A múlt év végén 642 millió streaming videószolgáltatás előfizetés volt világszerte, ez azt jelenti, hogy egy év alatt 28 százalékkal bővült ez a piac – derül ki a Digital TV Research tanulmányából. Az Egyesült Államokban és Kínában van messze a legtöbb előfizetés, de további 8 országban van legalább tízmillió.
Azt, hogy az elmúlt években milyen látványosan nőtt a streaming videószolgáltatás előfizetések száma jól mutatja, hogy 2015-ben még csak 172 millió volt, míg a múlt év végén már 642 millió. Ráadásul a Covid-19 járvány tovább gyorsította a Netflix, az Amazon Prime Video, a Disney+ és hasonló megoldások térhódítását, így valószínűleg idén is látványos bővülés jön ebben a szegmensben.
A Digital TV Research elemzése ugyanakkor rámutatott egy érdekes jelenségre is. Bár az előfizetések száma 642 millió volt, ezen ténylegesen 403 millió háztartás osztozott, vagyis átlagosan 1,59 streaming előfizetés jutott egy otthonra. Ez az érték 2018-ban 1,44, míg 2015-ben 1,23 volt. Érdekes adat az is, hogy a streaming videómegoldásra előfizetők száma csak 16 százalékkal nőtt tavaly.
A legtöbb előfizetés az Egyesült Államokban van, de Kína nagyon szorosan követi, mindkét országban közel 200 millióra tehető a számuk. A tanulmány szerint további 8 olyan ország van, ahol legalább tízmillió előfizetés található.