- Hirdetés -

Nem vigyázunk az okosmobilunkra

|

A 35 év alatti okostelefon tulajdonosok 12 hónapon belül összetörik új készüléküket, és a felhasználók közel fele sérülten is tovább használja azt – derül ki a Zagg kutatásából. Milliárdokat költünk sérült okostelefonok javíttatására, keveset a megelőzésre.

 

A fejlett országok lakosságának átlagosan 75%-a rendelkezik okostelefonnal, amelyet nagy többségük az életük nélkülözhetetlen részének tart. A felnőtt korú magyar lakosság körében továbbra is megállíthatatlannak tűnik az okostelefon-használat térnyerése, ma már a többség mobilon keresztül is internetezik.

 

A készülékek által nyújtott sokrétű szolgáltatásoknak köszönhetően (üzenetek olvasása, dokumentumok letöltése, úticél megtalálása, online/offline fizetés) számtalan dolgot el tudunk intézni, ezért szinte folyamatosan a magunknál tartjuk őket. Ahogy a tartózkodási helytől függetlenül a nap 24 órájában egyre többet használjuk az okoseszközöket, úgy nő a kockázata az ezeket érő kisebb-nagyobb sérüléseknek, ami a szervízelésre költött összeg látványos növekedésében is tetten érhető.

 

Az InvisibleShield név alatt a világ elsőszámú kijelzővédő márkáját gyártó Zagg kutatása szerint bár a készülékeket érintő balesetek 50%-a tesziszükségessé a szervízben történő javíttatást, a tulajdonosok többsége nem költ olyan termékekre, amelyek képesek megvédeni a készülékeket különböző sérülésektől, ezzel meghosszabbítva azok élettartamát. Ennek megfelelően a borítást érő zúzódások, a kijelzőt érő felületi karcolódások és egyéb töréskárok javíttatására költött összeg folyamatosan nő. A kutatás adatai szerint az Egyesült Államokban évente 23 milliárd dollárt költenek okostelefon szervízelésére, amely összegből csak az iPhone készülékek javíttatása 10.7 milliárdot tesz ki. Az készüléktulajdonosok átlagosan 143 dollárt költenek javíttatásra.

 

 

A sérülések típusai gyakoriság szerint:

 

A sérülések leggyakoribb oka (38%) egyértelműen a leejtés. Ennek következtében a leggyakrabban a következő sérülések keletkeznek:

 

1. Karcolódás: A leggyakoribb sérüléstípus a készülék borításán keletkező karcolódás, a válaszadók több mint felének sérült már meg ilyen úton a készüléke (36% egy-két alkalommal, 19% több mint három alkalommal). Az okostelefonok legdrágább alkatrészét, a készülék kijelzőjét érő karcolásokról 52% számolt be. A felhasználók 4,9%-a használja készülékét betört kijelzővel.

 

2. Törés: A tulajdonosok közel egyharmada (27%) legalább egyszer törte már be a készülék kijelzőjét, 5 százalékkal pedig ez már három, vagy több alkalommal is előfordult. A válaszadók 18 százalékkal fordult már elő, hogy teljes összetörte telefonkészülékét.

 

3. Beázás: A harmadik leggyakoribb sérülés típus, a vízzel, vagy valamilyen egyéb folyadékkal történő érintkezésből származó sérülés. Erről a válaszadók ugyancsak 27 százaléka számolt be. A kategórián belül a leggyakoribb ok a WC-kagylóban ejtés (36,7%), üdítővel való leöntés (31,1%), illetve a mosogatóba ejtés (27,8%).

 

 

Mit teszünk, ha megsérül a készülék?

 

Miután megtörtént a baj az okostelefon felhasználók 48%-a, a tablet felhasználóknak pedig 27% javíttatás nélkül, sérülten használja tovább készülékét. A sérült telefonok 22%-án csak a burkolat van megkarcolódva, 19%-ot karcos, 5%-ot megrepedt, vagy zúzódott kijelzővel, 4%-ot törötten is tovább használnak a tulajdonosok. A készülékeket akkor is tovább használjuk, ha a sérülések miatt bizonyos funkciók csak korlátozottan működnek. A megrepedt kijelzőt használó iPhone felhasználók 40%-a például úgy használja készülékét, hogy nem tud e-mail fogadni/küldeni, vagy bizonyos karaktereket nem tud használni. A felhasználók 27% nem tudja használni a legfontosabb alkalmazásokat, mint a Facebook, a Maps, vagy az Uber. További 20% nem tud fotót készíteni a sérülés következtében. A válaszadók 31% válaszolta, hogy a sérült telefont újra cseréli, 8% szervízbe viszi, másik 8% saját maga javítja, 2% pedig régebben meglévő készülékre vált.

 

„A mobil eszközök központi szerepet töltenek be az életünkben és látható, hogy a jövőben csak egyre nagyobb teret kapnak majd” – mondta Chris Ahern, a ZAGG International elnöke. „A különböző mobil készülékek megfelelő védelméről való gondoskodással csökkenthetjük az esélyét, hogy egy baleset folytán értékes információkat, személyes adatokat veszítsünk el, továbbá a megfelelő védelemmel az készülék hosszútávon is megőrzi értékét, ami mindig jól jön egy új típusra váltás esetén.”

 

 

Milyen termékeket használunk az okostelefon védelmére?

 

A megkérdezettek nagyjából fele áldoz valamilyen okostelefon védelmére szolgáló termékre, amelyet 57% a telefonkészülék megvásárlásával egyidőben vesz meg. Az okostelefontulajdonosok 51%-a használ valamilyen kijelzővédőt, 48% telefontokot, 13% előlapot és hátlapot védő filmréteget, 12% vízálló tokot.

 

 

Miért nem költünk többet az eszközök védelmére?

 

A kutatás alapján 27 százalék egyszerűen túl lusta foglalkozni a kérdéssel, 48 százalék aggódik, hogy a készülék kevésbé lesz mutatós, 25 százalék pedig egyszerűen nem szívesen költ a telefon védelmére.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

A mozikat is meghódítja az OMODA

Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...

Keveset költenek digitalizációra a hazai kkv-k

Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves...

Már a mozikban a magyar Eufória

Két fiatal szerhasználó felépülésének első 1,5 évét követi nyomon a hazai mozikban december 5-től látható új magyar dokumentumfilm, a Nemzeti Filmintézet támogatásával elkészült Mélypont érzés. Miklós Ádám rendező és Száki Adrián producer úgy nyúltak...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...