- Hirdetés -

Óriási húzás – Az RTL adja a Bajnokok Ligáját

|

- Hirdetés -

Történelmi jelentőségű megállapodást kötött az RTL Magyarország és az UEFA. A 2024/25-ös szezontól a következő három szezonon át az RTL lesz a Bajnokok Ligája otthona. Nem is akármilyen taktikával sikerült nyélbe ütni az üzletet: vitték ugyanis a digitális jogokat is, ezzel pedig az RTL+ lehet az igazán nagypályás játékos. A milliárdos megállapodás ugyanis a streaminget hozhatja helyzetbe, mellesleg a megtérülés is nagyban múlhat rajta.

Nagyot húzott az RTL Magyarország. A következő három szezonban (2024/25–2025/26-2026/27) ugyanis hozzájuk került az UEFA Bajnokok Ligája játéknapok közvetítési jogainak ún. „A-csomagja”. Vagyis dönthetnek arról, hogy a keddi és szerdai játéknapokon melyik mérkőzéseket tűzik műsorra. Az első választások érvényesek az egyenes kieséses szakaszra is. Sőt, a BL-döntőt is kizárólagosan az RTL közvetíti majd a 2024/25-ös szezontól kezdődően. Ennél is nagyobb húzásnak tűnik, hogy az RTL Magyarországhoz kerültek a Bajnokok Ligája ún. „B-csomagjának” digitális közvetítési jogai is. A megnyert közvetítési jogok az A-csomag esetében 36, a B-csomag esetében pedig 167 meccset jelentenek egy szezonban az RTL-nek.

Ez pedig óriási taktikai és üzleti játékra ad lehetőséget: úgy tudjuk ugyanis, hogy az elődöntők és a döntő kivételével arról is dönthetnek, hogy melyik meccs lesz látható majd hagyományos módon, lineárisan az RTL-en, és melyik meccsek mennek az RTL+-ra. Iparági forrásaink szerint az RTL egyértelműen a streamingfelületét hozhatja helyzetbe ezzel a megállapodással. Vagyis arra játszik majd, hogy minél több kiemelt mérkőzés legyen az RTL+-on.

És mit nyerhetnek ezzel? Akár több százezer új előfizetőt, és sok milliárd forintos bevételt a streaming előfizetésekből. Vagyis a reklámbevételek és a hagyományos műsorterjesztési bevételek mellett megjelenik a kasszában a streaming előfizetői bevétel is.

Na és mennyit számít mindez? Arra az M4-es közvetítések jogdíjai adnak némi iránymutatást, a mostani megállapodás üzleti részét ugyanis az RTL üzleti titokként kezeli. Az viszont ismert, hogy az elmúlt években hagyományosan az M4 vagyis az MTVA sportcsatornája közvetítette a BL-meccseket. A Világgazadaság online korábbi cikkéből pedig az is kiderül, hogy az MTVA a 2021–2024-es ciklusra 18,6 millió eurót (7 milliárd forintot) fizetett a Bajnokok Ligája közvetítési jogaiért. Ennél már csak a hazai NB I. kerül többe: azért a 2021–2025-ös szakaszban évente költöttek 9,84 milliárd forintot!

Arról egyébként korábban is megoszlott a tévés szakemberek véleménye, hogy ezek a jogdíj kiadások egyáltalán megtérülnek-e bármikor is. Ráadásul az elmúlt években a sportcsatornák növekvő száma miatt még tovább nőtt a verseny a jogokért, emiatt egyre csak emelkedtek az árak a piacon. És noha a nézettségek jól is alakultak, a reklámbevételekből nehéz lett volna ezeket az összegeket bármilyen tévécsatornánál is kigazdálkodni.

Amúgy az M4-nek rekordot hozott 2022-ben a Real Madrid–Liverpool finálé, a 630 ezres nézőszámmal a BL-meccsek között. Érdekes kérdés lehet, hogy az RTL-en majd milyen nézőszámok jönnek egy-egy BL-meccs közben, hiszen a csatorna egy normál keddi és szerdai napon is alapjáraton eléri a fenti említett nézőszámot, de hogy mennyivel lesz több a mérkőzések közvetítése során, az jövő tavasszal fog kiderülni.

A fő irány azonban valószínűleg nem az lesz az RTL-nél, hogy a lineáris nézettséget tornázzák felfelé, arra lesznek más produkciók. Minden bizonnyal sokkal inkább azon lesz a hangsúly, ahogy fent is írtuk, hogy a labdarúgás, jelen esetben a BL-sorozat streamingpltaformon jelenjen meg, mégpedig minél hangsúlyosabban. Ami egyébként egyáltalán nem új stratégia az európai tévés piacon. Németországban az Amazon, Hollandiában a Vodafone Ziggo, Ausztriában a Canal+ vitte el a digitális közvetítéseket. Úgy tudjuk, hogy a Canal+ a mostani BL-pályázaton több régiós országra is pályázott, és nem kizárt, hogy hasonló módon szeretne majd streaminszolgáltatóként belépni a magyar piacra is hamarosan. Forrásaink szerint a megjelenésére komoly esély van a jövőben.

