- Hirdetés -

Nagyot nőtt a magyar nagyvállalati vezetők LinkedIn tábora

|

Egy év alatt 30-50 százalékot nőtt a magyar nagyvállalati vezetők LinkedIn követőtábora a TOP ligában: sokezres követőtáborra volt szükség a legszűkebb élbolyba kerüléshez, ami akár másfélszeres bővülést is jelentett. 2023-ban a pénzügyi felsővezetők közösségének mérete növekedett leglátványosabban az oldalon: akadt, aki duplázott tavaly óta – derül ki az Uniomedia legfrissebb LinkedIn-kutatásából. Követőszámban a kommunikációs vezetők, interakcióban a legfelsőbb vezetők taroltak – utóbbiak immár a belső vállalati kommunikációban is egyre eredményesebben használják a LinkedIn-t.

Szabó Béla, a Telekom márkakommunikációs igazgatója rendelkezik a legtöbb követővel a TOP50 magyar nagyvállalat és a kereskedelmi bankok vezetőit vizsgáló LinkedIn kutatás eredménye alapján, megelőzve a 2022-es győztest, Keszte Róbertet, a Continental Magyarország vezérigazgatóját. A harmadik helyezett a Magyar Telekom HR-igazgatója, Friedl Zsuzsa lett, aki jövőre már nem szerepel ezen a listán, mert a T-Systems International HR-vezetőjévé nevezték ki. Szabó Béla 46 százalékkal, míg Keszte Róbert 20 százalékkal növelte LinkedIn közösségét egy év alatt, Friedl Zsuzsának pedig majdnem sikerült a duplázás: 92 százalékos növekedést regisztrált. A Jabil vezérigazgatóját, Kékesi Sándort 66 százalékkal követik többen, mint tavaly, de Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. marketingigazgatója is jelentősen, 17 százalékkal növelte a követőszámát.

Az Uniomedia 2021 óta elemzi az ötven legnagyobb magyar vállalat felsővezetőinek LinkedIn profilját CEO, HR vezető, kommunikációs vezető és immár pénzügyi vezető kategóriában is. A vizsgált ötven nagyvállalat az Opten céginformációs szolgáltató legfrissebb, 2023-as árbevétel alapú listájából került ki, emellett a kommunikációs ügynökség bevonta a vizsgálatba a magyarországi kereskedelmi bankok vezetőit is.

A hazai LinkedIn közösségi életben továbbra is lehet látni olyan felsővezetőket, akik a TOP50 vállalat képviselőinél is eredményesebbek. A kiemelkedően teljesítők közé tartozik például Joó István, a Külgazdasági- és Külügyminisztérium alatt működő HIPA – Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója, aki 9339 követővel az egyik legnagyobb követőtáború vezető, vagy épp Gazsi Zoltán, az Eisberg Magyarország vezérigazgatója, aki 13.169 követővel még ennél is népesebb táborral osztja meg gondolatait és szakmai tartalmait. 2023-ban az Audi Hungária pénzügyi vezérigazgató-helyettese, Patrick Heinecke növelte bázisát a legkiemelkedőbb mértékben, 116 százalékkal.

A vezérigazgatók között idén Keszte Róbert (Continental) őrzi vezető pozícióját Kékesi Sándor (Jabil) előtt, a harmadik hely Heiszler Gabrielláé (SPAR) lett. Hegedűs Éva, a Gránit Bank vezére a negyedik, míg Alfons Dintner, az Audi vezérigazgatója új szereplőként az ötödik helyen debütált a TOP5-ben.

A követőszám alapú listán a kommunikációs vezetők élmezőnyében csak a 4. és az 5. helyen történt egy helycserés változás: Bodó Teodóra, a Bosch kommunikációs vezetője megelőzte Kutas Istvánt, a Magyar Bankholding kommunikációs vezetőjét. Az élen ezúttal is Szabó Béla (Telekom), Bánhegyi Zsófia (Szerencsejáték Zrt.,) és Hevesi Nóra (Tesco) a sorrend.

A HR-vezetők között Friedl Zsuzsa (Telekom) intenzív növekedéssel a negyedik helyről az élre ugrott, míg Kalmár Ákos, a Continental HR-vezetője a 2022-es harmadik helyről egyet előrébb lépett. A tavalyi első, Kósa Barbara (Harmann Becker) idén a harmadik lett. Új szereplő a listán a negyedik, Varga István András (Vertis Zrt.) és Hegely Sára (ALDI), aki az ötödik a HR-vezetők élmezőnyében.

A pénzügyi vezetők követőszáma látványosabban nőtt, mint a többi pozíció betöltőinek esetében, ugyanakkor e körben egyelőre alacsonyabbak a számok – vagyis ez a vezetői kör most kezdi felfedezni magának a LinkedIn közösségépítés előnyeit. A legnagyobb növekedést elérő Patrick Heinecke (Audi) áll az első helyen az ötös listán követőszám alapján Ian Malin (Wizzair), Vécsey Balázs (Bosch), Daria Dodonova (Telekom) és Soóki-Tóth Tamás (Sanofi) előtt.

