- Hirdetés -

Nagy változásokat hoz a digitalizáció

|

A munkaerőpiac átalakulásával a jövő generációknak a maitól gyökeresen eltérő készségekre és képességekre lehet szükségük a sikeres karrierhez – derül ki a Futureal-csoport és a TEDxDanubia közös rendezvényén végzett felmérésből. Elsősorban a gyári munkásokat, a kézbesítőket és az ügyfélszolgálati munkaköröket veszélyeztetheti a digitális technológia térhódítása.

 

A digitalizáció eredményeként az elkövetkező tíz évben akár több munkakör is megszűnhet, a technológiai fejlődés leginkább az üzemi dolgozókat, a kézbesítőket és az ügyfélszolgálati munkatársakat érintheti – derül ki a Futureal-csoport és a TEDxDanubia új szalonsorozatán résztvevő közel 100 informatikai, telekommunikációs, logisztikai, valamint építőipari szakember és döntéshozó körében végzett felméréséből. A jövő munkaerőpiacát azonban nemcsak a megszűnő régi, illetve a ma még nem is ismert új munkakörök határozzák majd meg, egy évtized múlva várhatóan a maitól teljesen eltérő készségekre és képességekre lesz szükség a sikeres karrier felépítéséhez. A válaszadók a leginkább „jövőbiztos” készségeknek az érzelmi intelligenciát, a tanulékonyságot, a kreativitást és a nyitott gondolkodást tartják, míg véleményük szerint a mai gyermekek számára a személyes kapcsolatteremtés, a koncentráció és a munka-magánélet egyensúlyának megtartása jelenti majd a legnagyobb kihívást életük során.

 

„Az automatizáció, a robotika és a mesterséges intelligencia, a biotechnológiával karöltve alapjaiban változtatják meg a munka világát” – mondta Mányai Csaba, a TEDxDanubia alapítója, kurátor, impact designer. „Az átalakulás magával hozhatja a tradicionális munkahelyek és foglalkozások akár nagyarányú megszűnését is, miközben új, ma még nem létező szakmák születését eredményezheti. Ezzel párhuzamosan a munka és a magánélet közötti viszony is radikálisan átalakulhat” – tette hozzá a szakértő.

 

„A lassú és többnyire állandó sebességű evolúciós változáshoz szokott ember nem tud lépést tartani a technológia exponenciális változásával” – fejtette ki Honti Pál, a TedxDanubia tudomány és technológia kurátora, transzformációs szakértő. A visszafordíthatatlan változások ellenére ugyanakkor egyre több, régen használatos eszköz is reneszánszát éli, ami sajátos kontrasztot jelent a felnövekvő generációk számára. A jövő sikerének zálogát a szakember az élet minden területét érintő, folyamatos (ön)képzésben látja, illetve abban, hogy a technológia segítségével felszabaduló idő és energia felhasználására milyen hatékony formákat találnak a társadalmak.

 

Végvári Imre, interaktívmarketing-szakértő úgy látja, annak érdekében, hogy az exponenciális sebességgel fejlődő digitális közeggel lépést tarthasson a társadalom, a napi feladatokat jellemző rutint okos szokásokká kell alakítania. „A jövő társadalmában és munkaerőpiacán a sikert és a versenyképességet leginkább az befolyásolja majd, hogy milyen gyorsasággal és hatékonysággal képes megoldani a felmerülő feladatokat az adott személy. A munka világában pedig a munka és magánélet egyensúlyát segítő alkalmazások hozhatnak áttörést, mint az alvást segítő, közlekedési információkat nyújtó, időjárást előrejelző vagy éppen a vásárlást megkönnyítő programok formájában” – tette hozzá.

 

Az okos készülékek használatát, az eseményen a felmérésre válaszolók többsége szerint 5 és 7 éves kor között érdemes megtanulnia a jövő felhasználóinak. Számukra várhatóan az irodán belüli kikapcsolódási lehetőségek, az informális közösségi terek és a home office adja majd meg a hatékony munkavégzéshez szükséges környezetet.

 

Okos eszközzel már ma is mindenki rendelkezik, a válaszadók 65 százaléka ráadásul kettő vagy több darabbal is. Az életet megkönnyítő készülékek ugyanakkor ma még sok esetben negatívan hatnak a magánéletre: a kutatásban megkérdezettek több mint fele szerint legalábbis a munka és a szabadidő ma még nagymértékben vagy teljesen összemosódik. Utóbbit a válaszadók 58 százaléka részben vagy nagyon zavarónak is találja.

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...