- Hirdetés -

Nőkre hangolt marketing

|

A marketingben nem erősödött a női fókusz, de az egyre sokasodó női szerepkörökhöz igazodva a szakma elkezdte szofisztikáltabban kezelni a hölgyeket. Az egyik varázsszó a szegmentáció, és nagyobb figyelmet érdemelnének a negyven év felettiek is.

 

Noha nőnap környékén elfogultabbak vagyunk a gyengébbik nemmel kapcsolatban, és hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy a márkák és az ügynökségek egyre komolyabban veszik a női vásárlót, be kell látnunk, hogy valójában nem erősödött a marketingben a női fókusz. „Csupán annyi történt, hogy – igazodva a nagyon sokféle női személyiséghez és szerepkörökhöz – a szakma a nőket is elkezdte végre sokkal szofisztikáltabban kezelni” – összegzi a helyzetet Sályi Réka. Az Ogilvy/Geometry cégcsoport ügyvezető igazgatója szerint a jelenség hátterében elsősorban az áll, hogy az utóbbi tíz-húsz évben jelentősen megváltoztak a női sztereotípiák, ezzel együtt olyan új személyiségjegyek alakultak ki és váltak széles körben elfogadottá, amelyek a nők kommunikációs megközelítését is megváltoztatták.

 

Míg korábban a nőket szépségszimbólumként vagy gondos családanyaként láttuk a legtöbb reklámban, ma már sorra jelennek meg az olyan kampányok, ahol a nő egy erős, sportos, időnként kissé férfias és mindenképpen nagyon magabiztos karaktert testesít meg – olvasható a Marketing&Media magazin összeállításában. Nagy nemzetközi márkák alakították át a hölgyek felé irányuló kommunikációjukat annak hatására, hogy a női szerepkör jelentősen eltolódott egy határozottabb, tudatosabb, bevállalósabb irányba, amelyben a sportmárkák jártak az élen, de követte őket a szépségipar és az FMCG is.

 

Bűvös szegmentáció

 

Mindenesetre a márkáknak érdemes belátniuk, hogy a női célcsoportot nagyon is komolyan kell venni. A hölgyek többen vannak, tovább élnek, vevők az újdonságokra és nem utolsósorban többet költenek: az USA-ban a költések 80 százalékát a gyengébbik nem realizálja. Bizonyos termékkategóriákban, például a szépségápolási és bébitermékeknél, valamint az alapélelmiszerek esetén pedig ez az arány akár a 90 százalékot is elérheti. Keresik az árkedvezményeket, vásárlásaik 34 százalékát az akciós termékek adják, és kétszer annyit vásárolnak kuponokra, mint a férfiak. Gyakran olyan dolgokat is a kosárba tesznek, amelyekre nem feltétlenül van szükségük, a vásárlást gyakran élményként élik meg, ezért fontos számukra az interaktivitás a boltban, vagy hogy az eladó legyen kedves és segítőkész.

 

„A női vásárlók főleg a rendszeres bevásárlást, »újratöltést« és az árakciókat tartják a fő vásárlási motivátornak, míg a férfiak inkább impulzusvásárlók. Mindkét nem képviselői kutatnak információk után a vásárlási döntést megelőzően, de a nők sokkal kevesebb időt töltenek ezzel, mint a férfiak – utóbbiak már hetekkel korábban elkezdenek kutatni. Mindezeket figyelembe véve alakul a márkáknak a női célcsoportokhoz való hozzáállása az utóbbi időben” – osztja meg tapasztalatait Szabó Edina, az OMD ügyvezető igazgatója.

 

A női célcsoportot azonban nem szabad homogén szegmensként kezelni. „Egyre fontosabb lesz, hogy ne egy tömegre lőjünk, hanem szegmentáljuk a célcsoportunkat érdeklődés, életforma alapján, mert így tudunk olyan üzeneteket közvetíteni, amelyekkel ténylegesen közelebb kerülhetünk hozzájuk és jelentőségteljes kapcsolódást hozhatunk létre” – magyarázza Somoskői Barbara, a Havas Media ügyfélkapcsolati és stratégiai vezetője. Az ügynökségek és kutatócégek rendszeresen fel is hívják erre a marketingesek figyelmét a különféle felmérésekkel. Éppen a Havas publikálja évről évre Jelentőségteljes márkák elnevezésű globális kutatását, amelynek elsődleges célja a brandek feltérképezése a fogyasztók életéhez hozzáadott jelentőség szempontjából. A tavalyi felmérés fókuszába a 40 feletti nők attitűdjei, valamint termék- és médiafogyasztási szokásai kerültek. Ebből kiderült többek között, hogy a vásárlási döntések mintegy 80 százalékát a nők hozzák meg, és hogy a márkáknak érdemes komolyan venniük a negyedik ikszen túl lévő hölgyeket.

 

Az összeállítást teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

 

Kuti Noémi

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...