E-kereskedelmi területen erősíti digitális jelenlétét a Ringier Axel Springer Magyarország, ahogyan arról korábban már beszámoltunk, az Oanderrel összefogva kínálnak szolgáltatásokat az online értékesítéssel foglalkozó vállalkozásoknak a RAS/Oander Digital Transaction ügynökségen keresztül. Gerentsér Imre, a RAS digitális portfólióigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért tartják fontosnak az együttműködést és hogyan alakul majd a feladatok megosztása.
– Mennyire kockázatos egy ilyen új területre való belépés a RAS számára?
– Új területre lépünk, ez igaz. De csak a közös színrelépés az új, hiszen partnerünk, az Oander tapasztalt és nagyon aktív piaci szereplő a webshop fejlesztésben, UI / UX, illetve tranzakciós folyamatok terén, a RAS pedig egyre erősebb social, marketing, tartalomgyártás-vonalon. Tehát a meglévő speciális ismereteinket kapcsoljuk össze, egymás tevékenységét kiegészítve hozunk létre valami újat.
– Mekkora az online kereskedelmi piac ma Magyarországon?
– Több felmérés is létezik: az eNET adatai szerint 2016 -ban 427 milliárd forint forgalmat bonyolítottak le a webshopok, ez a kiskereskedelmi forgalom 5,2 százaléka volt és mintegy 20 százalékos növekedés jelentett az előző évhez képest. Egészen frissen jelent meg a Gemius e-commerce felmérése, amely szerint 2016-ban a megkérdezettek 49 százaléka nyilatkozott úgy, hogy szokott interneten termékeket, szolgáltatásokat rendelni. 2017-ben ez a szám már 61 százalék! Tehát a növekedés drámai.
Gyakorlatilag azt a forradalmat látjuk, mint a 90-es évek végen, a 2000-es évek elején a média világában, amikor megjelentek a hírportálok. Fontos, hogy mennyien vásárolnak a neten, de még fontosabb, hogy az offline vásárlási folyamatokat is online elemek egészítik ki. Óriási átalakulás előtt állunk.
– Ez a mostani projekt mekkora befektetést jelent a RAS részéről?
– Ha egyedül ezt a projektet nézzük, akkor pár 10 milliós beruházásról beszélünk. Mindeközben azonban jelentős stábot is felépítettünk olyan szakemberekből, akik más RAS-projekteket is támogatnak, például videós tartalmak előállításával, PPC menedzsmenttel, content marketinggel, de van egy social-ninja csapatunk is. Ebben az értelemben lényegesen nagyobb lépésről van szó.
– Milyen megtérülési idővel számolnak?
– Körülbelül 2 év múlva már nyereséget szeretnénk látni.
– Mi lesz a feladatmegosztás a közös ügynökségben?
– A RAS jellemzően a tartalom-előállítást és a social megoldásokat hozza majd, az Oandernek a webshop-fejlesztésben és a konverzió-optimalizálásban lesz meghatározó szerepe, míg az online marketing megoldásokat közösen szállítjuk.
– A RAS folyamatosan erősít a digitális területen. Terveznek további akvizíciókat?
– Igen, mindig nyitott szemmel járunk.