- Hirdetés -

Mobil nélkül még a Valentin-napot sem bírjuk

|

- Hirdetés -

Négyből egy ember titokban nézegeti a párja telefonját a Valentin-napi vacsorán, és százból mindössze 17 halkítja le vagy kapcsolja ki a mobilját – derül ki a Telekom felkérésére készített felmérésből. A válaszadók ötöde még a hívásokat is felveszi.

 

Fontos szerepe van a mobileszközöknek a párkapcsolatok kialakulásában, ugyanakkor a már működő kapcsolatokban súrlódásokat is okozhat, ha nem a helyzetnek megfelelően választjuk meg a kommunikáció módját. Párkapcsolati konfliktusaink rendezésére azonban ma is inkább a személyes találkozást választjuk az üzenetváltások helyett – derül ki abból a nem reprezentatív felmérésből, amelyet Valentin nap alkalmából egy népszerű női portál készített a Telekom felkérésére.

 

Bár a válaszadóknak mindössze 9 százaléka ismerkedett meg párjával a tinderen vagy más internetes társkeresőn, kétharmaduk arról számolt be, hogy az ismerkedés folyamatában fontos szerep jutott a mobilkommunikációnak: a legtöbben hosszan cseteltek (25%), telefonon beszélgettek (18%), sms-eket váltottak későbbi párjukkal a kezdetekkor, de a válaszadók 3 százaléka arról számolt be, hogy skype-on vagy facetime-on randizott is a szerelmével.

 

 

Aktív marad a mobil a Valentin napi vacsorán is

 

100 válaszadóból mindössze egy hagyja otthon a telefonját egy Valentin-napi kettesben töltött vacsora kedvéért és további 17 százalékuk halkítja le/kapcsolja ki a készüléket. A túlnyomó többség – a válaszadók 76 százaléka – táskájában vagy zsebében tartja a telefonját. A válaszadók 5 százaléka ezzel szemben felhangosított készülékével az asztalon várja a hívásokat és az üzeneteket, 1 százalék pedig posztolásra készen a kezében tartott készülékkel ül párja mellett a gyertyafényben. A felmérésben részt vevők 3 százaléka az alapján választ éttermet a különleges alkalomra, hogy van-e vezeték nélküli internetkapcsolat a helységben, a többségnek ez nem szempont, nekik fele-fele arányban az étel és a kiszolgálás minősége, illetve a tiszteletben tartott privát szféra számít, amikor asztalt foglalnak.

 

 

„Anyámnak felveszem, a főnöknek nem”

 

A válaszadók bő ötöde (21%) még a kettesben töltött vacsorán is felvesz bármilyen hívást. A többiek azért jobban megválogatják, hogy megtörik-e az este intimitását egy telefonbeszélgetéssel. A felmérésben részt vevők fele csak akkor nyom zöld gombot, ha valamelyik rokona, hozzátartozója hívja, 11 százalékuk ezt lazaságot a barátokra is kiterjesztik. 8 százalékukban munkál a munkahely iránti extrém lojalitás: ők a főnöküktől vagy kollegájuktól érkező hívást is fogadják. Csak 100 emberből 9 állítja, hogy nincs az a hívó, akinek a kedvéért elrontana egy kettesben töltött pillanatot.

 

Szigorúbbak voltak a felmérés résztvevői az üzenetekkel szemben. 31 százalékuk ignorálja az ilyesmit, ha kedvesével vacsorázik. 41 százalékuk ugyan megnézi, ki a feladó, de a válaszadást a vacsora vége utánra hagyja, 27 százalékuk elolvassa az üzenetet, és eszerint mérlegel, hogy azonnal vagy csak később válaszol. 1 százalékuk ugyanakkor minden üzenetre azonnal válaszol – derül ki a felmérésből.

 

A válaszadók többsége (58%) nem veszi jónéven, ha a velük töltött időben párjuk a telefonját nyomkodja és ennek bizony hangot is ad. 17 százalékuk ugyan nem örül ennek, de csendben tűri a helyzetet. A felmérésben részt vevők 18 százaléka állította, hogy őt egyáltalán nem zavarja az efféle magatartás, 6 százalékuk pedig azt vallja: „Én is csinálom, tőle sem tagadnám meg…” Ebben a kérdésben is a férfiak tűnnek egy kicsit toleránsabbnak az átlagnál.

 

 

4-ből egy ember titokban nézegeti a párja mobilját

 

A válaszadók közel kétharmada számára (65%) a mobiltelefon a személyes privát szféra része még akkor is, ha nincsenek titkaik párjuk előtt, ezért nem veszik jó néven, ha szerelmük csekkolja a hívásaikat, üzeneteiket. Így ők sem vágynak betekintésre társuk készülékébe. A férfiak számára különösen fontos a diszkréció: 76 százalékuk számára tabu a másik telefonja. A válaszadók 11 százaléka ugyanakkor azt vallja, hogy egy párkapcsolatba ez is simán belefér, nyíltan, nem titkolózva veszi kézbe párja készülékét. 23 százaléka a válaszadóknak ismerte el, hogy időről időre, amikor a párja például a fürdőszobában tartózkodik, titokban betekint szerelmének személyes kommunikációjába. A megkérdezettek 64 százaléka könnyedén hozzáférhetővé teszi készülékét párja számára, vagy megadja pinkódját, vagy hozzáadja az ő ujjlenyomatát is a belépéshez, ha egyáltalán használ biztonsági zárat. 27 százalék elvi alapon utasítja el a lehetőséget, hiszen védi a személyes szféráját. 9 százaléknak konkrétabb okai vannak arra, hogy ne könnyítse meg párja számára a hozzáférést: „Midenkinek jobb így” – magyarázzák ők.

 

 

Konfliktus esetén még a személyes kommunikációt részesítjük előnyben

 

A párok közötti napközbeni kapcsolattartás elsődleges eszköze az SMS és más üzenetküldő szolgáltatások: a válaszadók 44 százaléka választja ezeket. 100 résztvevőből 24 beszél párjával napközben telefonon is, 19 százalékuk előtt pedig egész nap nyitva van egy igen aktív csetablak, amelynek tetején párjuk neve olvasható. 14 százalékuk ezzel szemben semmilyen kommunikációt nem folytat párjával napközben, munkaidőben.

 

A közös szelfik posztolgatásától a többség (53%) mereven elzárkózik, 38 százaléka a válaszadóknak pedig csak különleges alkalmakkor, például nyaraláson teszi ezt meg. 8 százalékuk nyilatkozta, hogy havonta fordítja önmaga és párja felé a telefon kameráját, hogy az eredmény megoszthassa másokkal, 100-ból csak egy résztvevő ismerte el, hogy náluk ez a napi rutin része.

 

A párok közötti elektronikus üzenetváltások során leginkább szöveget írunk. A válaszadók 84 százaléka választotta ezt a formát, 10 százalékuk emotikonokat, 5 százalékuk pedig fotókat küldözget a másiknak, mindössze 1 százalékuk szórakoztatja napközben párját snapchaten.

 

A párkapcsolati problémák, feszült helyzetek megvitatásánál a válaszadók látványos többsége (89%) az analóg világ eszköztárából választ és személyesen igyekszik rendezni, vagy éppen kiélezni a helyzetet. A telefonos „kríziskezelésre” csak a válaszadók 6 százaléka esküszik, ennél is kevesebben (3%) vannak azok, akik sms-ben vagy cseten rendezik a konfliktusokat, és 100 válaszadóból ketten írják le érzéseiket, gondolataikat a másik felé e-mailben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Pedagógusoknak segít a Yettel új programja

A felgyorsult világban folyamatosan szembe kell nézni a kiszámíthatatlansággal, és egyre nagyobb kihívást jelent megtalálni a lelki egészség alapját, az egyensúlyt. A Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli ezért úgy döntött, Mentális Egyensúly Programot...

Újabb feladatnál vetik be a mesterséges intelligenciát

Csaknem 800 millió forintos beruházással, saját erőforrással fejleszt – mesterséges intelligencia által vezérelt – online számlafeldolgozó rendszert az S&T Consulting Hungary Kft., amely februártól Kontron Hungary Kft. néven folytatja a tevékenységét. A megoldás legfőbb...

Még több darts jön a Sport TV-n

A január 27-29. között megrendezésre kerülő Masters a PDC vb-t követő első kiemelt, egyállomásos dartsverseny. A Masters most mutatkozik be a Sport TV-n, és ez is része annak az egyedülálló dartscsomagnak, amely az összes...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

Hajmeresztő küzdelmeket ígér a Network4

Újabb két évig a Network4 platformjain láthatják a magyar nézők a NASCAR versenyeit. Amerika talán leglátványosabb, legkeményebb és leggyorsabb autóverseny sorozata egyre nagyobb népszerűségnek örvend idehaza, szinte futamról-futamra nő a rajongók tábora. Az idei...

