- Hirdetés -

Nagyot újít a Lufthansa és az Austrian Airlines

|

Szívesen küldene e-mailt 10 ezer méter magasságból? Az Alpok felett repülve intézné bevásárlásait? Ráadásul mindezt szélessávú minőségben? A Lufthansa és az Austrian Airlines utasai mindezt hamarosan megtehetik, mivel a két légitársaság a Lufthansa nagy távolságú járatai után a rövidebb utakon is elérhetővé teszi az internetet.

 

A Lufthansa múlt nyáron kapta meg az Európai Repülésbiztonsági Hivataltól (EASA) a kiegészítő típusbizonyítványt (STC) az Airbus A320-as flottára, és azóta elvégezte a szükséges előkészítő munkát, most pedig elindul a Lufthansa és az Austrian járatain a tesztelés következő szakasza, egyelőre 5-5 gépen. E gépek utasai a teszt idején ingyen vehetik igénybe az internetet. A felhasználói viselkedés elemzéséből kapott adatok alapján a légitársaságok már az éles kereskedelmi indulásra továbbfejlesztik a szolgáltatást.

 

„Nagyon örülök, hogy hamarosan szélessávú internetet és ezen keresztül tökéletes digitális élményt nyújthatunk kontinentális járataink utasainak. A Lufthansa Flynet indulása óta céljaink között szerepel, hogy innovatív módon, nagy hozzáadott értékű fedélzeti szolgáltatásokkal – köztük internethozzáféréssel – lássuk el utasainkat” – nyilatkozta Harry Hohmeister, a Deutsche Lufthansa AG igazgatóságának légi csomópontok irányításáért felelős tagja.

 

Az internethozzáféréssel rendelkező Lufthansa gépek száma még 2017 első negyedévében 20-ra emelkedik. 2018 közepéig a Lufthansa A320-as flottájának minden tagját felszerelik a legmodernebb technológiával. Az Austrian Airlines 31 gépének átalakítása várhatóan már 2017. április végére befejeződik. A Lufthansához és az Austrian Airlineshoz hasonlóan a Eurowings is megkezdi a fedélzeti internet bevezetését – 2017 első negyedévének végéig. A Eurowings 69 gépén terv szerint 2017 nyarára építik ki az internethozzáférést.

 

A Lufthansa utasai saját mobileszközeikkel, wifi-hálózaton keresztül érhetik el az internetet. Az e-mail szolgáltatás mellett akár video streaming alkalmazást is igénybe vehetnek. Az új szolgáltatás piaci indulása az első negyedévben várható. Ekkor az ügyfelek három szolgáltatáscsomag – a 3 eurós FlyNet Message, a 7 eurós FlyNet Surf és a 12 eurós FlyNet Stream – közül választhatnak majd minden járaton. Míg a FlyNet Message csak az üzenetküldő alkalmazásokat (pl. e-mail, WhatsApp vagy iMessage) teszi számukra elérhetővé, a FlyNet Surffel az interneten is böngészhetnek, a FlyNet Stream csomag pedig a streaming szolgáltatásokat is támogatni fogja. A csomagokat bankkártyával vagy fizetési szolgáltatás (például PayPal) segítségével lehet majd megvásárolni.

 

A Lufthansa Csoport légitársaságainak technológiai partnerének, az Inmarsatnak az internetszolgáltatása a legújabb műholdas szélessávú technológiát (Ka-band) használja, és a rövid és közepes távolságú járatokon is megbízható lefedettséget nyújt az Inmarsat Global Xpress (GX) hálózatával. Az interneszolgáltatást az Inmarsat partnere, a Deutsche Telekom biztosítja a Lufthansa utasainak.

 

A Lufthansa Technik feladata a rendszerek és a komponensek felszerelése, valamint a vonatkozó repülési előírások betartása és a kötelező hatósági engedélyek beszerzése. A Lufthansa Csoport légitársaságainak teljes Airbus A320 flottáját a legújabb Ka-band műholdas technológiával szerelik fel. Az ütemterv szerint tavaszra 100 géppel készülnek el. A Lufthansa Technik telephelyein tíz beállóhelyen végezhetik egyszerre az antennák és az útvonalválasztók beszerelését. Mivel a munka csupán minimális beavatkozással jár a repülőgép szerkezetébe, nagyobb flottán is rövid időn belül elvégezhető az egy gép esetén mindössze négy nap üzemkieséssel járó feladat.

 

A fedélzeti internetcsatlakozáshoz szükséges műszaki infrastruktúrát a Lufthansa Systems biztosítja. Ennek része a repülőgép hálózatának üzemeltetése (ami a fedélzeti wifi műszaki előfeltétele), valamint az internethozzáférési felületet biztosító FlyNet portál szoftverének szállítása.

 

Globális partnerkapcsolatuk keretében a Lufthansa Systems és a Lufthansa Technik modern, többfunkciós digitális platformot is biztosítanak (BoardConnect) a különféle használati forgatókönyvekhez – a szórakoztatástól a járulékos bevételszerzési lehetőséget kínáló alkalmazásokig. Az együttműködés a Lufthansa Csoport légitársaságai és külső ügyfelek számára is előnyöket biztosít.

 

A Lufthansa tizennégy éve, 2003. január közepén indította el a világ első szélessávú internethozzáférést kínáló nagy távolságú kereskedelmi járatát. A fedélzeti internethozzáférést 2006-ban megszüntették a működéséhez szükséges „Connexion by Boeing” műholdak leállítása miatt – annak ellenére, hogy a rendszer műszakilag megbízható volt, maga a szolgáltatás pedig egyre nagyobb népszerűségre tett szert az utasok körében. A Lufthansa 2010 végén – szintén világelsőként – kezdett ismét szélessávú internethozzáférést nyújtani interkontinentális járatain. 2015 júniusa óta a FlyNet a Lufthansa 107 nagy távolságú repülőgépének mindegyikén elérhető. A Boeing 777 érkezésével a csoport leányvállalatai közül a SWISS is megkezdte az internetszolgáltatás nyújtását nagy távolságú járatain. Ennél a légitársaságnál is vizsgálják az internetszolgáltatás bevezetését a rövid és közepes távolságú útvonalakon.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

A mozikat is meghódítja az OMODA

Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...

Keveset költenek digitalizációra a hazai kkv-k

Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves...

Már a mozikban a magyar Eufória

Két fiatal szerhasználó felépülésének első 1,5 évét követi nyomon a hazai mozikban december 5-től látható új magyar dokumentumfilm, a Nemzeti Filmintézet támogatásával elkészült Mélypont érzés. Miklós Ádám rendező és Száki Adrián producer úgy nyúltak...

A sarki fény is beköltözik a Nyugati téri Mekibe

A látogatók egy varázslatos utazás részesei lehetnek, ahol a rénszarvasszánon utazó Mikulás, angyalkák, mézeskalácsfigurák és karácsonyi fényárban úszó házikók mellett a misztikus és látványos sarki fény is megjelenik.A McDonald’s Nyugati téri egységének egyedi attrakciója,...

Fenntartható magyar márkákat díjaztak

Fenntarthatóságért és környezetvédelemért tett kimagasló erőfeszítésekért díjaztak vállalatokat, kiemelkedő márkákat és személyiségeket december 3-án a GREEN BRANDS regionális Gálán Bécsben, a gyönyörű Niederösterreich Palais-ban, ahol számos magyar márka is elismerésben részesült. Itt derült ki...

Ilyen ajándékokra vágynak a fiatalok

Bár a legújabb AirPodsra vagy egy dizájner táskára sem mondanak nemet, a Mastercard felmérése szerint a Z generáció számára ezek az ajándékok inkább eszközök, amelyek segítségével elérhetik azt, amire igazán vágynak: az életre szóló...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...