- Hirdetés -

Nem vigyázunk az okosmobilunkra

|

A 35 év alatti okostelefon tulajdonosok 12 hónapon belül összetörik új készüléküket, és a felhasználók közel fele sérülten is tovább használja azt – derül ki a Zagg kutatásából. Milliárdokat költünk sérült okostelefonok javíttatására, keveset a megelőzésre.

 

A fejlett országok lakosságának átlagosan 75%-a rendelkezik okostelefonnal, amelyet nagy többségük az életük nélkülözhetetlen részének tart. A felnőtt korú magyar lakosság körében továbbra is megállíthatatlannak tűnik az okostelefon-használat térnyerése, ma már a többség mobilon keresztül is internetezik.

 

A készülékek által nyújtott sokrétű szolgáltatásoknak köszönhetően (üzenetek olvasása, dokumentumok letöltése, úticél megtalálása, online/offline fizetés) számtalan dolgot el tudunk intézni, ezért szinte folyamatosan a magunknál tartjuk őket. Ahogy a tartózkodási helytől függetlenül a nap 24 órájában egyre többet használjuk az okoseszközöket, úgy nő a kockázata az ezeket érő kisebb-nagyobb sérüléseknek, ami a szervízelésre költött összeg látványos növekedésében is tetten érhető.

 

Az InvisibleShield név alatt a világ elsőszámú kijelzővédő márkáját gyártó Zagg kutatása szerint bár a készülékeket érintő balesetek 50%-a tesziszükségessé a szervízben történő javíttatást, a tulajdonosok többsége nem költ olyan termékekre, amelyek képesek megvédeni a készülékeket különböző sérülésektől, ezzel meghosszabbítva azok élettartamát. Ennek megfelelően a borítást érő zúzódások, a kijelzőt érő felületi karcolódások és egyéb töréskárok javíttatására költött összeg folyamatosan nő. A kutatás adatai szerint az Egyesült Államokban évente 23 milliárd dollárt költenek okostelefon szervízelésére, amely összegből csak az iPhone készülékek javíttatása 10.7 milliárdot tesz ki. Az készüléktulajdonosok átlagosan 143 dollárt költenek javíttatásra.

 

 

A sérülések típusai gyakoriság szerint:

 

A sérülések leggyakoribb oka (38%) egyértelműen a leejtés. Ennek következtében a leggyakrabban a következő sérülések keletkeznek:

 

1. Karcolódás: A leggyakoribb sérüléstípus a készülék borításán keletkező karcolódás, a válaszadók több mint felének sérült már meg ilyen úton a készüléke (36% egy-két alkalommal, 19% több mint három alkalommal). Az okostelefonok legdrágább alkatrészét, a készülék kijelzőjét érő karcolásokról 52% számolt be. A felhasználók 4,9%-a használja készülékét betört kijelzővel.

 

2. Törés: A tulajdonosok közel egyharmada (27%) legalább egyszer törte már be a készülék kijelzőjét, 5 százalékkal pedig ez már három, vagy több alkalommal is előfordult. A válaszadók 18 százalékkal fordult már elő, hogy teljes összetörte telefonkészülékét.

 

3. Beázás: A harmadik leggyakoribb sérülés típus, a vízzel, vagy valamilyen egyéb folyadékkal történő érintkezésből származó sérülés. Erről a válaszadók ugyancsak 27 százaléka számolt be. A kategórián belül a leggyakoribb ok a WC-kagylóban ejtés (36,7%), üdítővel való leöntés (31,1%), illetve a mosogatóba ejtés (27,8%).

 

 

Mit teszünk, ha megsérül a készülék?

 

Miután megtörtént a baj az okostelefon felhasználók 48%-a, a tablet felhasználóknak pedig 27% javíttatás nélkül, sérülten használja tovább készülékét. A sérült telefonok 22%-án csak a burkolat van megkarcolódva, 19%-ot karcos, 5%-ot megrepedt, vagy zúzódott kijelzővel, 4%-ot törötten is tovább használnak a tulajdonosok. A készülékeket akkor is tovább használjuk, ha a sérülések miatt bizonyos funkciók csak korlátozottan működnek. A megrepedt kijelzőt használó iPhone felhasználók 40%-a például úgy használja készülékét, hogy nem tud e-mail fogadni/küldeni, vagy bizonyos karaktereket nem tud használni. A felhasználók 27% nem tudja használni a legfontosabb alkalmazásokat, mint a Facebook, a Maps, vagy az Uber. További 20% nem tud fotót készíteni a sérülés következtében. A válaszadók 31% válaszolta, hogy a sérült telefont újra cseréli, 8% szervízbe viszi, másik 8% saját maga javítja, 2% pedig régebben meglévő készülékre vált.

 

„A mobil eszközök központi szerepet töltenek be az életünkben és látható, hogy a jövőben csak egyre nagyobb teret kapnak majd” – mondta Chris Ahern, a ZAGG International elnöke. „A különböző mobil készülékek megfelelő védelméről való gondoskodással csökkenthetjük az esélyét, hogy egy baleset folytán értékes információkat, személyes adatokat veszítsünk el, továbbá a megfelelő védelemmel az készülék hosszútávon is megőrzi értékét, ami mindig jól jön egy új típusra váltás esetén.”

 

 

Milyen termékeket használunk az okostelefon védelmére?

 

A megkérdezettek nagyjából fele áldoz valamilyen okostelefon védelmére szolgáló termékre, amelyet 57% a telefonkészülék megvásárlásával egyidőben vesz meg. Az okostelefontulajdonosok 51%-a használ valamilyen kijelzővédőt, 48% telefontokot, 13% előlapot és hátlapot védő filmréteget, 12% vízálló tokot.

 

 

Miért nem költünk többet az eszközök védelmére?

 

A kutatás alapján 27 százalék egyszerűen túl lusta foglalkozni a kérdéssel, 48 százalék aggódik, hogy a készülék kevésbé lesz mutatós, 25 százalék pedig egyszerűen nem szívesen költ a telefon védelmére.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...