- Hirdetés -

Nők a technológiai iparban

|

- Hirdetés -

A nők karrierje szempontjából a legvonzóbb iparág a technológiai ipar, itt a legkedvezőbbek a lehetőségek, a munkahelyi környezet és az előrejutás is – derül ki egy nemzetközi felmérésből. Az öt legjobb IT vállalat között található e szempontok szerint az Ericsson is, ahol 2020-ra nemcsak az a cél, hogy a foglalkoztatottak egyharmada nő legyen, hanem hogy a vezetők között is ilyen legyen az arány.

 

A nők elsőként az információs technológiai iparág területén törték át a legendásan sokat emlegetett „üvegplafont”, azt a szinte láthatatlan akadályt, ami a női és férfi dolgozók lehetőségei között feszül. Ezt állítja az InHerSight közvélemény-kutató cég, amely kifejezetten a nők helyzetére, a munkahelyi gender problémák megvilágítására jött létre.

 

A kutatás során megkérdezett nők (és férfiak) szerint a nőknek általában sokkal kevesebb érvényesülési lehetősége van a munkahelyen, mint a férfiaknak. Ez alól öt iparág a kivétel: elsősorban az információs technológia szektor, amit az egészségügy, a non-profit, a szolgáltatások és az oktatási terület követ.

 

A technológiai ipar a megkérdezettek szerint öt szempontból is a legjobb lehetőségeket kínálja a nőknek: a fizetett szabadság, a munkatársak, a munkahelyi környezet, rugalmas munkaidő és a családbarát körülmények miatt.

 

A megkérdezettek rangsorolták is a legjobb vállalatokat ezen szempontok szerint, és a legjobbak között van az Ericsson, a Facebook, a LinkedIn, a PayPal, a Google. Az utóbbi négy viszonylag új, általában is lazának, fiatalosnak gondolt munkahely, az Ericsson viszont több mint száznegyvenéves múltra visszatekintő ipari óriás, mégis fel tudta venni a versenyt a fiatalabb tech cégekkel.

 

Az Ericssonnál a sokszínűség és elfogadás irányelvei között kiemelt helyen szerepel a nemek diverzitása. Több kulcsfontosságú kezdeményezés indult az elmúlt években és 2020-ig tartó hosszú távú stratégiai céljai egyikeként elhatározta az Ericsson, hogy munkatársai egyharmada a nők közül kerüljön ki, de minden területen, így a vezetői szinteken is.

 

Az Ericsson egyik erőssége Magyarországon is abban rejlik, hogy sokszínű csapatokat hoz létre különböző korú, nemű, kultúrájú, tapasztalatú, stb. kollégákból. Ez a színesség és különbözőség más-más álláspontokat és ötleteket generál, ami az innovatív gondolkodás egyik alappillére. A hazai leányvállalat számos kezdeményezés mellé állt már az elmúlt években, hogy a női munkavállalókat kiemelten kezelje. A kezdetektől együttműködő partnere a Skoolnak, a Lányok Napja programsorozatnak, coachingot szervez női vezetőknek, emellett lehetőség szerint speciális női különdíjakat adományoz különböző versenyeken (Ericsson programozó versenyek, Kutatók Éjszakája megmérettetései, TDK díjkiosztók, stb.). Az Ericsson 2016-ban a Magyar Karrierfejlesztési Szövetség által meghirdetett „Legjobb Női Munkahely 2015” második díját nyerte el.

 

Nagyon fontos a már említett stratégiai célok között az, hogy a menedzsmentben is elérje a nők aránya a minimálisan 30 százalékot, mert az InHerSight által megkérdezett, a technológiai iparral elégedett nők között is általános az a vélemény, hogy az egyáltalán nem „gyengébb nem” a lehetségesnél még kevesebb helyet foglal el a menedzsmentben és a csúcsvezetők között. Így a három éven belüli 30 százalékos célkitűzés a vállalat minden szintjén az Ericssont e téren is piacvezetővé teszi.

 

 

Az Ericsson az Idei Lányok Napján – a munka- és magánélet szimbiózisa

 

Az Ericsson Magyarország immár 6 éve vesz részt a Lányok Napja rendezvénysorozaton. Az idén április 27-én lévő pályaorientációs napon az Ericssonba ellátogató lányok megtudhatták, hogy mi mindent sajátíthatnak el a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Karán, és mindezt hogyan hasznosíthatják majd a felnőtt életük, karrierjük során. Az Ericssonnál a női fejlesztők és kutatók elmondták, milyen a mérnökpálya női szemmel. Többek között találkozhattak egy ötgyermekes kolléganővel is, aki arról beszélt, hogy nőként informatikusnak lenni nemcsak azért jó, mert izgalmas, nagy projekteket lehet vinni egy nemzetközi cégben, hanem azért is, mert ez egy egyenrangú pálya, ahol nem számít az, kinek, milyen családi háttere van. Ő, a szintén ericssonos férjével együtt nagyszerűen tudja kezelni egy nem átlagos család ügyeit, hiszen a rugalmas munkabeosztás és a távoli hozzáférés miatt úgy alakíthatják a mindennapjaikat, ahogyan nekik kényelmes. A középiskolás lányok emellett megnézték, hol és milyen körülmények között dolgozik ma egy fejlesztő, meglátogatták a kutatólaboratóriumokat is, és személyes karriertörténeteken keresztül tapasztalhatták meg, mi is történik a hétköznapokban a vállalatnál.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megújítja operációs rendszerét az OPPO

Az OPPO globális online stream eseményen mutatja be az Android 13-ra épülő mobil operációs rendszerének legfrissebb verzióját. A 67 nyelven elérhető és globálisan több mint 500 millió havi aktív felhasználóval rendelkező ColorOS 13 vadonatúj...

