- Hirdetés -

Okosmobillal a gyermekek egészségéért

|

- Hirdetés -

Gyermekeknek szóló okostelefonos játékkal zárul az Európai Friss Kalandok program első éve.

Átlagosan csak napi 262 gramm zöldséget és gyümölcsöt fogyaszt egy magyar ember, közülük is a kisgyermekes családok a sereghajtók. Ezzel a mennyiséggel az Európai Unióban az utolsók között vagyunk: az ideális zöldség- és gyümölcsbevitel közel a duplája lenne ennek, a WHO ajánlása szerint 400 gramm. A hároméves Európai Friss Kalandok program 2018-ban közvetlenül közel félmillió ember figyelmét hívta fel erre, és több mint 3000 kilogramm friss zöldséget és gyümölcsöt kóstoltattak a gyermekes családokkal. A program az első évének zárásaként egy gyermekeknek szóló edukatív okostelefonos játék révén kívánja közelebb hozni az egészséges táplálkozás örömét a kisgyermekekhez.

A hazánkban első ízben megvalósuló programmal a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és az Interfel francia zöldség-gyümölcs szakmaközi szervezet a zöldség- és gyümölcsfogyasztás fontosságára kívánja felhívni a családok és a gyermekek figyelmét. Az Európai Friss Kalandok nevű programsorozat első évében, 2018-ban országszerte 15 települést érintett Frutti és Veggi, a kampány két központi figurája, akik több mint 14 ezer kilométert utazva hozták közelebb a gyümölcsök és zöldségek szeretetét a 6-14 éves korú gyermekekhez és családjaikhoz. A program keretében megvalósuló Európai Friss Kalandok roadshow, áruházi megjelenések és a Gyerek Szigeten megrendezett Friss Zöldségek és Gyümölcsök Ünnepe révén a magyar lakosság több mint öt százalékát, félmillió embert sikerült elérni. A kisebbek pedig bepillanthattak Vegapolisba, a zöldségek és gyümölcsök mesés világába, így is megtapasztalhatták az egészséges étkezés fontosságát.

A kampány aktualitása vitathatatlan, hiszen az Egészségügyi Világszervezet (WHO) kutatásai igazolják, hogy a zöldségek és a gyümölcsök fogyasztása lényeges szerepet játszik a gyermekek fejlődésében, a betegségek megelőzésében, az egészségügyi állapot javításában és fenntartásában, azonban – a nemzetközi trendekkel párhuzamban – Magyarországon is folyamatosan csökken ezen termékek fogyasztása. Az OTÁP 2009 és 2014 közötti kimutatása is alátámasztotta a problémát, ugyanis a kutatás szerint hazánkban a zöldségek és gyümölcsök fogyasztása 2014-re éves szinten 300 gramm alá esett. A KSH 2016-os adatai szerint a magyarok fejenként csak napi 262 gramm zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak, amellyel az Európai Unióban az utolsók között vagyunk, a helytelen étkezési szokások pedig komoly egészségügyi problémákhoz vezethetnek.

„Az Európai Friss Kalandok két kabalafigurája, Frutti és Veggi bevonásával, és a Vegapolis elnevezésű mesevilág megelevenítésével célunk, hogy a gyermekek sajátos nyelvén felhívjuk figyelmüket a zöldség- és gyümölcsfogyasztás fontosságára, és közelebb hozzuk az ő világukhoz a témát. Szeretnénk bátorítani őket arra, hogy lépjenek be velünk az Európai Friss Kalandok világába. Legyen Frutti és Veggi a kedvenc kabalafigurájuk, és merjék felfedezni, hogy miben rejlik az ő szuperképességük!” – mondta a program kapcsán Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke.

Hogyan szerettessük meg a gyermekekkel a zöldség- és gyümölcsfogyasztást?

