Milliárdokat kenünk magunkra

Értékben közel hétmilliárd, mennyiségben pedig csaknem 200 ezer liter fogyott arcápoló krémből a magyar boltokban; a kézkrémek forgalma értékben közelít a másfélmilliárdhoz, és a 300 ezer literhez 2016. szeptember és 2017 augusztusa között – derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. Az őszi-téli időszakra koncentrálódik a két kategória értékbeli összeladásának egyharmada.

 

Az arckrémek kiskereskedelmi forgalma meghaladta a hat és fél milliárd forintot a vizsgált időszakban, ami értékben és mennyiségben is 4 százalékos emelkedés az előző év azonos időszakához képest. Jellemzően drogériában vásároljuk meg a terméket: minden elköltött száz forintból 82-t itt költenek el, éves szinten ez 189 ezer liter hidratáló. Érdekesség, hogy értékben Budapesten és környékén valósul meg a vásárlások jelentős, 43 százaléka. A legkevésbé a délnyugati régió harap rá az arckrémekre, itt a költések mindössze 11 százaléka realizálódik.

 

Bár jellemzően egész évben stabil az arckrém-kategória iránti kereslet, a forgalom decemberben, a karácsonyi ajándékvásárlási dömpingben jár csúcsra. Az ősz-tél során (október-december hónapokban) realizálódik a teljes értékbeli eladás közel harmada, egészen pontosan 31 százaléka.

 

Ha arckrém, akkor márkás: száz értékesített termékből 80 gyártói árucikk, a sajátmárkás termékek teszik ki a maradék egyötödöt. Szeretjük az általános és a nappali arckrémeket is: értékben ezek viszik el az eladások háromnegyedét, míg az éjszakai arckrémek a többi 25 százalékot.

 

Kézápolásra kimagasló figyelmet fordítunk Magyarországon, értékben két számjegyű növekedést regisztrált a Nielsen, így a kategória éves forgalma (2016. szeptember és 2017 augusztusa között, az előző év azonos időszakával összehasonlítva), 12 százalékos bővülés közel másfél milliárd forintos forgalmat generált, ami egyben azt is jelenti, hogy 291 ezer liternyi kézkrémet kentünk el ebben az időszakban.

 

A kézkrémvásárlások négyötöde drogériákban és hipermarketekben valósul meg, az előbbi egyértelmű dominanciájával. Budapesten és környékén, az arckrémhez hasonlóan, az országos átlagnál nagyobb figyelmet fordítanak a bőrápolásra: százból 39 terméket ebben a régióban vásárolnak a magyarok.

 

Télen még jobban igyekszünk óvni kezünket a hideg időtől: november és január között az értékbeli eladások 39 százaléka valósul meg, ez két százalékponttal több, mint az előző év azonos időszakában, tehát a szezon fontossága növekedett. Jönnek föl a kis, 50ml-es illetve kisebb kiszerelésű kézkrémek, ám a 101-200 ml-es termékek az értékbeli forgalom 44 százalékát „viszik el”. A krémek kétharmada a gyártói márkák közül kerül ki, de némileg erősödött a sajátmárkás termékek súlya is.

 

„Ősszel, télen nagyobb gondot fordítunk az arc- és bőrápolásra, igyekszünk gondoskodni a megfelelő hidratálásról száraz időben” – mondta Rhorer Dávid, a Nielsen vegyi áruért felelős ügyfélkapcsolati vezetője. „A kimagasló eladásokhoz azonban természetesen hozzájárul a karácsonyi ajándékozási láz is, amelyben előkelő szerepet töltenek be a különféle kozmetikumok”.