- Hirdetés -

Ön hordana narancshéjból készült ruhát?

|

Március 13-25. között Magyarországra látogat az amszterdami Fashion for Good Museum GROW című pop-up kiállítása. A fenntartható bioanyagokból – például banánrostból, narancs-, illetve kókuszdióhéjból – készült ruhákat és kiegészítőket bemutató interaktív tárlat a Budapesti Metropolitan Egyetem Építészet és Design Tanszékének üvegtermében kap helyet.

A GROW című utazó kiállítás – amely először Amszterdamban, majd idén februárban Dániában volt látható – a holland Fashion for Good Museum utazó tárlata, amely a divat- és a textiliparban használt bioanyagok világát mutatja be eddig soha nem látott, fenntartható anyagtípusokból készült ruhadarabok és kiegészítők, valamint egy interaktív játék formájában. Mivel a kiállítás célja, hogy inspirálja a divattervezők és a vásárlók következő generációját, a szervezők kifejezetten oktatási intézményeket választottak a tárlat helyszínéül – így került a tárlat Magyarországon a Budapesti Metropolitan Egyetemre.

A Fashion for Good Museum fiatal divattervezőket kért fel arra, hogy a természet adta lehetőségek felhasználásával készítsenek olyan ruhadarabokat és kiegészítőket, amelyekkel bemutatható, hogyan használhatóak a divat- és textiliparban a bioanyagok. Huong Nguyen, Frederieke Broekgaarden, Eva Sonneveld és Charlotte Bakkenes holland tervezők többek között banánrostot, kókuszdióhéjból készült bőralternatívákat és parafa port használtak, hogy bemutassák ezeknek az innovatív anyagoknak a lehetőségeit. A GROW kiállítás legkülönlegesebb darabja Karim Adduchi divattervező és illusztrátor munkája: az egyedi, narancshéjból készült selyemruhát a látogatók nem csak megnézhetik, de meg is érinthetik majd.

„A GROW kiállítás felhívja a figyelmet arra, hogy bár a divat inspirációjának forrása sokszor a természet, a jelenlegi divatipar teljesen kimeríti azt. A piaci működésnek éppen ezért változnia kell, ennek a változásnak pedig fontos részét képezik a most testközelből is megtekinthető új, fenntarthatóbb anyagok” – foglalta össze a koncepció leírását Kudron Anna, a budapesti kiállítás főszervezője az egyetem részéről, a Metropolitan Művészet- és Designelméleti Intézetének oktatója és a divatspecializációs menedzserhallgatók mentora. – Ebben a folyamatban kulcsfontosságú szerepet töltenek majd be a jövő divattervezői és menedzserei, akiket a Metropolitanen kifejezetten ennek szellemében képzünk – arra motiváljuk hallgatóinkat, hogy alkotói munkájuk során mindig tartsák szem előtt a fenntarthatóság szempontjait.”

Bár a bioanyagok fejlesztése már javában zajlik, a nagyközönség számára még többnyire ismeretlennek számítanak, hiszen nem kaphatók a hétköznapi üzletekben. A GROW kiállítás célja éppen ezért az, hogy minél többen megismerjék ezeket a divatipar jövőjében fontos szerepet képviselő anyagokat. Ebben egy interaktív játék is segíti a tárlatra látogatókat: az Allthings.bioPRO által fejlesztett alkalmazást kipróbálva közelebb kerülhetnek a bioanyagok világához, szórakoztató és interaktív módon tanulva a kiállítás témájáról. Azok, akik sikeresen válaszolnak a kvízkérdésekre és megmentik a digitális várost a környezetszennyezéstől, BioHőssé válhatnak a játékban.

Az ingyenes GROW kiállítás március 13-25. között, a Budapesti Metropolitan Egyetem Rózsa utcai campusának üvegtermében, hétfőtől szombatig (március 15. kivételével) 10.00 és 18.00 óra között tekinthető meg.

A kiállítás az EU Horizon 2020 által finanszírozott Allthings.bioPRO projekt keretében valósul meg.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...