- Hirdetés -

Napi szinten támadják a hazai cégeket

|

- Hirdetés -

Még március végén zsarolóvírus-támadás érte az egyik legnagyobb hazai autóalkatrész-kereskedő informatikai rendszereit. A cég ügyfélszolgálata és telefonvonalai is elérhetetlenek voltak, a honlap sem töltött be. Az áruház leállt, így nem tudtak megrendeléseket fogadni, szünetelt a kiszállítás is több napon keresztül.

A Kürt Zrt.-nél évről évre egyre több a megkeresés (idén heti 3-5), de alig néhány eset van, amikor valami szerencsés véletlen miatt nem sikerült mindent titkosítani a vírusnak, és ezért volt lehetőség az adatmentés technológiával segíteni – mondta Kmetty József vezérigazgató a Trend FM-nek. A hazai kis-és középvállalkozások is potenciális veszélynek vannak kitéve.

A célzott támadások a ritkábbak, és egyébként is azok a kiberbűnözők, akik például speciálisan egy adott vállalattól akarnak adatot vagy pénzt ellopni, inkább csak a jéghegy csúcsát alkotják. A nagy tömeget azok a támadók teszik ki, akik az eszközeikkel csak nézelődnek a biztonsági rendszerek között, és ha felfedeznek egy rést, akkor azt büszkén feltöltik egy hacker site felületére. Ezt követően lépnek be a második körös támadók, akik már könnyen benyomhatnak egy kémszoftvert vagy zsaroló vírust a pajzson felfedezett résbe. A titkosító, zsarolóvírusok olyan kártékony szoftverek, melyek lezárják a számítógépet és a mobileszközöket, valamint kódolják a felhasználói adatokat. Akivel ez történik, annak általában az üzenet is megérkezik: váltságdíj ellenében visszaadják a hozzáférést az adataihoz. Ez azonban az ígéret ellenére, még a fizetés után sem garantált.

A Kürt Zrt. már több esetben tudta visszanyerni a befagyasztott adatokat, ám Kmetty hangsúlyozza: a váltságdíjjal bűnözőket támogatnánk, így annak kifizetése nem ajánlatos (a Kürt 2017 óta tagja a váltságdíj kifizetését ellenző nomoreransom.org-nak, ami a zsarolóvírusok elleni harc legfontosabb főhadiszállása). Kmetty József hozzátette: csak egy olyan kisebb hazai cégről tudnak, amely a zsarolónak fizetett, és ezt követően valóban helyreállították az informatikai rendszerüket. De ez a végkifejlet egyáltalán nem jellemző. Külföldről már túsztárgyalós történetet is hallhattunk.

Ha egy támadónak sikerül megbénítania a vállalat informatikai rendszerét, elérhetetlenné tenni az adatait, akkor az információbiztonsági cégnek is meg van már kötve a keze. „Az utóbbi három évben olyan magas szintűvé váltak a kiberbűnözők módszerei, hogy a támadás után gyakorlatilag lehetetlen helyreállítani az eredeti rendszert. Vagy a támadótól megkapjuk a dekódoló kulcsokat, vagy az adatok elvesznek” – tette hozzá Kmetty József.

A biztonsági mentés persze megoldás lehet, de nagyon sokan diszkekre másolják át az adatokat – apró szépséghiba, hogy ezzel a módszerrel a zsarolóvírust is átmásolja a vállalat. Ez a technika akkor persze működhet, ha valami más okból – tehát nem zsarolóvírus miatt – összeomlik a cég informatikai rendszere. Zsaroló támadásnál csak a régi, jó szalagos biztonsági mentés ér valamit.

Alapvetésnek számít szakmai körökben, hogy egy jól karbantartott informatikai biztonsági rendszerbe nem juthat be egy zsarolóvírus. Kmetty József szerint nem kellene óriási összegeket fordítania egy cégnek az IT-biztonságra, viszont tipikus hibának számít, hogy az eszközök korszerűsítését, valamint a rendszereik naprakészen tartását szinte mindenki megspórolja. Ma is rendszeresen visznek be a Kürt Zrt-hez olyan hordozókat a cégek, amelyeket már tíz éve használnak. És mivel rendszerint utólag, a támadás vagy az adatvesztés után okos az ember, a vállalatok is csak ekkor kezdenek el azon gondolkodni, hogy talán frissíteni kellene az akár egy évtizede is használt rendszereiket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre is az ARENA4 és az ARENA4+ közvetíti az IndyCart

Alighogy elkezdődött, szinte véget is ért a pilótakeringő az IndyCarban. Kialakult a 2023-as rajtrács, amely újra parázs küzdelmeket ígér. A magyar nézők a következő szezonban is az ARENA4, valamint az ARENA4+ műsorán követhetik az...

Körzeti rádiót birságolt a Médiatanács

A Prime csatornán vetített Dr. Balthazar című sorozat előzetesét vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Szabálytalanságokat tárt fel a testület a körzeti Forrás Rádió vizsgálata közben.A Prime csatornán futó Dr. Balthazar...

Új évaddal jön a Comedy Club stand-upos műsora

A Fiatal Félőrültek Estje keretében tizenkét ifjú és újonc humorista debütált a Comedy Centralon, ám most itt az idő, hogy a humorcsatorna „nagykutyái” is mikrofont ragadjanak. A Comedy Club október 7-től egészen novemberig érkezik...

Médiaügynökséget választott a BMW

A dentsu médiaügynöksége, az iProspect nyerte meg a BMW és a MINI európai offline médiaügynökségi tenderét azt követően, hogy a BMW Csoport közös ügynökségi megbízás alá vonta a két márka offline médiatevékenységét a stratégiaalkotástól...

Új kommunikációs vezetővel erősít az Electrolux

2022. október 1-től Bacskainé Ruska Mónika felel a svéd háztartásigép-gyártó vállalat országos vállalati kommunikációjáért. A szakember 15 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik kommunikáció, CSR, fenntarthatóság, közkapcsolat és PR területen.Nyíregyházán és Pécsett folytatott tanulmányai után a...

A nők dönthetik el, mely cégek élik túl a válságot

Túlnyomó részben a női fogyasztók határoznak a családok vásárlásainál, legyen szó élelmiszerről, gyógyszerről, utazásról vagy ingatlanvásárlásról – derül ki a B2W (Business To Woman) Akadémia több mint háromezer magyar nő megkérdezésével készült friss kutatásából....

Újabb fordulat a Twitter-sztoriban

A Twitter elutasította Elon Musk megújított 44 milliárd dolláros vételi ajánlatát a közösségi médiavállalatra - közölték a milliárdos vállalkozó ügyvédei csütörtökön, akik azt kérik, hogy a Delaware állambeli bíróság függessze fel az adásvétel körülményei...

Élen a Femina a női oldalak között

Magabiztosan vezette a női oldalakat rangsorát több mint 3,3 millió havi látogatóval a femina.hu szeptemberben, a második nlc.hu több mint 2,9 millió látogatót vonzott – derül ki a DKT legfrissebb havi elemzéséből. A napi...

Felelős forrásból származó kakaóra vált a Mars

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Mars Wrigley a felelős forrásból származó kakaó beszerzésében. A világ egyik legnagyobb édességgyártója bejelentette, hogy 2023-tól az Európában található gyárai számára vásárolt kakaó 100%-a ellenőrzött, felelős forrásból származik majd. A...

Egy fesztivál ami, csak lányoknak szól

Egy fesztivál lányoknak a lányokért és a közös jövőnkért. Képzeljünk el egy hagyományos pályaorientációs napot, és felejtsük is gyorsan el! Milyen lehet egy nap alatt megmenteni a bolygót, robotokat idomítani, tornyot építeni valamelyik érzékszervünk...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Díjazták az Inspiráló Nőket

Két év kihagyás után idén újra átadta a Femcafé.hu az Inspiráló Nők Díját. A nemrég megújult női portál olvasói soha eddig nem tapasztalt lelkesedéssel nyilvánítottak véleményt, több, mint százezer voksot adtak le a hét...

Jövőre is az ARENA4 és az ARENA4+ közvetíti az IndyCart

Alighogy elkezdődött, szinte véget is ért a pilótakeringő az IndyCarban. Kialakult a 2023-as rajtrács, amely újra parázs küzdelmeket ígér. A magyar nézők a következő szezonban is az ARENA4, valamint az ARENA4+ műsorán követhetik az...

Körzeti rádiót birságolt a Médiatanács

A Prime csatornán vetített Dr. Balthazar című sorozat előzetesét vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Szabálytalanságokat tárt fel a testület a körzeti Forrás Rádió vizsgálata közben.A Prime csatornán futó Dr. Balthazar...

Új évaddal jön a Comedy Club stand-upos műsora

A Fiatal Félőrültek Estje keretében tizenkét ifjú és újonc humorista debütált a Comedy Centralon, ám most itt az idő, hogy a humorcsatorna „nagykutyái” is mikrofont ragadjanak. A Comedy Club október 7-től egészen novemberig érkezik...

Médiaügynökséget választott a BMW

A dentsu médiaügynöksége, az iProspect nyerte meg a BMW és a MINI európai offline médiaügynökségi tenderét azt követően, hogy a BMW Csoport közös ügynökségi megbízás alá vonta a két márka offline médiatevékenységét a stratégiaalkotástól...
- Hirdetés -

Don't Miss

Marics Petivel, Sápi Viviennel és közönségtalálkozóval kampányolt a CCC

Két hazai influencert, Marics Petit és Sápi Vivient kérte fel a CCC 2022-es BTS kampányára. A Game Garage Playoffs kampánnyal az Y és Z generáció tagjait szerették volna megszólítani, ehhez minden médiafelületet felhasználtak. A fiatalok...

A helyzetünk stabil

A csődmegállapodásban foglalt kötelezettségeinek több mint a felét már kifizette, tavaly a második félévben már 200 millió forintos forgalmat realizált az új tulajdonosi kör által működtetett, megújult Bónusz Brigád – mondta el Banga Györgyi....

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Felelős forrásból származó kakaóra vált a Mars

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Mars Wrigley a felelős forrásból származó kakaó beszerzésében. A világ egyik legnagyobb édességgyártója bejelentette, hogy 2023-tól az Európában található gyárai számára vásárolt kakaó 100%-a ellenőrzött, felelős forrásból származik majd. A...

Egyre nagyobb problémát jelentenek az elektronikai hulladékok

2019-ben például 53,6 millió tonna keletkezett, amelynek több mint 80 százaléka ismeretlen helyen – nem hivatalos hulladéklerakóhelyeken, hulladéktelepeken, bontókban – végezte, és amelyből csupán 10 millió tonna volt az a mennyiség, amelyet dokumentáltan és...

Így állunk az energiatakarékos eszközökkel

A vásárlók fontosnak tartják, hogy az eszközeik energiatakarékosak legyenek, azonban az energiacímkék jelentésével a többségük nincs tisztában, és nem mindenki hajlandó jelentősen többet fizetni a jobb energiabesorolású gépekért – derült ki az Euronics Műszaki...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....