- Hirdetés -

Mobil nélkül még a Valentin-napot sem bírjuk

|

- Hirdetés -

Négyből egy ember titokban nézegeti a párja telefonját a Valentin-napi vacsorán, és százból mindössze 17 halkítja le vagy kapcsolja ki a mobilját – derül ki a Telekom felkérésére készített felmérésből. A válaszadók ötöde még a hívásokat is felveszi.

 

Fontos szerepe van a mobileszközöknek a párkapcsolatok kialakulásában, ugyanakkor a már működő kapcsolatokban súrlódásokat is okozhat, ha nem a helyzetnek megfelelően választjuk meg a kommunikáció módját. Párkapcsolati konfliktusaink rendezésére azonban ma is inkább a személyes találkozást választjuk az üzenetváltások helyett – derül ki abból a nem reprezentatív felmérésből, amelyet Valentin nap alkalmából egy népszerű női portál készített a Telekom felkérésére.

 

Bár a válaszadóknak mindössze 9 százaléka ismerkedett meg párjával a tinderen vagy más internetes társkeresőn, kétharmaduk arról számolt be, hogy az ismerkedés folyamatában fontos szerep jutott a mobilkommunikációnak: a legtöbben hosszan cseteltek (25%), telefonon beszélgettek (18%), sms-eket váltottak későbbi párjukkal a kezdetekkor, de a válaszadók 3 százaléka arról számolt be, hogy skype-on vagy facetime-on randizott is a szerelmével.

 

 

Aktív marad a mobil a Valentin napi vacsorán is

 

100 válaszadóból mindössze egy hagyja otthon a telefonját egy Valentin-napi kettesben töltött vacsora kedvéért és további 17 százalékuk halkítja le/kapcsolja ki a készüléket. A túlnyomó többség – a válaszadók 76 százaléka – táskájában vagy zsebében tartja a telefonját. A válaszadók 5 százaléka ezzel szemben felhangosított készülékével az asztalon várja a hívásokat és az üzeneteket, 1 százalék pedig posztolásra készen a kezében tartott készülékkel ül párja mellett a gyertyafényben. A felmérésben részt vevők 3 százaléka az alapján választ éttermet a különleges alkalomra, hogy van-e vezeték nélküli internetkapcsolat a helységben, a többségnek ez nem szempont, nekik fele-fele arányban az étel és a kiszolgálás minősége, illetve a tiszteletben tartott privát szféra számít, amikor asztalt foglalnak.

 

 

„Anyámnak felveszem, a főnöknek nem”

 

A válaszadók bő ötöde (21%) még a kettesben töltött vacsorán is felvesz bármilyen hívást. A többiek azért jobban megválogatják, hogy megtörik-e az este intimitását egy telefonbeszélgetéssel. A felmérésben részt vevők fele csak akkor nyom zöld gombot, ha valamelyik rokona, hozzátartozója hívja, 11 százalékuk ezt lazaságot a barátokra is kiterjesztik. 8 százalékukban munkál a munkahely iránti extrém lojalitás: ők a főnöküktől vagy kollegájuktól érkező hívást is fogadják. Csak 100 emberből 9 állítja, hogy nincs az a hívó, akinek a kedvéért elrontana egy kettesben töltött pillanatot.

 

Szigorúbbak voltak a felmérés résztvevői az üzenetekkel szemben. 31 százalékuk ignorálja az ilyesmit, ha kedvesével vacsorázik. 41 százalékuk ugyan megnézi, ki a feladó, de a válaszadást a vacsora vége utánra hagyja, 27 százalékuk elolvassa az üzenetet, és eszerint mérlegel, hogy azonnal vagy csak később válaszol. 1 százalékuk ugyanakkor minden üzenetre azonnal válaszol – derül ki a felmérésből.

 

A válaszadók többsége (58%) nem veszi jónéven, ha a velük töltött időben párjuk a telefonját nyomkodja és ennek bizony hangot is ad. 17 százalékuk ugyan nem örül ennek, de csendben tűri a helyzetet. A felmérésben részt vevők 18 százaléka állította, hogy őt egyáltalán nem zavarja az efféle magatartás, 6 százalékuk pedig azt vallja: „Én is csinálom, tőle sem tagadnám meg…” Ebben a kérdésben is a férfiak tűnnek egy kicsit toleránsabbnak az átlagnál.

 

 

4-ből egy ember titokban nézegeti a párja mobilját

 

A válaszadók közel kétharmada számára (65%) a mobiltelefon a személyes privát szféra része még akkor is, ha nincsenek titkaik párjuk előtt, ezért nem veszik jó néven, ha szerelmük csekkolja a hívásaikat, üzeneteiket. Így ők sem vágynak betekintésre társuk készülékébe. A férfiak számára különösen fontos a diszkréció: 76 százalékuk számára tabu a másik telefonja. A válaszadók 11 százaléka ugyanakkor azt vallja, hogy egy párkapcsolatba ez is simán belefér, nyíltan, nem titkolózva veszi kézbe párja készülékét. 23 százaléka a válaszadóknak ismerte el, hogy időről időre, amikor a párja például a fürdőszobában tartózkodik, titokban betekint szerelmének személyes kommunikációjába. A megkérdezettek 64 százaléka könnyedén hozzáférhetővé teszi készülékét párja számára, vagy megadja pinkódját, vagy hozzáadja az ő ujjlenyomatát is a belépéshez, ha egyáltalán használ biztonsági zárat. 27 százalék elvi alapon utasítja el a lehetőséget, hiszen védi a személyes szféráját. 9 százaléknak konkrétabb okai vannak arra, hogy ne könnyítse meg párja számára a hozzáférést: „Midenkinek jobb így” – magyarázzák ők.

 

 

Konfliktus esetén még a személyes kommunikációt részesítjük előnyben

 

A párok közötti napközbeni kapcsolattartás elsődleges eszköze az SMS és más üzenetküldő szolgáltatások: a válaszadók 44 százaléka választja ezeket. 100 résztvevőből 24 beszél párjával napközben telefonon is, 19 százalékuk előtt pedig egész nap nyitva van egy igen aktív csetablak, amelynek tetején párjuk neve olvasható. 14 százalékuk ezzel szemben semmilyen kommunikációt nem folytat párjával napközben, munkaidőben.

 

A közös szelfik posztolgatásától a többség (53%) mereven elzárkózik, 38 százaléka a válaszadóknak pedig csak különleges alkalmakkor, például nyaraláson teszi ezt meg. 8 százalékuk nyilatkozta, hogy havonta fordítja önmaga és párja felé a telefon kameráját, hogy az eredmény megoszthassa másokkal, 100-ból csak egy résztvevő ismerte el, hogy náluk ez a napi rutin része.

 

A párok közötti elektronikus üzenetváltások során leginkább szöveget írunk. A válaszadók 84 százaléka választotta ezt a formát, 10 százalékuk emotikonokat, 5 százalékuk pedig fotókat küldözget a másiknak, mindössze 1 százalékuk szórakoztatja napközben párját snapchaten.

 

A párkapcsolati problémák, feszült helyzetek megvitatásánál a válaszadók látványos többsége (89%) az analóg világ eszköztárából választ és személyesen igyekszik rendezni, vagy éppen kiélezni a helyzetet. A telefonos „kríziskezelésre” csak a válaszadók 6 százaléka esküszik, ennél is kevesebben (3%) vannak azok, akik sms-ben vagy cseten rendezik a konfliktusokat, és 100 válaszadóból ketten írják le érzéseiket, gondolataikat a másik felé e-mailben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Cannes – animációs filmstúdió kap tiszteletbeli Arany Pálma-díjat

Tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap az Oscar-díjas japán animációs filmrendező, forgatókönyvíró Hajao Mijazaki által alapított Ghibli amimációs filmstúdió a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon májusban. A japán rendező az 1979-ben bemutatott Cagliostro vára című egészestés animációs filmmel...

Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt,...

5G-s újdonságok Barcelonából és videós trendek a BrandManiában

Elrajtol ma az RTL-en a BrandMania 24. évada, a 314. adásban az 5G-s fejlesztések kerülnek terítékre. A stáb Barcelonában, az MWC-n járt utána, hogy hol tartunk most és mit hoz a jövő a mobilhálózatok...

Közel félmilliárd forintnyi támogatást osztanak ki

A testület döntései nyomán az MTVA az idei év első negyedévében 4, a Médiatanács által meghirdetett pályázati eljárásban 82 támogatási szerződést kötött, melyeknek köszönhetően összesen 473 694 208 forintot oszt szét a nyertes pályázók...

Különleges bankkártyák a párizsi olimpia alkalmából

Mostantól a párizsi olimpiai játékok szellemiségét megidéző, egyedi Visa bankkártyákat igényelhetnek az MBH Bank ügyfelei, és nagyszabású, a két vállalat által támogatott kvízjáték kezdődik, amelynek győztesei párizsi utazást és olimpiai belépőt nyerhetnek. A kezdeményezés...

Új trendek a használtautó-piacon

A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. A COVID-időszak kezdetben érthető módon...

Tovább erősödött a BioTechUSA

Emelkedő pályán maradt a nehéz gazdasági környezetben is a BioTechUSA-cégcsoport, amely tavaly az egy évvel korábbi rekordév magas bázisához képest is csaknem 15 százalékkal, 90,49 milliárd forintra növelte az árbevételét. Közel 5 milliárd forintot...

Újabb változás az eMAG-on

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint...

Már ragaszkodnak a home office-hoz a munkavállalók

Az otthonról dolgozó munkavállalók harmada teljesen a lakóhelyéről látja el feladatait, míg a második leggyakoribb opció a heti három nap home office – derült ki az Erste felméréséből. A koronavírus-járvány alatt még kötelező rossznak...

Csavar egyet közönségkedvenc szendvicsén a McDonald’s

A tavalyi nagy sikert követően új Erős Pistás szendvicsekkel várja vendégeit a hazai McDonald’s. A fogyasztók visszajelzéseit meghallgatva idén az eddiginél még „pistásabb” formában érkeznek a burgerek.A két márka kollaborációja – a mekis szendvicsek...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újra a hazai utakat járják a Google autói

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen. A Google Utcaképnek köszönhetően...

Cannes – animációs filmstúdió kap tiszteletbeli Arany Pálma-díjat

Tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap az Oscar-díjas japán animációs filmrendező, forgatókönyvíró Hajao Mijazaki által alapított Ghibli amimációs filmstúdió a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon májusban. A japán rendező az 1979-ben bemutatott Cagliostro vára című egészestés animációs filmmel...

Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt,...

5G-s újdonságok Barcelonából és videós trendek a BrandManiában

Elrajtol ma az RTL-en a BrandMania 24. évada, a 314. adásban az 5G-s fejlesztések kerülnek terítékre. A stáb Barcelonában, az MWC-n járt utána, hogy hol tartunk most és mit hoz a jövő a mobilhálózatok...

Közel félmilliárd forintnyi támogatást osztanak ki

A testület döntései nyomán az MTVA az idei év első negyedévében 4, a Médiatanács által meghirdetett pályázati eljárásban 82 támogatási szerződést kötött, melyeknek köszönhetően összesen 473 694 208 forintot oszt szét a nyertes pályázók...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...