- Hirdetés -

Nőttek, de nem eleget – így teljesítettek a médiaügynökségek

|

- Hirdetés -

Az elmúlt esztendőben emelkedett a 15 legnagyobb médiaügynökség összesített árbevétele és eredménye is. Azonban a bevétel bővülése nem érte el a 2022-es infl áció szintjét, az eredmény jelentős emelkedésének döntő részét pedig egymagában a New Land Media hozta össze.

Tavaly a 15 legnagyobb médiaügynökség együttes árbevétele 214 milliárd forintot tett ki, ez magasabb érték a 2021-es 203 milliárdnál. Ez első látásra nem tűnik rossznak, viszont mindössze 5,4 százalékos bővülést jelent. Márpedig 2022-ben 14,5 százalékot tett ki az infláció mértéke, magyarán 2022-ben reálértéken csökkent a piac. 2020-ban 3,3 százalékos pénzromlás mellett mutattak az adatok 2,3 százalékos visszaesést, így nézve 2022 rosszabb volt, mint a Covid első éve.

A médiaügynökségek együttes adózott eredménye terén nem ennyire borús a kép. Ez tavaly 10 milliárd forint volt a korábbi évi 7,6 milliárd után, ami 32 százalékos növekedés. Más kérdés, hogy az említett 10 milliárd forint 67 százalékát egymagában a New Land Media produkálta.

Első nélküli adatok

Ahogy látható, az elmúlt évben is magasan a New Land Media érte el messze a legnagyobb, bő 78 milliárd forintos nettó árbevételt. Emiatt az egész piacot befolyásolhatja az árbevételük aktuális alakulása akár negatív, akár pozitív irányban. Ezért érdemes megnézni az ügynökségi bevételeket a New Land nélkül is. Így számolva a top 14 ügynökség 2021-ben 122 milliárd, 2022-ben 135 milliárd forint nettó árbevételt hozott össze. Ez 10,2 százalékos bővülés, ami már jobb képet fest, de ez alapján is reálértéken csökkent a szereplők bevétele.

A top 14 adózott bevétele a 2021-es 2,8 milliárd forintról tavaly 3,3 milliárdra nőtt, ami 16,7 százalékos növekedés. Az utóbbi viszont némileg rosszabb, mint a New Land Mediával együtt számolt érték.

Az adatokat megnéztük úgy is, hogy különválasztottuk a hazai és a külföldi tulajdonú ügynökségeket. A hazaiak kapcsán négy céget említhetünk a top 15-ből, a New Land, a Media Dynamics, a PanMedia mellett idesoroltuk az 50 százalékban magyar tulajdonú Mindshare-t is. Ennek a blokknak a 2022-es bevétele 100 milliárd forint volt, ami viszont nominálisan is csökkenést jelent a 2021-es 101 millióhoz képest. A fenti hazai négyes adta a 15 ügynökség árbevételének a 46,7, az adózott eredményének pedig a 76 százalékát.

Visszafogott állam

A top 15-ön belül tavaly 11 cég növelte a nettó árbevételét, az adózott eredménye szintén 11-nek nőtt 2021-hez viszonyítva. Viszont amíg tavalyelőtt a 15-ből egy zárta veszteséggel az évet, addig 2022-ben már három. Utóbbi megint csak azt mutatja, hogy a tavalyi nehezebb esztendő volt.

Az árbevétel növekedése terén a legjobban a PHD Hungary teljesített, 35 százalékkal bővültek, de az MMS Communications (azaz a Publicis Groupe) sem marad el tőlük sokkal a 32, valamint a Media Dynamics a maga 28 százalékos növekedésével. Legjobban a Mindshare árbevétele csökkent, közel 20, illetve az Initiative Mediáé 15 százalékkal. Közel kétszázalékos nominális visszaesést mutattak a legnagyobb szereplő, a New Land Media bevételei is, ami azért jelzi, hogy tavaly az állami szereplők is kissé visszafogottabban hirdettek.

Az adózott eredmény alakulása terén az EssenceMediacom teljesített a legjobban, 73 százalékkal bővültek. Azért az OMG Hungary 56 és a Wavemaker csoport 48 százalékos eredménynövekedése sem szégyellnivaló. Százalékosan pedig az Initiative Media hozta össze a legnagyobb csökkenést az eredmények terén.

 

 

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már elérhető a Digitalstandon is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezt tudja a legújabb Samsung mobil

Az egyedi fejlesztésű Galaxy Z Flip6 okostelefont a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpiai játékok közel 17 000 sportolójának biztosítják, hogy az olimpikonok még jobb élményben részesülhessenek a játékok idején.A Samsung bemutatja a frissen debütált...

