- Hirdetés -

Összefogott az Ocean Cleanup és a Coca-Cola

|

- Hirdetés -

A The Coca-Cola Company első globális partnerként csatlakozott a természetes vizek tisztaságát óvó nonprofit szervezet, a The Ocean Cleanup folyóvíz-programjához. A nemzetközi nagyvállalat és a technológiai egyesület egyedülálló összefogását a közös cél iránti elkötelezettség hívta életre: a Föld óceánjainak megtisztítása a műanyagszennyezéstől úgy, hogy a hulladékot már a folyókon felfogják. A Coca-Cola Magyarország évek óta együttműködik a PET Kupa szervezőivel, az Ocean Cleanup program tanulságai a globális tudásmegosztás során hazánkban is hasznosulhatnak a Tisza további megtisztítása érdekében.

Folyóvizeink egészen a tengerekig, óceánokig hordják magukkal az útjuk során összegyűjtött hulladékot, ami így végül az állóvizekben köt ki és gyülemlik tovább. A probléma globális, így megoldása sem lehetséges helyi szinten, nem egy-egy adott közösség feladata, sem hatásköre, hanem határokon átívelő összefogásra van szükség. Ennek érdekében most a Coca-Cola a globális méretéből és nemzetközi hálózatából adódó erőforrásainak egy részét az óceánokat tisztító The Ocean Cleanup nevű nonprofit szervezet munkájának támogatására fordítja.

A partneri megállapodás keretében a rotterdami székhelyű alapítvánnyal közösen olyan tisztítórendszerek kiépítését vállalják, amelyek felfogják az úszó hulladékot a folyókban még azelőtt, hogy azok beleömlenének a tengerekbe. A következő másfél évben világszerte tizenöt folyón telepítenek hulladékgyűjtő rendszereket, köztük a The Ocean Cleanup InterceptorTM nevű, félig önműködő, napenergiával hajtott folyamtisztító megoldásait. A kezdeményezés célja továbbá mind az ipar, mind az egyének mozgósítása és bevonása a műanyagszennyezés kezelésébe, a világ óceánjaiba kerülő hulladék felszámolásába és a teljes ökoszisztéma, a növény- és állatfajok, valamint a vízkészlet megóvásába.

„Szervezetünk küldetése, hogy minden műanyagot kiemeljünk az óceánokból,” mondta Boyan Slat, a The Ocean Cleanup alapító-vezérigazgatója. “Világszerte ezer folyóból a folyóvízi műanyagszennyezés közel 80 százaléka az óceánokban végzi, és ez a probléma napról-napra hatalmasabbá válik. Ezért minden lehetőséget megragadunk, hogy felgyorsítsuk projektünk előrehaladását. A víztisztító rendszereinkkel kitermelt hulladék között sok műanyagpalackot is találni, köztük a Coca-Cola csomagolási hulladékait is, így minden tiszteletet megérdemelnek, hogy számos más, a műanyagszennyezés megoldását célzó tevékenységük mellett az iparágból elsőként csatlakoztak kezdeményezésünkhöz. Célunk, hogy a lehető legtöbbet tanuljunk együttműködésünkből, amely egyébként a jövőben tovább bővülhet, és hogy tovább gyorsítsuk megoldásaink globális terjesztését. Ezért meggyőződésem, hogy a mai bejelentés jó hír a világ óceánjai számára!”

Az együttműködés keretében a civil szervezet és a Coca-Cola 2022 végéig tizenöt folyón telepít hulladékgyűjtő rendszereket, és azon dolgoznak majd, hogy világszerte felszámolják a hulladékszennyezést. A The Ocean Cleanup Santo Domingoban (Dominikai Köztársaság) és Can Thóban (Vietnam) már telepített egy-egy Interceptor berendezést, e folyóknál a partnerek segítséget nyújtanak az összegyűjtött hulladék feldolgozásának, kezelésének kidolgozásában. Később a projektet további tizenhárom folyóra terjesztik majd ki.