„Az idén látható masszív növekedés azt jelenti, hogy az online közösségépítés egyre fontosabb tevékenység, a vállalatvezetés legfelsőbb szintjén is. A legtudatosabbak átgondolt stratégia mentén, emberi és pénzügyi erőforrást áldozva, esetenként professzionális eszközöket is igénybe véve dolgoznak a véleményvezéri szerepük erősítésén. Ma enélkül már lehetetlen az élbolyba kerülni. A LinkedIn egyértelműen egy „személyes-szakmai” platformmá vált, azaz egy-egy poszt akkor mozgatja meg hatékonyan a közösséget, ha se nem csupán személyes, se nem csupán szakmai, hanem a két szféra okos és releváns keveréke. Az emberek tanulni és tájékozódni is járnak a LinkedIn-re manapság, innen szeretjük megtudni a személyi híreket is, de okos gondolatokat is szeretnénk magunkkal vinni a felületről. Új fejlemény, hogy a legfelsőbb vezetők nemcsak külső kommunikációra használják, hanem vállalati közösségépítő platformként immár akár a belső kommunikáció támogatására is – azaz a teljes network-jük innen tájékozódik, a távoli ismerősők, az üzletfelek, csakúgy, mint a legközelebbi kollégák. Az Uniomédiánál úgy látjuk: mindez leginkább csak átgondolt egyéni stratégia és folyamatos energiabefektetés mellett lesz sikeres” – mondta a kutatás tapasztalatai alapján Balatoni Zsófia, az Uniomedia alapítója.

LinkedIn-hatékonyság a kiváltott reakciók száma alapján

Az elért reakciók számában 50-100 százalékos a növekedés, ami azt jelenti: sokkal hatékonyabban mozgatják a meglévő szakmai közösségüket a vezetők. Ebben a nézetben Keszte Róbert (Continental) mögött Rékasi Tibor (Telekom) két helyet javítva a második, Solti Andrea (Shell) a harmadik, míg Guntram Würzberg (E.ON) a negyedik lett és Kékesi Sándor is bekerült a legjobb öt közé.

Az összes pozíciót nézve is Keszte Róbert (Continental, CEO) a legeredményesebb, Friedl Zsuzsa (Telekom, chief of staff), Pantl Péter (Mol, kommunikáció) Rékasi Tibor (Telekom, CEO) és Solti Andrea (Shell, CEO) előtt.

Az engagement száma szerint érdekes mezőny alakult ki a kommunikációs vezetők között, hiszen az öt legtöbb interakciót kiváltó szakemberből három a bankszektorból érkezett – ami a kereskedelmi bankok intenzív kommunikációs aktivitása mellett a szakmai aktivitást is mutatja. A legtöbb reakciót kiváltó kommunikációs szakember között változatlanul Pantl Péter (MOL) az első, második Gáspár Bence (OTP) Blaumann Debóra (Erste) a harmadik, Bánhegyi Zsófia (Szerencsejáték Zrt.) a negyedik, míg Szinai Ádám (CIB) az ötödik.

A legpontosabb mutató: a reakciószám és a közösség aránya

A reakciók számát a követőszámhoz arányosítva még reálisabb képet kapunk arról, ki milyen hatékonyan szólítja meg a LinkedIn közösségét. Ebben az összehasonlításban 2023-ban szinte teljesen kicserélődött a TOP5 mezőny. Guntram Würzberg, az E.ON vezérigazgatója végzett az élen, megelőzve Grósz Jenőt, a Lidl vezetőjét. A harmadik helyre Szabó Gergely, a MET Hungary CEO-ja, a negyedikre Berkes Áron, a Vodafone HR-igazgatója került, míg az ötödik helyen Gáspár Bence futott be.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Kiderült, mitől lesznek boldogok a munkavállalók

Változnak a prioritásaink: az MIT kutatása szerint az, hogy ott maradunk-e a munkahelyünkön vagy felmondunk, már nem elsősorban szakmai és karrierszempontok alapján dől el, azaz nem azon múlik, hogy mit csinálunk a megélhetésünkért, hanem...

Számíthatunk fizetésemelésre 2025-ben?

Ahogy közeledik az év vége, a dolgozók is egyre türelmetlenebbül várják, hogy számíthatnak-e béremelésre a következő évben. A bértervezési folyamatok jelenleg is zajlanak, és sok munkahelyen az éves teljesítményértékeléskor dől el végül, milyen megállapodás...

Rengeteget spóroltunk tankolás közben

Több mint 175 ezer felhasználó adatai alapján közel félmilliárd forintot spóroltunk már idén az ORLEN benzinkutakon. A régió legnagyobb olajipari vállalata ugyanis minden liter üzemanyag után 10 forint kedvezményt ad az applikációt használó autósoknak.A...

Új árstruktúrát vezetett be a GLS

A GLS Hungary 2024. november 20-tól új árstruktúrát vezetett be az ecsomag.hu platformon, amelynek keretében már külön díjszabást kínál a GLS Automatából GLS Automatába történő csomagfeladásokra is. A szolgáltatás a korábbi árakhoz képest akár...

Változás az autópálya-matrica vásárlásoknál

Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...