- Hirdetés -

Non-spot trendek nyomában a BrandMania

|

- Hirdetés -

Bár még mindig csak a teljes tévés reklámpiac kis szeletét adják a non-spot megjelenések, folyamatosan nő az erre költött összeg. A BrandMania stábja utánajárt, hogy mi áll a termékelhelyezés, műsorszponzoráció növekvő népszerűségének hátterében és azt is megmutatja, hogy a nagy márkák hogyan élnek ezzel a lehetőséggel.

A múlt évben 9 százalékkal, 3,7 milliárd forintra nőtt a hazai tévés non-spot reklámbevétel a MEME és az EY közös jelentése szerint. Ez azt jelenti, hogy az elmúlt években tapasztalt bővülés folytatódott, és egyre nagyobb szerepet kap a hirdetők marketing stratégiájában ez az eszköz.

A BrandMania stábjának nyilatkozva Kovács Krisztián, a MEME elnöke elmondta, hogy nyilván jóval többet igényel egy ilyen kampány megrendelése, mint a hagyományos félperces reklámoké, hiszen több fél együttműködéséről van szó, azonban többet is hoz vissza, mivel más minőségű kötődés alakulhat ki a márka és a fogyasztó között.

Tulik Ágnes, a Törley Pincészet marketing és kommunikációs vezetője arra hívta fel a figyelme, hogy a nagy reklámzajban megjelenő klasszikus spotokkal az ismertség növelése a cél, a non-spottal azonban ennél több lehetőség is van. Kelemen-Tűz Gabriella, a Renault Hungária marketing menedzsere szerint a non-spot megjelenésekkel a tényleges, mindennapi életben tudják megmutatni a márkák, mire képes, amit eladnának.

A hirdetők akár hajlandóak versenyezni is ezekért a felületekért, ez régebben elképzelhetetlen volt – mondta el a BrandMania stábjának Bakcsy Szilárd, az RTL Magyarország non-spot és digitális igazgatója. Hozzátette, hogy míg korábban az volt a jellemző, hogy egy hirdető szerette megvárni az első évadot és a következőhöz csatlakozott, addig ma már erre nincs idő.

Kijelenthető, hogy egyszerűbb út a 30 másodperces klasszikus reklámspotot használni, de sokan úgy készülnek már egy kampányra, hogy elkészítik a műsortámogatói spotot – jelezte Baron Ágnes, a Discovery Networks brand partnership coordinator-a.

Mottl-Molnár Orsolya, a Heineken Hungária senio brand menedzsere szerint a sör szerencsés kategória non-spot szempontból. Tavaly nagyon jól működött a cégnek A mi kis falunk című sorozatban való megjelenés, mivel a termékük organikusan illeszkedett a környezetbe.

Oláh Kornél, az Opel Magyarország marketingigazgatója is elmondta, hogy nőtt a non-spot aktivitásuk tavaly, az utolsó negyedévben például benne voltak az X-Faktorban, mint autós támogató partner.

Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója arról beszélt, hogy jelen pillanatban a Cápák közt című show-t támogatják, együttműködésben a produceri irodával és tévés csatornával. Hangsúlyozta, hogy a kulcsszó a relevancia, olyan műsorhoz kell kapcsolni a márka nevét, ami releváns számára. Hozzátette azt is, hogy fontos a közös építkezés, nem elég csak odadobni az ötletet a produkciós irodának és a tévécsatornának, hogy valamit hozzon létre, a megrendelőnek is aktívan szerepet kell vállalni ebben.

A műsor második felében pedig egy igen örvendetes trenddel és annak reklámpiacra gyakorolt hatásaival foglalkozott a stáb. A saját gyártású sorozatok száma nőtt, ami természetesen pozitívan hat a non-spot költésekre is.

A BrandMania legújabb adásának ismétlését megnézheti szombat délelőtt 11:45-kor az RTL Klubon, vagy ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Elrajtolt az Ország Boltja 2021 verseny! (x)

A legtöbb hazai webáruházat megmozgató megmérettetés iránt már most nagyobb az érdeklődés mint egy évvel ezelőtt. Az Árukereső.hu szervezésében 2010-ben útjára indított Ország Boltja – a hazai webáruházak egyik legrangosabb versenye – már a...

Ennyit költünk idén karácsonykor

A magyarok ajándékozási kedve újra töretlen: átlagosan nyolc embernek terveznek idén karácsonykor ajándékot vásárolni. A meglepetésekre szánt összeg a GKI Digital adatai alapján 15 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor és meghaladja a 60 ezer...

Kiderült, mennyire zöld a magyarok karácsonya

A magyarok nagy része műfenyővel készül az ünnepekre, nem jellemző az ételpazarlás, és a húsmentes karácsonyi menüre is egyre nagyobb a nyitottság. Ám a kézzel készített, illetve másodkézből beszerzett ajándékok még kevésbé vannak előtérben,...

Újabb kihívásokat hozhat a Brexit

Bár az érdekelt gazdálkodók többsége úgy gondolta, hogy sikerült kezelnie a Brexit által okozott adminisztratív és operációs kihívásokat, az érintetteknek 2022. január 1-től újabb változásokra kell felkészülnie. A BDO Magyarország jogi szakértői összegyűjtötték a...

Komoly előnyhöz juttathatnak a robotok

Előnyt jelent, ha az egyszerű és repetitív feladatokat átadhatjuk a gépeknek, legyen szó privát vagy üzleti feladatokról, hogy érdekesebb és hasznos dolgokkal foglalkozhassunk. A Gartner becslése szerint például egy vállalat pénzügyi osztálya akár 25...

Új üzletágat indít a Futureal

A Futureal elindította ingatlanbefektetési és vagyonkezelési üzletágát. A Futureal Investment Partners magas értéknövekedési potenciállal rendelkező befektetésekre összpontosít Európa-szerte.A Futureal Investment Partners célja, hogy meghatározó befektetési és vagyonkezelői társasággá váljon. Ennek eléréséhez kiemelkedő intézményi és...

Nem lankad a magyarok vásárlási kedve

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit. A magyarok vásárlási kedve azonban...

A befektetőknek is fontosak az ESG tényezők

A megkérdezett befektetők csaknem fele hajlandó megválni olyan vállalatoktól, amelyek nem tesznek megfelelő lépéseket a környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) tényezők kapcsán – derül ki a PwC 2021-es globális befektetői ESG-felméréséből. A válaszadók több...

Új trendek a turizmusban

A koronavírus jelentős csapást mért a turisztikai szektorra, de a Szallas Group és a Nielsen IQ legfrissebb közös kutatásából úgy tűnik, a járvány az utazási kedvet a vártnál kevésbé vetette vissza: 2022-ben a COVID...

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb díjat nyert a FleishmanHillard Café

Győzelmet aratott a FleishmanHillard Café projektje, a Liszt Ferenc Kamarazenekar teljes megújulását támogató integrált kampánya az Eventiada IPRA Awardon legjobb intézményi arculat kategóriában. A szakmai zsűri emellett a verseny különdíját is ennek a projektnek...

Elrajtolt az Ország Boltja 2021 verseny! (x)

A legtöbb hazai webáruházat megmozgató megmérettetés iránt már most nagyobb az érdeklődés mint egy évvel ezelőtt. Az Árukereső.hu szervezésében 2010-ben útjára indított Ország Boltja – a hazai webáruházak egyik legrangosabb versenye – már a...

Ennyit költünk idén karácsonykor

A magyarok ajándékozási kedve újra töretlen: átlagosan nyolc embernek terveznek idén karácsonykor ajándékot vásárolni. A meglepetésekre szánt összeg a GKI Digital adatai alapján 15 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor és meghaladja a 60 ezer...

Kiderült, mennyire zöld a magyarok karácsonya

A magyarok nagy része műfenyővel készül az ünnepekre, nem jellemző az ételpazarlás, és a húsmentes karácsonyi menüre is egyre nagyobb a nyitottság. Ám a kézzel készített, illetve másodkézből beszerzett ajándékok még kevésbé vannak előtérben,...

Újabb kihívásokat hozhat a Brexit

Bár az érdekelt gazdálkodók többsége úgy gondolta, hogy sikerült kezelnie a Brexit által okozott adminisztratív és operációs kihívásokat, az érintetteknek 2022. január 1-től újabb változásokra kell felkészülnie. A BDO Magyarország jogi szakértői összegyűjtötték a...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

DATA