- Hirdetés -

Mobilapp mutatja az ivóvízlelőhelyeket

|

Augusztus van, a papírforma szerint még egy jó időre visszatér a kánikula, ami végül is rendben van, hiszen nyár van. És bár az egészséges életmódnak nemcsak ilyenkor elengedhetetlen része a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel, hőség idején fokozottan figyelnünk kell arra, hogy elég vizet kortyoljunk, semmi esetre se legyen szervezetünk dehidratált. Normál körülmények között is napi minimum 2-3 liter folyadékra van szükségünk, ez a mennyiség hőségriadó esetén 3-4 literre is megnőhet.

A nyár szerencsére arra is alkalmas, hogy többet jöjjünk-menjünk, utazunk, kiránduljunk vagy egyszerűen csak több időnk legyen egy kis városi nyüzsgésre, barátokkal találkozni, programot csinálni. De mi legyen a folyadékpótlással? Bár már véget ért a műanyagmentes július, amely arra hívja fel a figyelmet, hogy csökkentsük a műanyag felhasználását a mindennapokban, tehát nem a legjobb megoldás, ha minden sarkon veszünk egy újabb liter palackos vizet vagy üdítőt. Szerencsére már jó ideje divatcikk lett a kulacs, amely praktikus, higiénikus, sokaknak elengedhetetlen útitársa. Viszont egy félliteres kulacs elég hamar kiürül, ilyenkor pedig törhetjük a fejünket, hogy zarándokoljunk-e el a kevés nyilvános kút valamelyikéig, próbálkozzunk-e egy mosdóban a kézmosó csapjával? Vagy mégis adjuk fel az elveinket és vegyünk inkább egy palackozott vizet?

Jó hír, hogy van más megoldás. Nincs más dolgunk, mint letölteni az ingyenes Vízlelőhely applikációt, amely megmutatja nekünk a közelben azokat a vendéglátóhelyeket, ahol fel tudjuk tölteni a kulacsunkat szűrt BWT-vízzel. Természetesen szintén ingyen. További jó hír, hogy nincs szükség külön fogyasztásra az adott helyen, de persze, lehet, hogy éppen így lesz kedvünk útközben egy szendvicsre, kávéra, fagyira is.

„A Vízlelőhely kampány küldetése, hogy alternatívát biztosítsunk az ivóvíz pótlására azoknak, akik műanyagmentesen szeretnének élni” – mondja Petró Vera, a BWT ügyvezetője. –„Szerencsére egyre több olyan tudatos gasztronómiai partnerünk van, akik szintén elkötelezett hívei a fenntarthatóságnak, és jó minőségű, szűrt vizük felajánlásával támogatják a kezdeményezésünket.”

Az applikáció használatával a helyszínen található kód beütésével minden töltésért pont jár, ráadásul azt is nyomon követhetjük, hány liter vizet ittunk meg és az újratöltéssel hány műanyag palack nem szennyezi feleslegesen a környezetünket. Ráadásul nem csak a magunk kulacsát tölthetjük meg, hanem virtuálisan egy másik emberét is. A Vízlelőhely ugyanis a BWT b.water projektjének keretében Gambia és Tanzánia falvaiban olyan fenntartható vízrendszereket alakít ki, amely tiszta ivóvizet biztosít a lakosság számára, hogy mindenkinek elérhető közelségben lehessen egy kút, amelyből biztonságos víz nyerhető.

Az applikációval feltöltött pontokat a BWT euróra váltja, és támogatásként az AQUA Pearls – For You and Planet Blue Foundation alapítvány számlájára utalja át. Így, ha 20 alkalommal Vízlelőhelyen töltjük fel a kulacsunkat, akkor azzal 1 ember éves ivóvíz szükségletét biztosíthatjuk. A kampány célja egy komplett afrikai falu ivóvízzel történő ellátása.

„Egyelőre leginkább budapesti vízlelőhelyeket találhatunk az applikációban, de bízunk benne, hogy a kampány és a duplán fontos cél híre egyre több vendéglátóipari egység tulajdonosához, üzemeltetőjéhez eljut és a jövőben nőhet a környezettudatos megoldásokkal és fenntartható vízgazdálkodással dolgozó helyek száma” – teszi hozzá Petró Vera.

Csökkentsük hát a PET-palackok használatát, töltsük le az applikációt, majd töltsük újra kulacsainkat, gyűjtsük a pontokat és szolgáljunk vele egy nemes célt is!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...