- Hirdetés -

Összefogás a kommunikációs szakmában – itt a Fairplay Book

|

- Hirdetés -

Együttműködési szabálykönyvet dolgozott ki a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ). A Fairplay Book létrehozásával az volt a cég, hogy támogassák a hosszú távú, értékalapú ügyfél-ügynökség kapcsolatok kialakítását, ami jót tesz a szakma elismertségének is.

A kezdeményezés mögött az MMSZ 70 megbízó oldali tagja, a MAKSZ 46 tagügynöksége és 6 szakmai társszövetség áll. A Fairplay Book készítői közös ügyfél-ügynökség oldali alapelveket, ajánlásokat és vállalásokat fogalmaztak meg.

A kidolgozott ajánlások mérlegelése, betartása áttekinthetőbbé, kiegyensúlyozottabbá teszi az ügyfelek és ügynökségeik közös munkáját, és így lehetőséget teremt a döntéshozóknak, hogy pontosabban definiálják a rendelkezésükre álló erőforrások helyét és szerepét a marketing folyamatban. Ennek eredményeként hatékonyabb kampányok jöhetnek létre, illetve jobban tervezhetőbbé válnak az ügynökségi szolgáltatások is. Mindkét szövetség vallja, hogy a szakmai szereplők nem „ügyfelekre és alvállalkozókra”, hanem együttműködő partnerekre oszthatók fel: az ügynökség a megbízó belső erőforrása. Egy motivált, megújulásra képes csapat pedig a legmagasabb szintű befektetés. A közösen vallott alapértékek között szerepel az is, hogy a sikeres együttműködéshez egyértelmű, átlátható feltételekre, korrekt számonkérhetőségre, valamint megfelelő emberi, szakmai és reális anyagi ösztönzésre van szükség mindkét oldalon.

„Az MMSZ olyan aktív és a szakmát formáló szervezet, amely elkötelezett a megbízói és szolgáltatói oldallal való közös értékteremtésben” – hangsúlyozza Hinora Ferenc (Positive Adamsky), a több mint 30 éves szakmai szervezet elnöke. „A szövetség feladatának tekinti minden olyan értékteremtő ágazati, edukációs, orientációs, közösségi, illetve társadalmi célkitűzés szolgálatát, amelyekkel érdemben támogatni tudja a megbízói, illetve szolgáltatói oldal piaci szereplőit. Éppen ezért örömmel álltunk az élére annak a párját ritkító kezdeményezésnek is, amely a sérülékeny, ugyanakkor értékteremtő ügyfél-ügynökségi kapcsolat együttműködési pontjainak javítását célozta” – emelte ki az elnök.

Hinora Ferenc

A projekt során az ügynökségi oldal képviseletét a MAKSZ, az egyetlen, kizárólag kommunikációs ügynökségeket összefogó szakmai szövetség látta el. A MAKSZ az érdekvédelem mellett, aktívan dolgozik iparág fenntarthatóságáért, fejlesztéséért, a megfelelő utánpótlás biztosításáért, a szakmai színvonal emeléséért.

A Fairplay Book kezdeményezést a szövetségen belül irányító és összefogó elnök, Blaskó Nikolett (ACG) elmondása szerint a piac ma komoly kihívásokkal küzd, az általános kreatív színvonal messze nem kielégítő, emellett romlik a reklámok társadalmi elfogadottsága is hazánkban. Csökken a hosszútávú, stratégiai ügyfél-ügynökség kapcsolatok száma, egyre több a taktikai feladatokra kiírt tender és az ad hoc együttműködés a piacon. Az ügynökségek sok esetben szorulnak az ügyfelek beszerzési osztályain keresztül partneri kapcsolat helyett végrehajtó státuszba, ahol az árak és a határidők dominálnak a szakmai háttérrel és a minőséggel szemben. A MAKSZ elnök szerint a szakmai színvonal emeléséhez, a fenntarthatóság megőrzéséhez a kreatív-kommunikációs iparágnak vissza kell kerülnie értéket teremtő, tanácsadó-partneri szerepébe a megbízóknál. A fairplay alapú, kölcsönös, kiszámítható, partneri együttműködés mindennek az alapja, a fejlődés motorja lehet. Ezért támogatja és tartja óriási lépésnek az elnök az MMSZ ügyféloldali kezdeményezésével létrejött szabálykönyvet. „Örülünk, hogy alkotó módon kapcsolódhattunk ehhez a szakmatörténeti jelentőségű kezdeményezéshez, melynek alapelveit és ajánlásait betartva valódi minőségi változás indulhat el a piacon” – nyilatkozta Blaskó Nikolett.