Ami érdekes és nem mellesleg fontos fejlemény még a mostani történetben, hogy még több meccs lesz jövőre. A 2024/25-ös szezontól kezdődően megváltozik az UEFA Bajnokok Ligája lebonyolítási rendje. Megszűnik a csoportkörnek hívott szakasz, és liga-szakasz néven zajlik majd a jövőben több meccsel. Egy bejutó csapat az őszi fordulókban az eddigi 6 meccs helyett minimum 8-at játszik majd. Az új lebonyolítási rendben a tavaszi szezon is már januártól kezdődik. Vagyis sokkal több izgalmas párosítást, és összességében sokkal több meccset jelent az új rendszer.

Az RTL Magyarország megtartotta az UEFA Európa Liga B-csomagjának mind a lineáris, mind pedig a digitális közvetítési jogait, így ezek a mérkőzések változatlanul az RTL felületein lesznek láthatóak. Az RTL Magyarország lesz az otthona továbbá az UEFA Európa Liga és az UEFA Európa Konferencia Liga „B csomagjának” csütörtöki mérkőzéseinek, ami összesen 323 meccset jelent.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligencia a hazai magánegészségügyben

Technológiai innovációt vezet be a Doktor24 a betegellátás területén. A magyar-osztrák egészségdigitalizációs startuppal, a XUND-dal közösen fejlesztett egészségügyi asszisztens egy platformon képes tüneteket elemezni és konkrét megbetegedések gyanúját ellenőrizni. Ezzel a megoldással a páciensek...

A magyar vállalkozások háromnegyede megbukna

Az informatika az életünk alapvető eszköze, amely a mindennapjainkban és az üzleti világban is meghatározó szerepet játszik. Ennek tudatában azt gondolhatnánk, hogy az IT menedzsment jelenleg minden vállalkozás életében az egyik legfontosabb prioritás. Ennek...

Fontos ügyért futhatunk a hétvégén

Idén harmadik alkalommal rendezi meg az iRUNmore Futóegyesület és az AVON a Fuss MELLettünk! elnevezésű közösségi futását, amely célja, hogy minél több nő figyelmét felhívja a mellrákszűrések és az önvizsgálat fontosságára. Az ingyenes programon...

Magához tért a használtautó-piac

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon 72 500 személygépkocsi cserélt gazdát augusztusban, ami 2,9 százalékkal haladja meg a tavaly augusztusi szintet. Míg 2023 első félévében az adásvételek száma gyakorlatilag végig elmaradt az...

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Kevesebbet költünk, de azért még reménykedünk

Az elmúlt évben tapasztalható kedvezőtlen gazdasági fejlemények egyre több háztartás mindennapjaira és terveire vannak hatással: 10-ből 9 magyar jelentősen visszavett a költekezéseiből és ugyanennyien gondolják úgy, hogy a gazdaság egyhamar nem áll helyre. A...

Hatalmas felmondási hullám jöhet

A válaszadók 62 százaléka tervezi elhagyni munkahelyét a közeljövőben, legtöbben magasabb fizetésért váltanának – derül ki a Work Force HR szolgáltató legfrissebb felméréséből. A cég nem csupán munkavállalói oldalról, de üzleti partnerei között is...

Összefogtak az amerikai streaming szolgáltatók

Streaming Innovation Alliance néven új szervezetet hoztak létre a vezető amerikai streaming szolgáltatók, köztük a Netflix, a Disney, a Comcast, a Warner Bros. Discovery és a Paramount. Az összefogás célja, hogy eredményesebben lobbizzanak a...

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Újabb műsorvezetők csatlakoztak a társkereső show-hoz

Hétfőn 20 órakor indul a taktikai társkereső reality, amit egy élő kibeszélőshow, később pedig egy filter nélküli különkiadás követ.Október 2-án, hétfőn 20 órától indul a VIASAT3 taktikai párkereső műsora, a Szingli vagy svindli. A...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Közösségi közlekedésre buzdít a Westend

Új eszközökkel bővítette mobilitási parkját a város szívében található Westend. A bevásárlóközpont ezzel szeretne még több alternatív lehetőséget biztosítani közönségének. Továbbra is arra bátorítják látogatóikat, érkezzenek a közösségi közlekedés valamelyik kényelmes és fenntartható eszközével,...

Mesterséges intelligencia a hazai magánegészségügyben

Technológiai innovációt vezet be a Doktor24 a betegellátás területén. A magyar-osztrák egészségdigitalizációs startuppal, a XUND-dal közösen fejlesztett egészségügyi asszisztens egy platformon képes tüneteket elemezni és konkrét megbetegedések gyanúját ellenőrizni. Ezzel a megoldással a páciensek...

A magyar vállalkozások háromnegyede megbukna

Az informatika az életünk alapvető eszköze, amely a mindennapjainkban és az üzleti világban is meghatározó szerepet játszik. Ennek tudatában azt gondolhatnánk, hogy az IT menedzsment jelenleg minden vállalkozás életében az egyik legfontosabb prioritás. Ennek...

Fontos ügyért futhatunk a hétvégén

Idén harmadik alkalommal rendezi meg az iRUNmore Futóegyesület és az AVON a Fuss MELLettünk! elnevezésű közösségi futását, amely célja, hogy minél több nő figyelmét felhívja a mellrákszűrések és az önvizsgálat fontosságára. Az ingyenes programon...

Magához tért a használtautó-piac

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon 72 500 személygépkocsi cserélt gazdát augusztusban, ami 2,9 százalékkal haladja meg a tavaly augusztusi szintet. Míg 2023 első félévében az adásvételek száma gyakorlatilag végig elmaradt az...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....