- Hirdetés -

Női innovátorok

|

- Hirdetés -

Az innováció szóra gondolva az embernek hatalmas és bonyolult újítások és az ötletek mögött álló zsenik jutnak eszükbe. Pedig a legtöbb, mára az életünkben nélkülözhetetlenné vált megoldás egészen egyszerű felfedezések eredménye, és annak, hogy a problémát új szemlélettel közelítették meg. Erre példa, hogy olyan területeken, ahol egyik vagy másik nem van erősebben jelen, az innovációk gyakran éppen a másik oldalról érkeznek.

 

Ma már nem kérdés, hogy bármely szakmát mindkét nem tanulhatja. Miközben a sztereotípiák a férfias vagy nőies szakmákról még ma is erősen élnek. Az egyes területeken egyre gyakrabban megjelennek azonban a másik nem képviselői is és új szemléletükkel sokszor világot megváltoztató újításokat alkotnak. Az alábbi négy találmány a ma még elsősorban férfiasnak gondolt területeken született, közös bennük azonban, hogy mindegyik mögött egy-egy kreatív nő áll.

 

Az ablaktörlő feltalálója: Mary Andreson

Az autóiparban még viszonylag kevés meghatározó női innovátorról hallunk. Egy közülük Mary Anderson, aki egy autós kirándulás során figyelt fel, hogy esős időben a járművezetők csak teljesen lehúzott ablakkal tudnak közlekedni. Megoldásként megalkotta a szélvédőn elhelyezkedő mechanikus szárnyakat – azaz az ablaktörlő elődjét. Érdekesség, hogy később az automatizált ablaktörlő is egy női találmány: Charlotte Bridgwood vezette be.

 

A fizika megújítója: Marie Curie

Marie Curie újításai valóban az egész világot megváltoztatta, habár sokan nem kifejezetten csak jó célokra használják. Az ő nevéhez kötődik a rádium és polónium kémiai elemek felfedezése, illetve férjével közösen dolgoztak a radioaktivitásokhoz kötődő kutatásokon. Marie Curie az első Nobel díjas nő, ráadásul rögtön kétszeres, emellett ő volt az első női professzor is.

 

A megújuló energia kutatója: Telkes Mária

A nemzetközi példák mellett a magyarok is számos innovátort találunk. Szintén a fizika területén újított Telkes Mária, akit a napenergia-hasznosítás pionírjának szoktak nevezni. Ő szabadalmaztatta a napházat, amely napenergiából nyert fűtési rendszerrel működik. A New York Times akkoriban az egyik legsikeresebb nőnek tartotta tudományos munkájáért.

 

A jövő generáció innovátora: Horváth Dorka

Horváth Dorka a legfiatalabb újító egyike, az óvódásoknak mesekönyveket digitalizáló Bookr Kids alapítója. Dorka nemcsak vállalkozóként sikeres, de olyan digitális újítást hozott a könyviparba, amely megmutatja, hogy a technológia nemcsak hasznos, de kreatív is.

 

A következő nemzedék képviselője: Názer Lili

Lili a fiatal lányokat technológiai területen oktató Skool projekt egyik diáklánya. 11 évesen, saját fejlesztésű applikációjával, a DailyTakeMe-vel megnyerte a UPC Future Makers rangos programozó verseny hazai nagydíját, és bekerült a nemzetközi verseny 10 legjobbja közé. A DailyTakeMe egy kifejezetten gyereknek készített mobilalkalmazás, ami az időbeosztást könnyíti meg. A fejlesztés segít például elvált szülők gyerekeinek: a gyerekek könnyen követhetik, hogy ki viszi el őket egy-egy adott programra, vagy ki jön értük az iskolába.

 

 

A Skool projekt abban segíti a fiatal lányokat, hogy merjenek újítani, mindehhez pedig használják a technológiát. A hagyományos oktatási keretek közül kilépve a Skool programjai során a lányok a leginnovatívabb IT vállalatoknál tanulhatnak. A projekt idén először jogosult az adó 1 százalékos támogatásra, amire azért van szükségük, hogy még több világjobbító innováció születhessen.

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

EB: ilyen eredményeket jósolnak a magyar válogatottnak

A Szerencsejáték Zrt. kutatása alapján az Európa-bajnokság eseményeit a felnőtt magyarok közel fele fogja figyelemmel követni. A felmérés szerint főleg a férfiak körében nagyobb (60%) az érdeklődés a sportesemény iránt. A válaszadók ötöde gondolja...

Új termékcsaláddal erősít az IKEA

Az irodabútor-kollekciót a világszerte változó munkatrendek hívták életre. A 85 irodabútorból álló termékcsalád többek között hangszigetelő panelekkel és természet által inspirált elemekkel teremt kellemes munkahelyi környezetet. A MITTZON hangszigetelő paravánoknál használt először az IKEA...

Ettől is függ, hogy mennyi pénzt kapnak a diákok

Idén június 21-én lesz az utolsó tanítási nap, ezt követően diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon. A munka világával való ismerkedést részben anyagi megfontolás, részben szakmai gyakorlatszerzés iránti érdeklődés határozza meg. A diákok többsége...

Egyre nehezebb befolyásolni a vásárlókat

Egyre tudatosabb vevők, kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos vásárlásösztönző reklámok. A celebek szintén kezdik elveszíteni a befolyásolási képességüket, már a véleményvezérekre is csak akkor hallgatnak igazán a követőik, ha szakmai érvekkel keresik a...

Így szurkolnak a magyarok

Az európai futballrajongók jelentős része, 47 százaléka egy sor rituálét hajlandó lenne elvégezni, ha ezzel győzelemre segíthetné kedvenc csapatát – derült ki a Coca-Cola Zéró Cukor felméréséből. Az UEFA EURO 2024 hivatalos alkoholmentes italszponzoraként...

Megdöbbentő: közel 600 millió euró hiányzik majd az EB-ről

Csaknem 600 millió, egészen pontosan 573 millió euró - ez az összeg azokat a klasszisjátékosokat takarja, akikre sokan számítottak, ám már biztosan nem lesznek ott a futball Európa-bajnokságon. „A jelenleg fellelhető információk alapján mintegy 600...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...