- Hirdetés -

Nagyon sok e-autót ad el a Toyota

|

- Hirdetés -

A Toyota európai eladásainak már most több, mint 70 százalékát teszik ki a részben vagy teljesen elektromos autók, míg a vállalat prémium márkája, a Lexus 99 százalékban értékesít elektrifikált modelleket a kontinensen. A két márka eladásaiban a legnagyobb volument ma a városi forgalomban akár 80 százalékban tisztán elektromos, emissziómentes közlekedést lehetővé tévő fejlett öntöltő hibrid elektromos autók teszik ki, emellett kínálatukban sorban érkeznek a plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos modellek amelyek egyre nagyobb szeletet hasítanak majd ki az eladásokból, miközben a Toyota már hidrogén üzemanyagcellás elektromos személyautót, buszt, teherautót, targoncát, vonatot és hajót is kínál.

A napokban érkezik meg a magyarországi márkakereskedésekbe a világ legfejlettebb, ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos hajtásával szerelt Toyota Corolla Cross, és a Toyota első dedikáltan akkumlátoros elektromos autónak fejlesztett modellje, a bZ4X, de már rendelhető a Proace City kisméretű áru- és személyszállító és a Proace nagyméretű áru- és személyszállító család akkumulátoros elektromos változata is. (Éppen ezért a bZ4X ugyan az első dedikáltan akkumulátoros elektromos fejlesztett, az erre a célra kialakított e-TNGA platformra épülő Toyota, ám valójában a vállalat ötödik akkumulátoros elektromos modellje). Ezzel párhuzamosan az idén bemutatkozó első akkumulátoros elektromos Lexus, a kisméretű UX crossover és az első plug-in hibrid elektromos Lexus, az NX közepes méretű SUV után hamarosan megérkezik a kétféle öntöltő hibrid elektromos és egy plug-in hibrid elektromos hajtással is rendelhető Lexus RX nagyméretű SUV, valamint az első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett Lexus, a nagyméretű SUV RZ is. Eközben Shanghaiban leleplezésre került a Toyota bZ almárka egyelőre csak Kínában forgalmazni tervezett második modellje, a bZ három, míg Los Angelesben a vadonatúj plug-in hibrid elektromos Prius mellett lehullt a lepel a bZ Compact SUV Concept tanulmányautóról, amelyből hamarosan sorozatgyártásra érett változat is várható.

Minden jel arra utal tehát, hogy az Európában már most több, mint 20, világszerte pedig több, mint 40 részben- vagy teljesen elektromos meghajtású modellt kínáló japán autóipari óriás továbbra is diktálja a tempót az autóipari zöldülésben.

A vállalat világszintű elnöke, Akio Toyoda egy évvel ezelőtt 2030-ig 30 akkumulátoros elektromos modell bemutatását ígérte a már korábban bejelentett öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos modellinvázión felül, a Toyota és Lexus pedig sorban szállítja is az ígért modelleket, ráadásul, szemben sok versenytársával nem csupán a kínálatában szerepelteti őket, hanem eladási zömét is az elektrifikált autók teszi ki.

Mi várható a következő években?

Alig három év múlva, 2025-re a Toyota tervei szerint éves szinten világszerte minumum 5,5 millió részben vagy teljesen elektromos autót értékesít majd: ez 2021-ben 2,2 millió körül volt, azaz világ legnagyobb autógyártója szűk négy év alatt két és félszeresére növeli elektrifikált eladásait. Ezzel párhuzamosan a mostani 40 körüli darabszámról 70 fölé nő a részben vagy teljesen elektromos Toyota és Lexus modellek száma, és az autógyártó kínálatában nem szerepel majd egyetlen olyan modell sem, amely ne lenne valamint elektrifikált (lágy hibrid elektromos, öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos vagy hidrogén üzemanyagcellás elektromos) meghajtással. Ebből a több, mint 70 elektrifikált modellből minimum 15 lesz zéró emissziós, azaz akkumulátoros elektromos vagy hidrogén üzemanyagcellás elektromos, azaz a vállalat Akio Toyoda 2030-as vállalásának felét már az évtized közepére. Európában eddigre egyébként legalább 55 részben vagy teljesen elektromos Toyota és Lexus modell (ebből minimum 10 zéró emissziós) lesz kapható, amelyek a vállalat európai értékesítéseinek minimum 10%-át teszik majd ki.

Hogy áll majd a vállalat az évtized végén?

2030-ra a Toyota éves szinten minimum 8,8 millió részben vagy teljesen elektromos autó értékesítésével számol, amiből minimum 3,5 millió darab lesz zéró emissziós. Utóbbi drasztikus, 3,5-szeres növekedést jelent a 2019 végén megfogalmazott célokhoz képest, a Toyota ugyanis akkor még ’csupán’ 1 millió zéró emissziós járművel kalkulált 2030-ra. Ezzel párhuzamosan a japán autógyártó célul tűzte ki, hogy az évtized végére a Lexus márka eladásai Európában, Észak-Amerikában és Kínában 100%-ban akkumulátoros elektromos modellekből álljon. A Toyota európai értékesítéseinek 2030-ra 100%-át teszik majd ki a részben vagy teljesen elektromos modellek, és ennek a fele, azaz az európai eladások 50%-ra lesz zéró emissziós.

Hihetetlen technológiai dömping

A Toyota 2030-ig nem kevesebb, mint 13,7 milliárd dollárt tölt el a részben vagy teljesen elektromos technológiák kiszolgálásához szükséges akkumulátorok fejlesztésére, amelynek célja részben a hatótávolság növelése, a töltési idő csökkentése és a megbízhatóság és csúcsminőség fenntartása (a Toyota már most is 90%-os kapacitást garantál akkumulátoraira 10 év vagy 1 millió kilométer futás után) folyamatosan csökkenő bekerülési költségek mellett. Érkezik a világ első kétpólusú LiMh akkumulátora, amely nem csak kisebb, könnyebb és olcsóbb, de sokkal kevesebb ásványianyag is szükséges hozzá. Áttörés várható az Li-Ion akkumulátoros területén is, ahol 2025-re a gyártási költségek feleződésével számol a Toyota. Még 2025 előtt sorban érkeznek majd emellett a szilárdtest akkumulátorokkal szerelt hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos modellek is, látványosan nagyobb teljesítménnyel és hatótávval és drámaian rövidebb töltési idővel. A Toyota emellett hagyományos partnereivel (Panasonic, CATL, BYD) teljesen új akkumulátor technológiákon és új koncepciókon (pl. cserélhető akkumulátorok) is dolgozik. Mindezek mellett folynak a hidrogén üzemanyagcellás technológia új generációjának fejlesztései és a hidrogén belsőégésű motorokkal kapcsolatos fejlesztések is.

Nagyon úgy tűnik tehát, hogy a Toyota az elektrifikációban megszerzett 25 éves technológiai előnyét megőrzi az új évtizedben is, drámaian hozzájárulva a teljes iparág zöldüléséhez.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Elindult az EssenceMediacom

Világszerte 120 irodával indult el az EssenceMediacom. A GroupM legújabb és legnagyobb ügynöksége hivatalosan január 31-ével kezdte meg a működését.Az EssenceMediacom a “breakthrough”-t, azaz az áttörést emeli gondolkodása középpontjába, és célja, hogy szakítva a...

Áremeléssel enyhítenék a válság hatásait a hazai cégvezetők

A magyarországi cégvezetők többsége a világ- és a magyar gazdaság növekedésének egyértelmű lassulására számít 2023-ban, azonban a hazai gazdaság helyzetét törékenyebbnek érzik a globálisnál. 85 százalékuk a GDP-növekedés lassulásával számol itthon – derül ki...

Még mindig sok aranyat vásárolnak a magyarok

Több mint hárommilliárd forint értékben vásároltak befektetési célú aranyat 2022-ben a BÁV Zálog fiókhálózatában. Ez az érték a 2021-es forgalom háromszorosának felel meg, ami nagyrészt annak tudható be, hogy a bizonytalan gazdasági helyzetben, a...

Amerikai sportjogokkal erősít a Network4

Látványos amerikai technikai- és csapatsportok, valamint egy Emmy-díjas sporttörténelmi sorozat érkezik a Network4 csoport sportcsatornáira (ARENA4, MATCH4) és streaming szolgáltató platformjára, a NET4+-ra. A médiacég sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megszerezte az egyetemi kosárlabda-bajnokság March...

Hekkerek miatt aggódhatnak a bankvezetők

Az informatikai rendszerek sebezhetősége és az ügyfelek hitelképessége miatt aggódnak leginkább a pénzintézetek kockázatkezelői – derül ki az EY és az Institute of International Finance legfrissebb, 30 ország 88 bankjának részvételével készült nemzetközi felmérésből.A...

Az élelmiszeráremelkedés miatt élünk rosszul

A magyarok arra számítanak, hogy a következő egy évben tovább romlik az életszínvonaluk, az élelmiszer drágulása jelenti a legnagyobb problémát – többek között ez derül ki az Aegon friss, reprezentatív kutatásából, amiben a magyar...