Ilyenek a fesztiválozók

Fejből tudod a fesztivál teljes menetrendjét? Tudod, hol lehet feltölteni a mobilod, esetleg te vagy az, aki mindig tudja, hol lehet a legjobbakat enni? A nyári fesztiválszezonnal megérkeztek azok a különleges és színes személyiségek...

Különleges filmfesztivál lesz Kecskeméten

Idén is megrendezik a MetroPOLICE bűnügyi filmfesztivált Kecskeméten, amelyre augusztus 31-éig várják a nevezéseket. A filmfesztivált a Hírös Agóra Kulturális és Ifjúsági Központ a Bács-Kiskun Vármegyei Rendőr-főkapitánysággal együttműködve szeptember 26. és 30. között rendezi...

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Kitart a lendület a turizmusban

A turizmus 2023-ban vett lendülete továbbra is érezteti hatását. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint január-júniusban 7,5 millió vendég 17,8 millió vendégéjszakát töltött a hazai szálláshelyeken, ami 7,6 százalékkal szárnyalta túl a...

Médiaügynökségi vezetők a hazai trendekről – 2. rész

A legnagyobb médiaügynökségek vezetői általában elégedettek, mert elég jól futott a szekerük tavaly. Optimisták az idei évre nézve is. Az MI-vel kapcsolatos kihívásoktól nem igazán tartanak, de vannak, akik szerint a tévés kampányok teljesítése...

Kiderült, mikor érkezik mozikba az új magyar filmmusical

Befejeződött a Demjén Ferenc leghíresebb dalaira felfűzött romantikus zenés vígjáték forgatása június végén. Ennek egyik utolsó, a Nyugati pályaudvaron rögzített jelenetének felvételén a 77 éves rocklegenda személyesen is részt vett és még kamera elé...

Új terepen próbálkozik a Duna House Group

DH Energy néven indít új üzletágat a Duna House Group. A Budapesti Értéktőzsdén jelentette be az Európa 4 országában működő ingatlan, és pénzügyi termékeket közvetítő vállalat, hogy új leányvállalatával először Magyarországon lép be az...

Tíz tipp, hogy biztonságos legyen a nyári utazás

Még soha nem utaztak annyian, mint idén nyáron, és a turisták több pénzt is költenek, mint valaha - derült ki a Mastercard Economics Institute "Travel Trends 2024" című, 74 országra kiterjedő felméréséből. A Mastercard...

A vendéglátásban és az egészségügyben vethetik be az LG új robotját

Az LG Electronics (LG) bemutatta legújabb LG CLOi ServeBot (LDLIM31 modell) elnevezésű autonóm kiszolgáló robotját, amelyet arra terveztek, hogy biztonságos kiszállítást nyújtson a vendéglátásban és az egészségügyben. A bőséges belső tárolóhellyel rendelkező, négyajtós kialakítású...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Spórolással készültek a fiatalok a fesztiválszezonra

Nem csak bulizni tudnak és szeretnek a mai fiatalok, de dolgozni és spórolni is hajlandók azért, hogy legyen pénzük a nyári plusz kiadásokra. Az Erste reprezentatív felmérése szerint a legtöbben nem költenének többet 50...

Ezt tudja a legújabb Samsung mobil

Az egyedi fejlesztésű Galaxy Z Flip6 okostelefont a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpiai játékok közel 17 000 sportolójának biztosítják, hogy az olimpikonok még jobb élményben részesülhessenek a játékok idején.A Samsung bemutatja a frissen debütált...

Ilyenek a fesztiválozók

Fejből tudod a fesztivál teljes menetrendjét? Tudod, hol lehet feltölteni a mobilod, esetleg te vagy az, aki mindig tudja, hol lehet a legjobbakat enni? A nyári fesztiválszezonnal megérkeztek azok a különleges és színes személyiségek...

Különleges filmfesztivál lesz Kecskeméten

Idén is megrendezik a MetroPOLICE bűnügyi filmfesztivált Kecskeméten, amelyre augusztus 31-éig várják a nevezéseket. A filmfesztivált a Hírös Agóra Kulturális és Ifjúsági Központ a Bács-Kiskun Vármegyei Rendőr-főkapitánysággal együttműködve szeptember 26. és 30. között rendezi...

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Don't Miss

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Kaliszky András váltja Foltányi Tamást az Ersténél

Kaliszky András lesz 2025 januártól az Erste Bank Hungary Zrt. informatikai és operációs területért felelős igazgatósági tagja – jelentette be a pénzintézet. A pozíciót Foltányi Tamás 2024 végéig tölti be, az idén 65 éves...