Ezek voltak a legkelendőbb termékek az Euronicsnél

Airfryerek, telefonok és robotporszívók – ezek a legnagyobb fejlődést mutató termékkategóriák 2021 és 2022 júniusa között a magyar tulajdonban lévő Euronics Műszaki Áruházlánc éves kimutatása alapján. A tavaly márciusi boltzár után a vásárlók lelkesen...

Sokba kerülhet az iskolakezdés

Az iskolakezdés átlagosan 20-30 ezer forintba kerül gyermekenként, amennyiben a tanulónak új iskolatáskára is szüksége van, akkor akár meg is duplázódhat ez az összeg a REGIO JÁTÉK friss felmérése alapján. A tanszer-beszerzés augusztusban tetőzik,...

Idén a horvát tengerpart a sláger a magyar nyaralóknál

A júliusban megkötött utasbiztosítások több mint kétharmada tengerparti nyaralásra szólt. A legnépszerűbb úti cél Horvátország volt, a legdrágább biztosítás pedig meghaladta a 180 ezer forintot – derül ki a Bank360.hu utazási indexéből.  Június után...

Szeptember elején lesz a BuSho

Augusztus 30. és szeptember 4. között tartják a 18. Budapest Short Film Fesztivált, vagy közismert nevén a BuSho-t, amelyen a nevezett csaknem 1000 filmből 65-öt láthatnak az érdeklődők a fővárosban. A fesztivál fő helyszíne a...

Két hét és visszatérnek a párkereső gazdák

Augusztus 29-én indul a Házasodna a gazda, az RTL Klub társkereső realityjének 5. évada minden hétköznap este lesz látható a csatornán.  A műsorvezető Nádai Anikó lesz, az epizódok az RTL Most platformon is megtekinthetők...

Tovább nőtt a Lenovo nyeresége

Erős első éves eredményeket jelentett be a Lenovo Group, amely így a kilencedik egymást követő negyedévben növelte mind a bevételét, mind a nyereségét. Az első negyedéves nettó nyereség a tavalyihoz képest 11 százalékkal 516...

A Gránit Bankkal növekszik tovább az Equilor Befektetési Zrt.

Változatlan menedzsmenttel folytatja működését az Equilor Befektetési Zrt., miután a Gránit Bank Zrt. 50 százalék plusz egy szavazatnyi részesedést szerez a több mint 30 éves magyar befektetési szolgáltatóban. Az Equilor 49,9 százalékos tulajdonosa továbbra...
sms mobiltelefon

Alkalmazások, amik megkönnyítik az életünket

Attól, hogy aktív internethasználókká válunk, még nem kell egész nap a kijelző vagy a képernyő előtt gubbasztanunk. Sőt, az online megoldások közül sok nemhogy időrabló, de időt is spórolhatunk vele. A fiatalok világnapjára a...

Így lehet élmény a tanulás

Sokat tehetnek a szülők az iskolakezdésre készülve is azért, hogy megkönnyítsék gyerekeiknek a tanulást. Ebben kulcsszerep az okoseszközöknek juthat, amelyek a hagyományos tankönyvekkel szemben nem csak az információt bocsátják rendelkezésre, hanem az agy bal...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rákapcsolt az 5G-re a Yettel a Szigeten

A tömegrendezvények megfelelő mobilellátása rendszeresen izgalmas feladatot ad a mobilszolgáltatóknak. A felhasználói szokások évről évre változnak, ráadásul minden esemény más adottságokkal rendelkezik, így nem lehet egy, jól bevált megoldással készülni az ilyenkor szükséges időszakos...

Megújítja operációs rendszerét az OPPO

Az OPPO globális online stream eseményen mutatja be az Android 13-ra épülő mobil operációs rendszerének legfrissebb verzióját. A 67 nyelven elérhető és globálisan több mint 500 millió havi aktív felhasználóval rendelkező ColorOS 13 vadonatúj...

Ezek voltak a legkelendőbb termékek az Euronicsnél

Airfryerek, telefonok és robotporszívók – ezek a legnagyobb fejlődést mutató termékkategóriák 2021 és 2022 júniusa között a magyar tulajdonban lévő Euronics Műszaki Áruházlánc éves kimutatása alapján. A tavaly márciusi boltzár után a vásárlók lelkesen...

Sokba kerülhet az iskolakezdés

Az iskolakezdés átlagosan 20-30 ezer forintba kerül gyermekenként, amennyiben a tanulónak új iskolatáskára is szüksége van, akkor akár meg is duplázódhat ez az összeg a REGIO JÁTÉK friss felmérése alapján. A tanszer-beszerzés augusztusban tetőzik,...

Idén a horvát tengerpart a sláger a magyar nyaralóknál

A júliusban megkötött utasbiztosítások több mint kétharmada tengerparti nyaralásra szólt. A legnépszerűbb úti cél Horvátország volt, a legdrágább biztosítás pedig meghaladta a 180 ezer forintot – derül ki a Bank360.hu utazási indexéből.  Június után...
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....