Pezsgős projektben a KNK

Januártól a KNK kommunikációs ügynökség kezeli a magyar piac meghatározó pezsgői, a Törley és a Hungaria márkák PR-aktivitásait és különféle sajtóeseményeit. Az éves megbízás elnyeréséhez sikeres pilot-projekt lebonyolításán keresztül vezetett a KNK csapatának útja....

Kiosztották „Az Év Honlapja” díjakat

Már 21. alkalommal rendezték meg a digitális marketing szakma legrangosabb hazai eseményét, Az Év Honlapja pályázatot. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyre 227 nevezés érkezett. A szakmai zsűri...

Galácz Karolina ismét bekerült a Dubai Lynx zsűrijébe

A Cannes Lions egyik legfontosabb fesztiválja, a MENA régió kreativitását ünneplő Dubai Lynx ismét meghívta zsűrijébe a VMLY&R executive kreatívigazgatóját, Galácz Karolinát, aki ezúttal az Entertainment kategória zsűrizésében vesz részt.A fesztivált és a zsűrizést...

Díjat nyert a VALMAR #challenge

Tavaly ősszel látott napvilágot a #stabiloszinesszavak kihívás a TikTokon, amellyel kéz a kézben megszületett a VALMAR egyik legújabb dala, a Színvak, amely azóta is az elsők között szerepel a tartalommegosztó oldalakon. A zenei duó...

Burkolt reklámért fizethet az M1

E heti ülésén az M1 és a Szeged Televízió szolgáltatóival szemben indított eljárás eredményéről is döntött a Médiatanács.Burkolt kereskedelmi közleményt tett közzé az M1 Magyar gazda című műsorának szeptember 30-án délután vetített epizódjában –...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fővárosi újlakás-piac: nem állt meg az áremelkedés

Bár már sokan számítanak akár árcsökkenésre is a honi lakáspiacon, a fővárosi újépítésű ingatlanok tekintetében aligha jellemzi ez a jövőt. Az OTP legfrissebb Budapesti Újlakás Értéktérképe ugyan jelentős visszaesést mutat éves szinten a tavalyi...

Pedagógusoknak segít a Yettel új programja

A felgyorsult világban folyamatosan szembe kell nézni a kiszámíthatatlansággal, és egyre nagyobb kihívást jelent megtalálni a lelki egészség alapját, az egyensúlyt. A Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli ezért úgy döntött, Mentális Egyensúly Programot...

Újabb feladatnál vetik be a mesterséges intelligenciát

Csaknem 800 millió forintos beruházással, saját erőforrással fejleszt – mesterséges intelligencia által vezérelt – online számlafeldolgozó rendszert az S&T Consulting Hungary Kft., amely februártól Kontron Hungary Kft. néven folytatja a tevékenységét. A megoldás legfőbb...

Még több darts jön a Sport TV-n

A január 27-29. között megrendezésre kerülő Masters a PDC vb-t követő első kiemelt, egyállomásos dartsverseny. A Masters most mutatkozik be a Sport TV-n, és ez is része annak az egyedülálló dartscsomagnak, amely az összes...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...

Azon dolgozunk, hogy kitörjünk az építőipari skatulyákból és vonzóvá tegyük az építőipart

Hogyan látja vezetőként marketing szempontjából a 2023-as évet a friss Signature CEO díjas Vida Tamás, a KÉSZ Csoport vezérigazgatója? Milyen kihívásokkal szembesülnek külföldi terjeszkedés során, felfedezhetőek az egyes régiókban különbségek vásárlói attitűd szempontjából? Többek...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját...

Nem tud mit kezdeni a használt sütőolajjal? – Itt egy új lehetőség

Használt sütőolaj gyűjtésére és tárolására alkalmas konténereket telepített országszerte 40 üzemanyagtöltő állomásán az OMV olajtársaság. A kihelyezett tárolókban a lakosság csavarzáras PET palackokban biztonságosan lerakhatja a használatra már alkalmatlan zsiradékot – írja az MTI a...

Fiatalok fenntarthatósági törekvéseit segíti a Mercedes

A márka egy Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé árveréséből származó bevételt a beVisioneers: The Mercedes-Benz Fellowship ösztöndíjprogram támogatására ajánlja fel. A kezdeményezés egy globális ösztöndíjprogram, amely évente akár 1000 fiatalnak nyújt támogatást olyan projektek...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....