítások remélhetőleg arra ösztönzik a pénzintézeteket, hogy fontolják meg a kiberbiztonsági fenyegetések költségvonzatait, és tegyék meg a megfelelő intézkedéseket annak érdekében, hogy megvédjék magukat és ügyfeleiket az online banki tranzakciókat érintő incidensektől – különösen a DDoS támadásoktól, azaz túlterheléses szolgáltatásmegtagadással járó támadás, amelyek veszélyeztethetik az online banki szolgáltatásokat.

 

A pénzügyi intézmények elleni DDoS támadásokat gyakran azért indítják, hogy a bankok weboldalait megbénítsák. A jelentés azt mutatja, ha egy szervezet DDoS támadással szembesül, akkor a bankok ügyfélkezelő rendszerei szenvedik a legtöbb kárt összehasonlítva más iparági szektor intézményeivel szemben. Például a DDoS támadást elszenvedett bankok 49%-át érintette a honlapjuk szemben a nem pénzügyi intézmények 41%-ával.

 

Úgy tűnik a bankok jobban aggódnak az online banki szolgáltatásokkal szembeni támadások miatt, mint számos más fenyegetés miatt. Azonban a jelentés szerint a DDoS támadások csupán a harmadik helyen szerepelnek a bankok fenyegetettségi listáján a kártékony programok és a célzott támadások után, annak ellenére, hogy egy DDoS támadást költségesebb helyreállítani, mint egyéb jellegű rohamokat.

 

A DDoS támadások helyreállítási költségei több pénzbe kerülnek egy bank esetén, mint más szervezeteknél, mivel a jelentésből kiderül, hogy egy DDoS incidens egy pénzintézet számára átlagosan kb. 3,25 milliárd Ft (1.172.000$) költséggel jár, míg ezzel szemben más ágazatok átlagosan 2.63 milliárd Ft-ot (952.000$) fizetnek a javításért.

 

Egy kibertámadás legrosszabb következménye a pénzügyi intézmények 17%-a szerint a cég hírnevének elvesztése, ezért a Kaspersky Lab azt javasolja az ágazat vállalatainak, hogy legyenek naprakészek az őket érintő kiberfenyegetésekről, valamint védjék a szolgáltatásaikat, az ügyfeleiket és a hírnevüket.

 

„A pénzügyi szektorban a hírnév és a megbízhatóság kiemelten fontos, épp ezért a biztonságnak is annak kell lennie. Ha egy bank online szolgáltatásait támadják, akkor nagyon nehéz az ügyfelek bizalmát visszanyerni, ezért könnyű belátni, mennyire költséges és bénító lehet egy ilyen kibertámadás. Ha a bankok hatékonyan szeretnék megvédeni online szolgáltatásaikat, akkor először fel kell készülniük a DDoS támadások veszélyeire is.” – magyarázta Kirill Ilganaev, a Kaspersky Lab DDoS Védelem részlegének vezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...