- Hirdetés -

Nők a technológiai iparban

|

- Hirdetés -

A nők karrierje szempontjából a legvonzóbb iparág a technológiai ipar, itt a legkedvezőbbek a lehetőségek, a munkahelyi környezet és az előrejutás is – derül ki egy nemzetközi felmérésből. Az öt legjobb IT vállalat között található e szempontok szerint az Ericsson is, ahol 2020-ra nemcsak az a cél, hogy a foglalkoztatottak egyharmada nő legyen, hanem hogy a vezetők között is ilyen legyen az arány.

 

A nők elsőként az információs technológiai iparág területén törték át a legendásan sokat emlegetett „üvegplafont”, azt a szinte láthatatlan akadályt, ami a női és férfi dolgozók lehetőségei között feszül. Ezt állítja az InHerSight közvélemény-kutató cég, amely kifejezetten a nők helyzetére, a munkahelyi gender problémák megvilágítására jött létre.

 

A kutatás során megkérdezett nők (és férfiak) szerint a nőknek általában sokkal kevesebb érvényesülési lehetősége van a munkahelyen, mint a férfiaknak. Ez alól öt iparág a kivétel: elsősorban az információs technológia szektor, amit az egészségügy, a non-profit, a szolgáltatások és az oktatási terület követ.

 

A technológiai ipar a megkérdezettek szerint öt szempontból is a legjobb lehetőségeket kínálja a nőknek: a fizetett szabadság, a munkatársak, a munkahelyi környezet, rugalmas munkaidő és a családbarát körülmények miatt.

 

A megkérdezettek rangsorolták is a legjobb vállalatokat ezen szempontok szerint, és a legjobbak között van az Ericsson, a Facebook, a LinkedIn, a PayPal, a Google. Az utóbbi négy viszonylag új, általában is lazának, fiatalosnak gondolt munkahely, az Ericsson viszont több mint száznegyvenéves múltra visszatekintő ipari óriás, mégis fel tudta venni a versenyt a fiatalabb tech cégekkel.

 

Az Ericssonnál a sokszínűség és elfogadás irányelvei között kiemelt helyen szerepel a nemek diverzitása. Több kulcsfontosságú kezdeményezés indult az elmúlt években és 2020-ig tartó hosszú távú stratégiai céljai egyikeként elhatározta az Ericsson, hogy munkatársai egyharmada a nők közül kerüljön ki, de minden területen, így a vezetői szinteken is.

 

Az Ericsson egyik erőssége Magyarországon is abban rejlik, hogy sokszínű csapatokat hoz létre különböző korú, nemű, kultúrájú, tapasztalatú, stb. kollégákból. Ez a színesség és különbözőség más-más álláspontokat és ötleteket generál, ami az innovatív gondolkodás egyik alappillére. A hazai leányvállalat számos kezdeményezés mellé állt már az elmúlt években, hogy a női munkavállalókat kiemelten kezelje. A kezdetektől együttműködő partnere a Skoolnak, a Lányok Napja programsorozatnak, coachingot szervez női vezetőknek, emellett lehetőség szerint speciális női különdíjakat adományoz különböző versenyeken (Ericsson programozó versenyek, Kutatók Éjszakája megmérettetései, TDK díjkiosztók, stb.). Az Ericsson 2016-ban a Magyar Karrierfejlesztési Szövetség által meghirdetett „Legjobb Női Munkahely 2015” második díját nyerte el.

 

Nagyon fontos a már említett stratégiai célok között az, hogy a menedzsmentben is elérje a nők aránya a minimálisan 30 százalékot, mert az InHerSight által megkérdezett, a technológiai iparral elégedett nők között is általános az a vélemény, hogy az egyáltalán nem „gyengébb nem” a lehetségesnél még kevesebb helyet foglal el a menedzsmentben és a csúcsvezetők között. Így a három éven belüli 30 százalékos célkitűzés a vállalat minden szintjén az Ericssont e téren is piacvezetővé teszi.

