- Hirdetés -

Nagy változásokat hoz a digitalizáció

|

- Hirdetés -

A munkaerőpiac átalakulásával a jövő generációknak a maitól gyökeresen eltérő készségekre és képességekre lehet szükségük a sikeres karrierhez – derül ki a Futureal-csoport és a TEDxDanubia közös rendezvényén végzett felmérésből. Elsősorban a gyári munkásokat, a kézbesítőket és az ügyfélszolgálati munkaköröket veszélyeztetheti a digitális technológia térhódítása.

 

A digitalizáció eredményeként az elkövetkező tíz évben akár több munkakör is megszűnhet, a technológiai fejlődés leginkább az üzemi dolgozókat, a kézbesítőket és az ügyfélszolgálati munkatársakat érintheti – derül ki a Futureal-csoport és a TEDxDanubia új szalonsorozatán résztvevő közel 100 informatikai, telekommunikációs, logisztikai, valamint építőipari szakember és döntéshozó körében végzett felméréséből. A jövő munkaerőpiacát azonban nemcsak a megszűnő régi, illetve a ma még nem is ismert új munkakörök határozzák majd meg, egy évtized múlva várhatóan a maitól teljesen eltérő készségekre és képességekre lesz szükség a sikeres karrier felépítéséhez. A válaszadók a leginkább „jövőbiztos” készségeknek az érzelmi intelligenciát, a tanulékonyságot, a kreativitást és a nyitott gondolkodást tartják, míg véleményük szerint a mai gyermekek számára a személyes kapcsolatteremtés, a koncentráció és a munka-magánélet egyensúlyának megtartása jelenti majd a legnagyobb kihívást életük során.

 

„Az automatizáció, a robotika és a mesterséges intelligencia, a biotechnológiával karöltve alapjaiban változtatják meg a munka világát” – mondta Mányai Csaba, a TEDxDanubia alapítója, kurátor, impact designer. „Az átalakulás magával hozhatja a tradicionális munkahelyek és foglalkozások akár nagyarányú megszűnését is, miközben új, ma még nem létező szakmák születését eredményezheti. Ezzel párhuzamosan a munka és a magánélet közötti viszony is radikálisan átalakulhat” – tette hozzá a szakértő.

 

„A lassú és többnyire állandó sebességű evolúciós változáshoz szokott ember nem tud lépést tartani a technológia exponenciális változásával” – fejtette ki Honti Pál, a TedxDanubia tudomány és technológia kurátora, transzformációs szakértő. A visszafordíthatatlan változások ellenére ugyanakkor egyre több, régen használatos eszköz is reneszánszát éli, ami sajátos kontrasztot jelent a felnövekvő generációk számára. A jövő sikerének zálogát a szakember az élet minden területét érintő, folyamatos (ön)képzésben látja, illetve abban, hogy a technológia segítségével felszabaduló idő és energia felhasználására milyen hatékony formákat találnak a társadalmak.

 

Végvári Imre, interaktívmarketing-szakértő úgy látja, annak érdekében, hogy az exponenciális sebességgel fejlődő digitális közeggel lépést tarthasson a társadalom, a napi feladatokat jellemző rutint okos szokásokká kell alakítania. „A jövő társadalmában és munkaerőpiacán a sikert és a versenyképességet leginkább az befolyásolja majd, hogy milyen gyorsasággal és hatékonysággal képes megoldani a felmerülő feladatokat az adott személy. A munka világában pedig a munka és magánélet egyensúlyát segítő alkalmazások hozhatnak áttörést, mint az alvást segítő, közlekedési információkat nyújtó, időjárást előrejelző vagy éppen a vásárlást megkönnyítő programok formájában” – tette hozzá.

 

Az okos készülékek használatát, az eseményen a felmérésre válaszolók többsége szerint 5 és 7 éves kor között érdemes megtanulnia a jövő felhasználóinak. Számukra várhatóan az irodán belüli kikapcsolódási lehetőségek, az informális közösségi terek és a home office adja majd meg a hatékony munkavégzéshez szükséges környezetet.

 

Okos eszközzel már ma is mindenki rendelkezik, a válaszadók 65 százaléka ráadásul kettő vagy több darabbal is. Az életet megkönnyítő készülékek ugyanakkor ma még sok esetben negatívan hatnak a magánéletre: a kutatásban megkérdezettek több mint fele szerint legalábbis a munka és a szabadidő ma még nagymértékben vagy teljesen összemosódik. Utóbbit a válaszadók 58 százaléka részben vagy nagyon zavarónak is találja.

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Cápák között és a Tények áll az élen

Egyik a 18-49 éveseknél, másik a teljes lakosságnál bizonyult a hét legnézettebbjének. A főműsoridőben egész szoros volt a verseny az RTL Klub és a TV2 között. Az év első hetéhez képest mindkét vezető kereskedelmi csatorna...

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA