A múlt évben meghaladta a 3 milliárd forintot a hazai tévés non-spot piac, több televíziónál egyre fontosabbnak tartják a termékelhelyezést és a szponzorációt. A BrandMania stábja ezúttal annak járt utána, hogy mik a meghatározó trendek ezen a piacon, és a műsorból az is kiderül, hogy mikor működik igazán hatékonyan ez a módszer.
A múlt év 30 százalékos növekedést hozott a non-spot költésekben, miközben előtte két évig csökkent ez a szegmens annak ellenére, hogy a tévés reklámpiac nőtt – mondta el a BrandMania stábjának Kovács Krisztián, a MEME elnöke. A televíziók is jó évről számoltak be, a műsor stábjának nyilatkozva Piros Máté, az AMC Networks CE kereskedelmi vezetője és Baron Ágnes, a Discovery Networks brand partnership executive-ja is elégedetten beszélt a tavalyi non-spot eredményeikről.
Bakcsy Szilárd, az RTL Magyarország non-spot és digitális igazgatója már az idei évről szólva jelezte, hogy bár még csak az év felénél tartunk, de a pozitív tendencia idén is megmarad, a piaci környezet is kedvezőbb, erősebb a hirdetői szándék és a csatornák is folyamatosan bővítik, fejlesztik a non-spot lehetőségeket.
A nem hagyományos reklámmegjelenéseknek kifejezetten kedvez, hogy az utóbbi években egyre több a saját gyártású tartalom a televíziókban. Mindezekben pedig számos lehetőség mutatkozik a márkák számára, hogy ne csak a szünetekben kerüljenek sorra, hanem akár a műsorokban is. Ennek kapcsán Lőrincz Barbara, a Heineken Hungária senior brand managere hangsúlyozta, hogy akkor működik jól egy termékelhelyezés, ha minél organikusabban kapcsolódik a termék, a márka az adott műsorhoz és így egymást tudja erősíteni a műsor és a brand.
A BrandMania non-spot piacról szóló műsorában megszólal még Salgó András, a BMW Group Magyarország kommunikációs vezetője, May József, a Dynamo kommunikációs igazgatója és John Rossiter, a Sony Pictures Television Networks CE ügyvezető igazgatója.
A BrandMania ismétlését megnézheti szombat délelőtt az RTL Klubon, vasárnap délelőtt az RTL II-n, vagy az RTLMost.hu-n, ide kattintva.