A globális felelősségvállalás mellett természetesen a Coca-Cola Magyarország is komoly figyelmet szentel a helyi vizek megtisztításának és megóvásának. A vállalat a Duna és a Tisza vizeit és ártereit évek óta kiemelt fontossággal kezeli, hosszú távú együttműködést alakított ki a területen aktív nonprofit szervezetekkel. A Hulladékmentes Tisza projekthez a vállalat globális alapítványa, a The Coca-Cola Foundation biztosít anyagi hátteret. Ennek keretében a PET Kupa nevű kezdeményezés – önkéntes civilek és vízügyi szakemberek részvételével – a folyó egyre több szakaszán és egyre több alkalommal szervez hulladékgyűjtő akciókat. Az összegyűjtött műanyagcsomagolásokat ennek köszönhetően szelektálás után megfelelően feldolgozzák, és újra bekerülve a körforgásba – akár ismét csomagolóanyaggént – térhetnek vissza a használatba. A Coca-Cola hosszútávon elkötelezett a hulladékmentesség elérése mellett, ezért globális Hulladékmentes Világ stratégiájuk célja, hogy minden csomagolásuk összegyűjthető, újrafeldolgozható és újrahasználható legyen a körforgásos gazdaság elősegítéséért.

A hulladékgyűjtés mellett aktív edukáció is folyik a projekt keretében, a Coca-Cola Alapítvány támogatásával a PET Kupa kiállítással, rendszeres személetformáló előadásokkal, filmvetítésekkel, bárki számára elérhető tudástárral hívja fel a figyelmet környezetünk védelmének fontosságára, gyakorlati tanácsokat és lehetőségeket mutatva be ép állapotának megőrzésére. Tavaly nyáron egy időszaki installáció is elkészült, a Palackorrú Lebegő Kikötő, amely a környezet védelmének gyakorlati részén túlmutatva a helyi élet szépségére is felhívja a figyelmet. Mindezt a folyóból kigyűjtött PET palackok kreatív újrahasználásával: vízen lebegő stégekké alakulva mutatják be a partmenti települések nevezetességeit, nem mellesleg plasztikusan demonstrálva, hogy minden palack érték, ha a megfelelő kezekbe kerül.

A Coca-Cola a WWF-fel partnerségben az Élő Dunáért kezdeményezéssel határokon átívelő munkát is folytat évek óta: a folyó vizének és élővilágának megmentése érdekében Magyarország mellett Horvátországban, Szerbiában, Romániában, Bulgáriában és Ausztriában is futnak jelentős környezet- és természetvédelmi programok.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...

Mobiljukat fizetési terminálként használhatják az UniCredit ügyfelei

A SoftPOS a dinamikusan bővülő európai piacokon és a technológiailag fejlett országokban aktív paytech vállalat, a Nexi által kifejlesztett alkalmazás, amely már az UniCredit Bank üzleti ügyfelei számára is elérhető. Az alkalmazás segítségével a...

Erősíti karitatív sorsjegyértékesítő hálózatát a Szerencsejáték Zrt.

Többéves előkészítő munkát követően biztonságosabbá, gyorsabbá és hatékonyabbá tette sorsjegyértékesítő rendszerét karitatív hálózatában a nemzeti lottótársaság. Digitális eszköz biztosításával a Szerencsejáték Zrt. Európában másodikként biztosította a hálózatban dolgozók részére, hogy online kezeljék készleteiket és...

Munkáltatói díjat nyert a Lidl

A Lidl Magyarország első alkalommal került be a Top Employer minősítéssel rendelkező vállalatok közé. A díjjal a független "Top Employers Institute" azokat a munkáltatókat ismeri el világszerte, akik kiemelkedő munkavállalói körülményeket biztosítanak.Idén a Lidl...

Fékezett a Netflix, lassan jönnek az új előfizetők

A múlt évben 18,2 millióval tudta növelni előfizetői számát a Netflix, ami nem csak 2020-as évben felmutatott bővüléshez képest komoly visszaesés, de a pandémia előtti időszakkal összevetve is. Üzleti szempontból egyébként nem volt rossz...

Így tennék biztonságosabbá az online világot

A jogellenes online termékek, szolgáltatások és tartalmak jobb kiszűrése, az óriásplatformok, például a legnagyobb közösségi felületekre vonatkozó szigorúbb szabályok, valamint a kiskorúak védelmét szolgáló előírások is szerepelnek abban az új rendeletjavaslatban, amit tegnap fogadott...

Új lehetőségeket hoz a Visa felhőalapú platformja

A Visa nemrégiben bejelentette új felhőalapú fizetéselfogadási platformját, a Visa Acceptance Cloudot (VAC), amely forradalmasítani fogja a vállalkozások számára az ügyfelektől érkező fizetések elfogadási módját. A Visa népszerű - okostelefonokat és tableteket fizetési terminállá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Legendákkal jön a téli olimpia közvetítése

Az Eurosport platformjai lesznek a 2022 évi téli olimpiai játékok közvetítésének otthona, amelynek 107 fős szakértői gárdája több mint 80 olimpiai érmet és 26 aranyérmet számlál. A csapat páratlan betekintést és szakértelmet kínál sportrajongók...

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA