- Hirdetés -

Nem elég egy nap a Black Friday-ből

|

A hazai vásárlók kifejezetten keresik a karácsonyi időszakot megelőző leárazásokat, és annak a jelenségnek is örülnek, hogy az eredetileg egy napra – november negyedik péntekére – időzített esemény manapság több napig vagy akár hétig is eltart. Az Euronics Műszaki Áruházlánc megbízásából a Reacty Digital közvéleménykutató mérte fel a magyar felnőtt lakosság Black Friday akciókkal kapcsolatos várakozásait.

A kutatás tanúsága szerint a Black Fridayt ismerők több mint fele (55%) keresi az időszak során meghirdetett akciókat, nyolcada (13%) pedig külön időt fordít arra, hogy levadássza a legjobb lehetőségeket. Utóbbi különösen jellemző a 30-44 évesekre, a kisgyermekkel otthon lévő szülőkre, illetve a gyermeket nevelőkre általánosságban is. Az is elmondható, hogy a Black Friday a férfiak körében népszerűbb, a férfiak 60 százaléka keresi ezeket az akciókat. A legidősebb korosztály tagjai viszont kevésbé érdeklődnek a Black Friday akciók iránt.

A visszatérő vevők száma kifejezetten magas, hiszen azon vásárlók négyötöde (82%), akik a tavalyi Black Friday idején vettek termékeket, idén is keresni fogják a leárazásokat. A közvélekedéssel ellentétben tehát egy-egy az időszak során indított, jól megtervezett, valóban hasznos akció egy márka hosszútávú megítélését is meghatározhatja, márkahű fogyasztókat teremtve ezzel.

A megkérdezettek közel fele (49%) tervez valamit vásárolni idén a Black Friday során, a vásárlást tervezők hetede (14%) pedig minden karácsonyi ajándékot ezen időszak során szerezne be. A 18-29 évesek, az alacsony jövedelműek, illetve a kisebb településeken élők átlag feletti arányban terveznek így tenni. A felmérésben részt vevők kétötöde (39%) az ajándékoknak csak egy részét szeretné ekkor megvenni, míg tizedük (9%) inkább máskorra hagyja a karácsonyi ajándékok beszerzését. A korábbi Black Friday vásárlók fele is úgy kalkulál, hogy a karácsonyi ajándékvásárlást kisebb-nagyobb mértékben, de erre az időszakra időzítse. Tízből négy (38%) Black Fridaykor vásárlást tervező nem döntött még a karácsonyi bevásárlásról, főként a 60 év felettiek és a budapestiek bizonytalanok e tekintetben.

A Black Fridayt ismerők bő harmada (36%) örül annak, hogy több ideje van kedvezményesen vásárolni, tizede (9%) szerint pedig akár még hosszabb is lehetne ez az időszak. Ez leginkább a legfiatalabb korosztályra jellemző. A tavaly vásárlók és az idén ezt tervezők több mint fele is értékeli, hogy nem csak egy napja van akciósan vásárolni. Részükről akár még hosszabb is lehetne a Black Friday.

„Az Euronicsnál azt tapasztaljuk, hogy a vásárlók többsége keresi a hosszabb leárazási időszakot az ünnepek előtt. Mi éppen ezért, és természetesen a járványügyi helyzetre való tekintettel is, amellett döntöttünk, hogy hosszabb ideig adunk lehetőséget és teret a biztonságos vásárlásnak. Azt szeretnénk, ha a Black Friday egyben „fair” friday is lenne. Számunkra fontos, hogy a meghirdetett kedvezmények valósak legyenek és megfelelő árukészlettel indítsunk akciókat” – mondta el Fazekas Bálint, az Euronics ügyvezetője a cég Black Friday időszakkal kapcsolatos stratégiájáról.

Az Euronics felmérése a Reacty Digital 2021. szeptemberi VeVa online panel omnibusz kutatás részeként készült el. Az 1000 fős elemszámú kutatás a 18-79 éves lakosságra nézve reprezentatív a nem, életkor, iskolai végzettség és régiós besorolás szerint.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...