A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége (MDOSZ) 2014-es kutatásában a 4-10 éves korú gyermekek étkezési szokásaival kapcsolatban kimutatta, hogy a túlsúly és az elhízás mértéke évről évre egyre magasabb. A TÉT Platform 11-18 évesek körében vizsgálta a túlsúly, elhízás mértékét – 24 százalékuk, azaz minden negyedik gyerek túlsúlyos vagy elhízott ebben a korosztályban. Ezen adatok alapján különösen fontos lenne, hogy a gyermekek már kiskorukban megismerjék az egészséges táplálkozás örömét, aminek egyik legkönnyebb módja, ha már fiatal korban interaktívan, az ő nyelvükön belecsempésszük világukba a zöldségeket és a gyümölcsöket.

Antal Emese dietetikus, szociológus, a TÉT Platform szakmai vezetője is hangsúlyozza: már kiskorban nagyon fontos, hogy megszerettessük a gyermekekkel a zöldségeket és gyümölcsöket, az egészséges táplálkozást. „A gyümölcsök és a zöldségek alapvető táplálékaink, vitaminokat, ásványi anyagokat, élelmi rostokat tartalmaznak, amelyeknek kiemelkedő egészségmegőrző, betegség-megelőző szerepük van. Ezért fontos, hogy a gyermekek minél előbb ismerkedjenek meg a zöldségekkel és a gyümölcsökkel. Vonjuk be őket az ételkészítésbe, díszítsünk, szobrászkodjunk együtt velük, vigyük el őket magunkkal a piacra!” A szakértő azt is elárulta, hogy milyen könnyen, otthon is kivitelezhető trükkökkel érhetnek el a szülők sikereket:

Ha a szülők, nagyszülők odafigyelnek arra, hogy a gyermek mind az öt étkezése tartalmazzon zöldséget vagy gyümölcsöt, lehetőleg minél több színűt és változatosakat, amelyek így könnyebben megragadják a gyermekek fantáziavilágát. Ha egy-egy új gyümölcsöt vagy zöldséget adunk nekik, annak megkedvelését segítheti, ha kitalálunk hozzájuk egy mesét, vagy közösen lerajzoljuk velük azokat.

Amikor lehet, a szülők, a nagyszülők vonják be a gyereket a számára veszélytelen és egyszerű konyhai műveletekbe. Kérjük a gyermek segítségét! Például műanyag késsel vágják fel a gyümölcsöket salátának, vagy éppen pucoljanak mandarint. Emellett az is fontos, hogy felkeltsék az érdeklődésüket, kíváncsiságukat. Magyarázzák el például, honnan jönnek, hol teremnek a zöldségek, gyümölcsök.

Igyekezzenek az apróság minél többféle érzékszervét (látás, szaglás, tapintás, hallás) is bevonni a zöldség, gyümölcs megismerésének folyamatába. Az adott évszakra jellemző gyümölcsök, zöldségek közös beszerzésekor – például piaclátogatás alkalmával – lehetőség nyílik a termények összehasonlítására.

Játékosan a gyermekek zöldség- és gyümölcsfogyasztásáért

Európai Friss Kalandok néven okostelefonos játékot ad ki a NAK és az Interfel a program keretében, amelynek célja, hogy játékosan közelebb vigye a gyermekekhez az egészséges táplálkozás örömét. Az alkalmazásban a családok legkisebb tagjai idén Veggi, míg jövőre már Frutti és Beni révén is részesei lehetnek az öt fejezetből álló kalandsorozatnak, amelyben Vegapolis mesés hőseivel kell különböző akadálypályákat teljesíteniük és értékes hozzávalókat, kincseket összegyűjteniük. Minden sikeresen teljesített pálya végén egy zöldségekkel és gyümölcsökkel kapcsolatos feladványt is meg kell fejteniük a játékosoknak, amely révén a gyermekek ismereteit szeretnék bővíteni. Az alkalmazásban a gyermekek könnyen elkészíthető zöldség- és gyümölcsétel recepteket is találnak, fotókeretek segítségével fényképet készíthetnek Fruttival és Veggivel, valamint a program VR videóján keresztül egy méhecske hátán körberepülhetnek az Európai Friss Kalandok mesés világában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA