- Hirdetés -

Mobil nélkül még a Valentin-napot sem bírjuk

|

Négyből egy ember titokban nézegeti a párja telefonját a Valentin-napi vacsorán, és százból mindössze 17 halkítja le vagy kapcsolja ki a mobilját – derül ki a Telekom felkérésére készített felmérésből. A válaszadók ötöde még a hívásokat is felveszi.

 

Fontos szerepe van a mobileszközöknek a párkapcsolatok kialakulásában, ugyanakkor a már működő kapcsolatokban súrlódásokat is okozhat, ha nem a helyzetnek megfelelően választjuk meg a kommunikáció módját. Párkapcsolati konfliktusaink rendezésére azonban ma is inkább a személyes találkozást választjuk az üzenetváltások helyett – derül ki abból a nem reprezentatív felmérésből, amelyet Valentin nap alkalmából egy népszerű női portál készített a Telekom felkérésére.

 

Bár a válaszadóknak mindössze 9 százaléka ismerkedett meg párjával a tinderen vagy más internetes társkeresőn, kétharmaduk arról számolt be, hogy az ismerkedés folyamatában fontos szerep jutott a mobilkommunikációnak: a legtöbben hosszan cseteltek (25%), telefonon beszélgettek (18%), sms-eket váltottak későbbi párjukkal a kezdetekkor, de a válaszadók 3 százaléka arról számolt be, hogy skype-on vagy facetime-on randizott is a szerelmével.

 

 

Aktív marad a mobil a Valentin napi vacsorán is

 

100 válaszadóból mindössze egy hagyja otthon a telefonját egy Valentin-napi kettesben töltött vacsora kedvéért és további 17 százalékuk halkítja le/kapcsolja ki a készüléket. A túlnyomó többség – a válaszadók 76 százaléka – táskájában vagy zsebében tartja a telefonját. A válaszadók 5 százaléka ezzel szemben felhangosított készülékével az asztalon várja a hívásokat és az üzeneteket, 1 százalék pedig posztolásra készen a kezében tartott készülékkel ül párja mellett a gyertyafényben. A felmérésben részt vevők 3 százaléka az alapján választ éttermet a különleges alkalomra, hogy van-e vezeték nélküli internetkapcsolat a helységben, a többségnek ez nem szempont, nekik fele-fele arányban az étel és a kiszolgálás minősége, illetve a tiszteletben tartott privát szféra számít, amikor asztalt foglalnak.

 

 

„Anyámnak felveszem, a főnöknek nem”

 

A válaszadók bő ötöde (21%) még a kettesben töltött vacsorán is felvesz bármilyen hívást. A többiek azért jobban megválogatják, hogy megtörik-e az este intimitását egy telefonbeszélgetéssel. A felmérésben részt vevők fele csak akkor nyom zöld gombot, ha valamelyik rokona, hozzátartozója hívja, 11 százalékuk ezt lazaságot a barátokra is kiterjesztik. 8 százalékukban munkál a munkahely iránti extrém lojalitás: ők a főnöküktől vagy kollegájuktól érkező hívást is fogadják. Csak 100 emberből 9 állítja, hogy nincs az a hívó, akinek a kedvéért elrontana egy kettesben töltött pillanatot.

 

Szigorúbbak voltak a felmérés résztvevői az üzenetekkel szemben. 31 százalékuk ignorálja az ilyesmit, ha kedvesével vacsorázik. 41 százalékuk ugyan megnézi, ki a feladó, de a válaszadást a vacsora vége utánra hagyja, 27 százalékuk elolvassa az üzenetet, és eszerint mérlegel, hogy azonnal vagy csak később válaszol. 1 százalékuk ugyanakkor minden üzenetre azonnal válaszol – derül ki a felmérésből.

 

A válaszadók többsége (58%) nem veszi jónéven, ha a velük töltött időben párjuk a telefonját nyomkodja és ennek bizony hangot is ad. 17 százalékuk ugyan nem örül ennek, de csendben tűri a helyzetet. A felmérésben részt vevők 18 százaléka állította, hogy őt egyáltalán nem zavarja az efféle magatartás, 6 százalékuk pedig azt vallja: „Én is csinálom, tőle sem tagadnám meg…” Ebben a kérdésben is a férfiak tűnnek egy kicsit toleránsabbnak az átlagnál.

 

 

4-ből egy ember titokban nézegeti a párja mobilját

 

A válaszadók közel kétharmada számára (65%) a mobiltelefon a személyes privát szféra része még akkor is, ha nincsenek titkaik párjuk előtt, ezért nem veszik jó néven, ha szerelmük csekkolja a hívásaikat, üzeneteiket. Így ők sem vágynak betekintésre társuk készülékébe. A férfiak számára különösen fontos a diszkréció: 76 százalékuk számára tabu a másik telefonja. A válaszadók 11 százaléka ugyanakkor azt vallja, hogy egy párkapcsolatba ez is simán belefér, nyíltan, nem titkolózva veszi kézbe párja készülékét. 23 százaléka a válaszadóknak ismerte el, hogy időről időre, amikor a párja például a fürdőszobában tartózkodik, titokban betekint szerelmének személyes kommunikációjába. A megkérdezettek 64 százaléka könnyedén hozzáférhetővé teszi készülékét párja számára, vagy megadja pinkódját, vagy hozzáadja az ő ujjlenyomatát is a belépéshez, ha egyáltalán használ biztonsági zárat. 27 százalék elvi alapon utasítja el a lehetőséget, hiszen védi a személyes szféráját. 9 százaléknak konkrétabb okai vannak arra, hogy ne könnyítse meg párja számára a hozzáférést: „Midenkinek jobb így” – magyarázzák ők.

 

 

Konfliktus esetén még a személyes kommunikációt részesítjük előnyben

 

A párok közötti napközbeni kapcsolattartás elsődleges eszköze az SMS és más üzenetküldő szolgáltatások: a válaszadók 44 százaléka választja ezeket. 100 résztvevőből 24 beszél párjával napközben telefonon is, 19 százalékuk előtt pedig egész nap nyitva van egy igen aktív csetablak, amelynek tetején párjuk neve olvasható. 14 százalékuk ezzel szemben semmilyen kommunikációt nem folytat párjával napközben, munkaidőben.

 

A közös szelfik posztolgatásától a többség (53%) mereven elzárkózik, 38 százaléka a válaszadóknak pedig csak különleges alkalmakkor, például nyaraláson teszi ezt meg. 8 százalékuk nyilatkozta, hogy havonta fordítja önmaga és párja felé a telefon kameráját, hogy az eredmény megoszthassa másokkal, 100-ból csak egy résztvevő ismerte el, hogy náluk ez a napi rutin része.

 

A párok közötti elektronikus üzenetváltások során leginkább szöveget írunk. A válaszadók 84 százaléka választotta ezt a formát, 10 százalékuk emotikonokat, 5 százalékuk pedig fotókat küldözget a másiknak, mindössze 1 százalékuk szórakoztatja napközben párját snapchaten.

 

A párkapcsolati problémák, feszült helyzetek megvitatásánál a válaszadók látványos többsége (89%) az analóg világ eszköztárából választ és személyesen igyekszik rendezni, vagy éppen kiélezni a helyzetet. A telefonos „kríziskezelésre” csak a válaszadók 6 százaléka esküszik, ennél is kevesebben (3%) vannak azok, akik sms-ben vagy cseten rendezik a konfliktusokat, és 100 válaszadóból ketten írják le érzéseiket, gondolataikat a másik felé e-mailben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...