 

 

Az Ericsson az Idei Lányok Napján – a munka- és magánélet szimbiózisa

 

Az Ericsson Magyarország immár 6 éve vesz részt a Lányok Napja rendezvénysorozaton. Az idén április 27-én lévő pályaorientációs napon az Ericssonba ellátogató lányok megtudhatták, hogy mi mindent sajátíthatnak el a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Karán, és mindezt hogyan hasznosíthatják majd a felnőtt életük, karrierjük során. Az Ericssonnál a női fejlesztők és kutatók elmondták, milyen a mérnökpálya női szemmel. Többek között találkozhattak egy ötgyermekes kolléganővel is, aki arról beszélt, hogy nőként informatikusnak lenni nemcsak azért jó, mert izgalmas, nagy projekteket lehet vinni egy nemzetközi cégben, hanem azért is, mert ez egy egyenrangú pálya, ahol nem számít az, kinek, milyen családi háttere van. Ő, a szintén ericssonos férjével együtt nagyszerűen tudja kezelni egy nem átlagos család ügyeit, hiszen a rugalmas munkabeosztás és a távoli hozzáférés miatt úgy alakíthatják a mindennapjaikat, ahogyan nekik kényelmes. A középiskolás lányok emellett megnézték, hol és milyen körülmények között dolgozik ma egy fejlesztő, meglátogatták a kutatólaboratóriumokat is, és személyes karriertörténeteken keresztül tapasztalhatták meg, mi is történik a hétköznapokban a vállalatnál.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...

Az eMAGról beszéltek legtöbben a neten

Novemberben több mint 27 ezer bejegyzés született a magyar internetezők körében a Black Friday-ről, ezek az online tartalmak 48 milliós elérést generáltak az akciós időszak alatt. A SentiOne november 1-30-ig vizsgálta meg a hazai...

Rácáfolt a chiphiányra a Black Friday

Nem éreztette hatását az elektronikai eszközökhöz nélkülözhetetlen félvezető alkatrészek hiánya a MediaMarkt Black November akciósorozatának eredményein. 2021 akciós időszakának forgalma több mint 10 százalékkal múlta fölül az előző évit. Az idei slágertermék a nagyértékű...

Folyamatosan támadják a vállalkozásokat

A mikro-, kis- és középvállalkozások felét érte már támadás az interneten. Leginkább adathalász levelekkel bombázták őket, de nagyjából minden nyolcadik cégnek törték már fel weboldalát, közösségi média felületét vagy próbálkoztak meg ezzel. Legnagyobb veszélyben...

Harminc milliárd fölött költ tartalomra a Disney

Jövőre jelentősen megnöveli a tartalomra szánt költségvetését a Disney, a társaság majdnem kétszer annyit költ majd, mint legnagyobb riválisa, a Netflix. A vállalat célja, hogy erősítse pozícióját a streaming piacon, és az előrejelzések szerint...

Változásokat jelentett be az LG

Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy William Cho stratégiai igazgatói posztja mellett december 1-jétől a vezérigazgatói teendőket is átveszi. Cho 2019 óta a vállalat legfőbb stratégája, korábban az LG North America elnökeként hat évig...

Díjazták a K&H információbiztonsági csapatát

A digitális forradalom közepette a korábbinál is nagyobb hangsúlyt kap a biztonságos bankolás, amit a K&H információbiztonsági csapata által működtetett robosztus informatikai rendszer biztosít az ügyfeleknek. A K&H most kiemelkedő elismerésben részesült, elnyerte ugyanis...

Kódolatlan csatornával készül az ünnepre a Telekom

A TV2 Séf csatorna decemberben kódolatlanul érhető el a Magyar Telekom kínálatában Telekom TV, IPTV és SAT TV előfizetők számára, így a karácsony előtti időszakban érdemes lesz a 7. csatornahelyre kapcsolni. A december a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...

Az eMAGról beszéltek legtöbben a neten

Novemberben több mint 27 ezer bejegyzés született a magyar internetezők körében a Black Friday-ről, ezek az online tartalmak 48 milliós elérést generáltak az akciós időszak alatt. A SentiOne november 1-30-ig vizsgálta meg a hazai...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

DATA