 

Blaskó Nikolett

Az ajánlások gyűjtését, kidolgozását az MMSZ-en belül működő Marketing Döntéshozók Klubja Agency – Client Munkacsoportja végezte, amelyet Mérő Ádám (The Coca Cola Company) vezetett. A csoportban többek között olyan márkák képviselői foglalnak helyet, mint a The Coca-Cola Company, a Microsoft, a Vodafone, a Nestlé vagy a Szentkirályi Magyarország. „A konstruktív és partneri együttműködésben gondolkodó megbízói, illetve ügynökségi oldal elemi érdeke, hogy hosszú évek után, a legnagyobb szakmai szervezeteken keresztüli közös egyeztetés segítségével, végre kodifikálásra kerülhettek azok az alapelvek és ajánlások, melyek korrekt, egymás tiszteletén alapuló, a ma már kissé túlhaladott hierarchikus álláspontot maga mögött hagyó és átlátható viszonyrendszert teremtenek” – vallja Mérő Ádám. „Mivel mindkét oldalon évekig dolgoztam, elképesztően motiváló volt bekapcsolódni a munkába, hiszen mind az MMSZ-t képviselő megbízói oldalon ülő kollégák, mind a MAKSZ vezetése teljes figyelemmel és erőbedobással tette oda magát annak érdekében, hogy a dokumentum a végső formáját elnyerje” – emeli ki a szakember.

A dokumentumban a közösen vallott alapelvek mellett, az ügyfél-ügynökségi kapcsolat négy meghatározó szakaszához, az „Egybekelés”, a „Mézeshetek”, az „Együtt sírunk, együtt nevetünk”, illetve a „Konszolidáció és Megújulás” ciklusokhoz köthető ajánlásokat és vállalásokat olvashat a szakmai közönség.

A Fairplay Book szakmai támogatói az Önszabályozó Reklámtestület (ÖRT), az International Advertising Association Magyarországi Tagozata (IAA), a Magyar Reklámszövetség (MRSZ), az Adatvezérelt Marketing Szövetség (DIMSZ), a Magyar PR Szövetség (MPRSZ), valamint a Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége (MARESZ). A kezdeményezők őszintén remélik, hogy a jövőben egyre többen csatlakoznak kezdeményezésükhöz és vállalják fel a dokumentumban megjelenő értékeket és ajánlásokat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Évi ötezer órát töltünk a képernyő előtt

Hátfájás és az „SMS-nyak” szindróma a leggyakoribb problémák, amelyek a magyarok túl sok képernyő előtt töltött rossz nyaktartásából erednek. A 18-65 év közötti lakosság reprezentatív demográfiai mintáján végzett kutatás szerint évente akár 5000 órát...
Cápák között nézettség

A Cápák között szekere nagyon fut

A 18-49 éveseknél megint a Cápák között bizonyult a hét legnézettebb műsorának, nem is kis előnnyel. A kereskedelmi célcsoportnál az Exatlon volt a TV2 legnépszerűbb műsora. Múlt héten ismét szoros versenyt láthattunk az RTL Klub...

Negyven percnyi reklámot nézünk naponta

2021 negyedik negyedévében naponta átlagosan 5 óra 14 percet töltöttünk a tévékészülékek előtt: a nők közel 5 és fél órát, míg a férfiak az átlagnál 18 perccel kevesebbet – derül ki a Nielsen Közönségmérés...

A legjobb munkáltatók között a Huawei

A legjobb munkáltatóknak járó „TOP Employer 2022” elismerésben részesült a HUAWEI Technologies Hungary kiváló munkáltatói tevékenységéért. A multinacionális infokommunikációs cég magyarországi leányvállalata kiemelkedő eredményt ért el a többi között a tehetséggondozás és teljesítményértékelés terén....