Új kutatási központot nyitott a Danone

2023 február 6-án nyílt meg a Danone új kutatási és innovációs központja, a Daniel Carasso Center a Paris-Saclay területén.A technológia és a tudomány elképesztő ütemben fejlődik, ezzel pedig az FCMG szektornak is lépést kell...

A világ legjobb munkaadói között a Rossmann

Közzétette a világ legjobb munkaadóinak új listáját a Forbes amerikai üzleti magazin. A Rossmann a 2021-ben elért kiváló 44. helyezéséhez képest 18 helyet javítva 2022-ben a 26. helyen végzett.A listán összesen 800 cég képviselteti...

Újságíró Akadémia indul

A szellemitulajdon-védelem segíthet felzárkózni a hazai vállalati és egyetemi szférának a nemzetközi versenytársakhoz. Ennek erősítése a hazai gazdasági szektor számára az európai és a világpiac tekintetében is létfontosságú, azonban szemléletformálás és edukáció nélkül nem...

Folytatódik a Nat Geo díjnyertes sorozata

A világszerte elismert oknyomozó újságíró, Mariana van Zeller célkeresztjében ezúttal az MDMA, a szervkereskedők, az LSD, a szellemfegyverek, a terroristákat gazdagító lopott kőolaj, a béranyák, a kiberkalózok, az utcai bandák, a kriptocsalók és a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az RTL streaming platformján tér vissza az Éden Hotel

Már keresik az Éden Hotel legújabb évadának játékosait, akik hamarosan harcba szállhatnak a 20 millió forintos nyereményért mexikói helyszínen, a Csendes-óceán partján, egzotikus környezetben. A valóságshow új évadát a Paprika Studios gyártja és az...

Elindult az EssenceMediacom

Világszerte 120 irodával indult el az EssenceMediacom. A GroupM legújabb és legnagyobb ügynöksége hivatalosan január 31-ével kezdte meg a működését.Az EssenceMediacom a “breakthrough”-t, azaz az áttörést emeli gondolkodása középpontjába, és célja, hogy szakítva a...

Áremeléssel enyhítenék a válság hatásait a hazai cégvezetők

A magyarországi cégvezetők többsége a világ- és a magyar gazdaság növekedésének egyértelmű lassulására számít 2023-ban, azonban a hazai gazdaság helyzetét törékenyebbnek érzik a globálisnál. 85 százalékuk a GDP-növekedés lassulásával számol itthon – derül ki...

Még mindig sok aranyat vásárolnak a magyarok

Több mint hárommilliárd forint értékben vásároltak befektetési célú aranyat 2022-ben a BÁV Zálog fiókhálózatában. Ez az érték a 2021-es forgalom háromszorosának felel meg, ami nagyrészt annak tudható be, hogy a bizonytalan gazdasági helyzetben, a...

Amerikai sportjogokkal erősít a Network4

Látványos amerikai technikai- és csapatsportok, valamint egy Emmy-díjas sporttörténelmi sorozat érkezik a Network4 csoport sportcsatornáira (ARENA4, MATCH4) és streaming szolgáltató platformjára, a NET4+-ra. A médiacég sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megszerezte az egyetemi kosárlabda-bajnokság March...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Erős technológiai alap kell

A felhőre és a mesterséges intelligenciára alapuló digitális transzformáció tartós lesz – véli Rehus Péter. Az IBM Magyarországi Kft. országigazgatója beszélt arról is, hogy az informatikai vezetők milyen technológiákba fektetnének be és mire helyezik...

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fókuszban a fenntartható termékek

Átfogó fenntarthatósági stratégiájának köszönhetően az Auchan Magyarország egyre erőteljesebb és hatékonyabb lépéseket tesz a környezettudatos működésért. A vállalat komoly vállalásokat tűzött ki az elkövetkezendő időszakra, 2030-ra például az üzletek működéséből fakadó (Scope 1 és...

Még több elektromos járművet gyárt a BMW

A BMW Group fokozza az elektromos járműgyártást a globális termelési hálózatában: a mexikói San Luis Potosí üzemben is készülnek majd NEUE KLASSE modellek.A BMW Group egyre nagyobb hangsúlyt helyez az elektromos mobilitásra és a...

Zöld kezdeményezéshez csatlakozott az Unilever

Az Unilever Magyarország is csatlakozott az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), valamint a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez.E környezetvédelmi és fenntarthatósági kezdeményezés lényege, hogy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....