A Zalando, Európa egyik vezető online divat- és életmódplatformja folytatja a vásárlói bázis növelésére és a vásárlói kapcsolatok elmélyítésére irányuló stratégiájának megvalósítását. A vállalat a 2022-ig tartó hároméves időszakban túlszárnyalta az európai online divatpiac növekedését. Az aktív vásárlók száma tavaly 6 százalékkal, több mint 51 millióra bővült, a Zalando hűségprogramja, a Plus pedig több mint kétszeresére növelte tagjainak számát az egy évvel korábbihoz képest, így mára az meghaladja a 2 milliót.
2022-ben nőtt a vásárlók, illetve a partnerprogram és a Plus hűségprogram tagjainak száma. A Zalando a kihívásokkal teli gazdasági helyzet ellenére is elérte a frissített éves előrejelzésében kitűzött eredményt.
2023-ban a vállalat a nyereséges növekedésre összpontosít, amelyhez egyszerűsíti a szervezetet az innováció és a gyorsaság érdekében. A vállalat folytatja befektetéseit a stratégiailag fontos területeken: a piaci szerep növelése érdekében kiemelt figyelmet szentel a termékválaszték összeállítására, valamint megnyitja logisztikai erőforrásait partnerei számára.
2023-as előrejelzés: a bruttó árumennyiség (GMV) 1-7%-kal nőhet, az árbevételnél -1% és 4% közötti változással számolnak, a korrigált EBIT pedig a 280 millió és 350 millió euró közötti tartományban várható