Egyre optimistábbak vagyunk

A GKI konjunktúraindexe a novemberi és decemberi csökkenés után 2022 januárjában visszaemelkedett tavaly novemberi szintjére. A GKI – EU támogatásával készített – felmérése szerint az év első hónapjában az üzleti és fogyasztói várakozások is...

Így szurkoltak a magyarok a férfi kézilabda Eb-n

Bár a magyar csapatnak nem sikerült a továbbjutás a csoportból a hazai Európa-bajnokságon, a válogatott így is sok izgalmas percet adott a hazai szurkolónak a három mérkőzés alatt. Ahogy azt a korábbi, nagy jelentőség...
sms mobiltelefon

Új technológia a mobilpiacon

Az telekommunikációs iparág vezető innovátorai, a Vodafone, a Qualcomm Technologies, Inc. és a Thales egyesítették erőiket, hogy bemutassanak egy olyan okostelefont, amely az ún. iSIM (az ieUICC GSMA specifikáción alapuló) technológiával működik. Az új...

Így wellnessezünk 2022-ben

Az elmúlt közel két évben a pandémia hatására még fontosabb lett az állapotfelmérés és megelőzés, előtérbe kerültek a szabadban is végezhető mozgásformák, a szépségápolás területén pedig az otthon is alkalmazható, innovatív megoldások. Ezek a...

NFC-vel is fizethetünk a Huawei mobilokkal

Új intelligens pénzügyi alkalmazással bővült a HUAWEI mobilökoszisztémája, amely lehetővé teszi az NFC-s, érintésmentes fizetést a gyártó legújabb P50 készülékcsaládjának okostelefonjain is, más, már a piacon lévő HMS-alapú készülékhez, például a HUAWEI nova 9-hez...

Nagyon pörgött tavaly a PC-piac

A múlt évben 348,8 millió személyi számítógépet értékesítettek világszerte az IDC előzetes adatai szerint, ez 14,8 százalékos bővülést jelentett az előző évhez képest. Hasonló mértékű növekedésre utoljára 2012-ben volt példa. Ráadásul ennél jóval több...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így adóznak az influenszerek

Egyre többen keresnek pénzt az interneten bloggerként, vloggerként vagy influenszerként. A közösségi hálókon keresztül milliókhoz lehet eljutni egy-egy jól célzott üzenettel, amely komoly jövedelmet is hozhat. Az adózás ezeket a jövedelmeket sem kerüli el...

Évi ötezer órát töltünk a képernyő előtt

Hátfájás és az „SMS-nyak” szindróma a leggyakoribb problémák, amelyek a magyarok túl sok képernyő előtt töltött rossz nyaktartásából erednek. A 18-65 év közötti lakosság reprezentatív demográfiai mintáján végzett kutatás szerint évente akár 5000 órát...
Cápák között nézettség

A Cápák között szekere nagyon fut

A 18-49 éveseknél megint a Cápák között bizonyult a hét legnézettebb műsorának, nem is kis előnnyel. A kereskedelmi célcsoportnál az Exatlon volt a TV2 legnépszerűbb műsora. Múlt héten ismét szoros versenyt láthattunk az RTL Klub...

Negyven percnyi reklámot nézünk naponta

2021 negyedik negyedévében naponta átlagosan 5 óra 14 percet töltöttünk a tévékészülékek előtt: a nők közel 5 és fél órát, míg a férfiak az átlagnál 18 perccel kevesebbet – derül ki a Nielsen Közönségmérés...

A legjobb munkáltatók között a Huawei

A legjobb munkáltatóknak járó „TOP Employer 2022” elismerésben részesült a HUAWEI Technologies Hungary kiváló munkáltatói tevékenységéért. A multinacionális infokommunikációs cég magyarországi leányvállalata kiemelkedő eredményt ért el a többi között a tehetséggondozás és teljesítményértékelés terén....
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA

Negyven percnyi reklámot nézünk naponta

2021 negyedik negyedévében naponta átlagosan 5 óra 14 percet töltöttünk a tévékészülékek előtt: a nők közel 5 és fél órát, míg a férfiak az átlagnál 18 perccel kevesebbet – derül ki a Nielsen Közönségmérés...