- Hirdetés -

Összefogott az Ocean Cleanup és a Coca-Cola

|

- Hirdetés -

A The Coca-Cola Company első globális partnerként csatlakozott a természetes vizek tisztaságát óvó nonprofit szervezet, a The Ocean Cleanup folyóvíz-programjához. A nemzetközi nagyvállalat és a technológiai egyesület egyedülálló összefogását a közös cél iránti elkötelezettség hívta életre: a Föld óceánjainak megtisztítása a műanyagszennyezéstől úgy, hogy a hulladékot már a folyókon felfogják. A Coca-Cola Magyarország évek óta együttműködik a PET Kupa szervezőivel, az Ocean Cleanup program tanulságai a globális tudásmegosztás során hazánkban is hasznosulhatnak a Tisza további megtisztítása érdekében.

Folyóvizeink egészen a tengerekig, óceánokig hordják magukkal az útjuk során összegyűjtött hulladékot, ami így végül az állóvizekben köt ki és gyülemlik tovább. A probléma globális, így megoldása sem lehetséges helyi szinten, nem egy-egy adott közösség feladata, sem hatásköre, hanem határokon átívelő összefogásra van szükség. Ennek érdekében most a Coca-Cola a globális méretéből és nemzetközi hálózatából adódó erőforrásainak egy részét az óceánokat tisztító The Ocean Cleanup nevű nonprofit szervezet munkájának támogatására fordítja.

A partneri megállapodás keretében a rotterdami székhelyű alapítvánnyal közösen olyan tisztítórendszerek kiépítését vállalják, amelyek felfogják az úszó hulladékot a folyókban még azelőtt, hogy azok beleömlenének a tengerekbe. A következő másfél évben világszerte tizenöt folyón telepítenek hulladékgyűjtő rendszereket, köztük a The Ocean Cleanup InterceptorTM nevű, félig önműködő, napenergiával hajtott folyamtisztító megoldásait. A kezdeményezés célja továbbá mind az ipar, mind az egyének mozgósítása és bevonása a műanyagszennyezés kezelésébe, a világ óceánjaiba kerülő hulladék felszámolásába és a teljes ökoszisztéma, a növény- és állatfajok, valamint a vízkészlet megóvásába.

„Szervezetünk küldetése, hogy minden műanyagot kiemeljünk az óceánokból,” mondta Boyan Slat, a The Ocean Cleanup alapító-vezérigazgatója. “Világszerte ezer folyóból a folyóvízi műanyagszennyezés közel 80 százaléka az óceánokban végzi, és ez a probléma napról-napra hatalmasabbá válik. Ezért minden lehetőséget megragadunk, hogy felgyorsítsuk projektünk előrehaladását. A víztisztító rendszereinkkel kitermelt hulladék között sok műanyagpalackot is találni, köztük a Coca-Cola csomagolási hulladékait is, így minden tiszteletet megérdemelnek, hogy számos más, a műanyagszennyezés megoldását célzó tevékenységük mellett az iparágból elsőként csatlakoztak kezdeményezésünkhöz. Célunk, hogy a lehető legtöbbet tanuljunk együttműködésünkből, amely egyébként a jövőben tovább bővülhet, és hogy tovább gyorsítsuk megoldásaink globális terjesztését. Ezért meggyőződésem, hogy a mai bejelentés jó hír a világ óceánjai számára!”

Az együttműködés keretében a civil szervezet és a Coca-Cola 2022 végéig tizenöt folyón telepít hulladékgyűjtő rendszereket, és azon dolgoznak majd, hogy világszerte felszámolják a hulladékszennyezést. A The Ocean Cleanup Santo Domingoban (Dominikai Köztársaság) és Can Thóban (Vietnam) már telepített egy-egy Interceptor berendezést, e folyóknál a partnerek segítséget nyújtanak az összegyűjtött hulladék feldolgozásának, kezelésének kidolgozásában. Később a projektet további tizenhárom folyóra terjesztik majd ki.

A globális felelősségvállalás mellett természetesen a Coca-Cola Magyarország is komoly figyelmet szentel a helyi vizek megtisztításának és megóvásának. A vállalat a Duna és a Tisza vizeit és ártereit évek óta kiemelt fontossággal kezeli, hosszú távú együttműködést alakított ki a területen aktív nonprofit szervezetekkel. A Hulladékmentes Tisza projekthez a vállalat globális alapítványa, a The Coca-Cola Foundation biztosít anyagi hátteret. Ennek keretében a PET Kupa nevű kezdeményezés – önkéntes civilek és vízügyi szakemberek részvételével – a folyó egyre több szakaszán és egyre több alkalommal szervez hulladékgyűjtő akciókat. Az összegyűjtött műanyagcsomagolásokat ennek köszönhetően szelektálás után megfelelően feldolgozzák, és újra bekerülve a körforgásba – akár ismét csomagolóanyaggént – térhetnek vissza a használatba. A Coca-Cola hosszútávon elkötelezett a hulladékmentesség elérése mellett, ezért globális Hulladékmentes Világ stratégiájuk célja, hogy minden csomagolásuk összegyűjthető, újrafeldolgozható és újrahasználható legyen a körforgásos gazdaság elősegítéséért.

A hulladékgyűjtés mellett aktív edukáció is folyik a projekt keretében, a Coca-Cola Alapítvány támogatásával a PET Kupa kiállítással, rendszeres személetformáló előadásokkal, filmvetítésekkel, bárki számára elérhető tudástárral hívja fel a figyelmet környezetünk védelmének fontosságára, gyakorlati tanácsokat és lehetőségeket mutatva be ép állapotának megőrzésére. Tavaly nyáron egy időszaki installáció is elkészült, a Palackorrú Lebegő Kikötő, amely a környezet védelmének gyakorlati részén túlmutatva a helyi élet szépségére is felhívja a figyelmet. Mindezt a folyóból kigyűjtött PET palackok kreatív újrahasználásával: vízen lebegő stégekké alakulva mutatják be a partmenti települések nevezetességeit, nem mellesleg plasztikusan demonstrálva, hogy minden palack érték, ha a megfelelő kezekbe kerül.

A Coca-Cola a WWF-fel partnerségben az Élő Dunáért kezdeményezéssel határokon átívelő munkát is folytat évek óta: a folyó vizének és élővilágának megmentése érdekében Magyarország mellett Horvátországban, Szerbiában, Romániában, Bulgáriában és Ausztriában is futnak jelentős környezet- és természetvédelmi programok.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hamarosan jöhetnek a kassza nélküli boltok

A fizetések elektronikus irányba billenése már korábban is tapasztalható volt, hiszen a korszellemnek megfelelően gyors, kényelmes és biztonságos fizetési lehetőséget biztosít. A koronavírus-járvány ezt az átállást exponenciálisan felgyorsította. Egy több ezer éves evolúciónak lehet...

Egészséges újításokkal érkeznek a legújabb okosórák

A Samsung bejelentette a Galaxy Watch5 és Galaxy Watch5 Pro termékek érkezését, amelyek továbbfejlesztett funkciókkal rendelkeznek az egészségünk megőrzését szolgáló mindennapi szokások kialakításáért. A Galaxy Watch5 esetében a vállalat tovább fejlesztette mindazokat a funkciókat,...

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Podcasttel és izgalmas közvetítésekkel erősít a Sport TV

Garantált szórakozást kínál augusztustól is a Sport TV a nézőknek, hiszen négy Bajnokok Ligája-sorozat (férfi és női kézilabda, labdarúgás és jégkorong) mellett többek között a Serie A sztárcsapatai, a darts bajnokai, az NBA, a...

Kiderült, mennyi energiát takarítanak meg a cégek

A GKI Gazdaságkutató Zrt. megvizsgálta, hogy a vállalkozások hajtottak-e végre energiamegtakarító beruházásokat az utóbbi 3 évben, s ezzel mekkora energia megtakarítást értek el. A felmérés 2022 májusában készült, 964 vállalkozás válaszai alapján, amelyek 5...

Beindult a menekülés az ingatlanpiacon

Éles váltás körvonalazódik a hazai ingatlanpiacon azt követően, hogy a kormány módosított a rezsicsökkentés szabályain, ugyanis nem tudják az emberek, hogyan alakul a rezsiköltség a jövőben, erről beszélt Gadanecz Zoltán, a GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa....

Streaming tartalmakkal dobnák fel a Walmart+-t

A világ egyik legnagyobb kiskereskedelmi üzletlánca, a Walmart több médiacéggel is egyeztetéseket folytat a Walmart+ szolgáltatás streaming tartalmakkal történő kibővítéséről. A The New York Times információi szerint a Paramount, a Disney és az NBCUniversalt birtokló...

Óvatosabban akciózhatnak idén a webshopok

Az erős piaci verseny a legtöbb esetben késlelteti az online kereskedelemben értékesített termékek áremelkedését az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál elemzése szerint. A szakértők arra is felhívták a figyelmet, hogy idén jóval óvatosabbak lehetnek az akcióknál...

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

Okoseszközök védhetik meg a házunkat

A legtöbb magyar család augusztusban vág neki az akár többhetes nyári vakációnak, gyakran felügyelet nélkül hagyva a házat. Nem csoda hát, hogy ebben az időszakban aktívak a besurranó tolvajok is. Szerencsére az okoseszközöknek hála...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Előnyben a fenntartható szálláshelyek

A személyre szabhatóság és a fenntarthatóság is megjelenik a legfontosabb döntési szempontok között a magyaroknál a szállás kiválasztása során – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. A legtöbben energiatakarékos izzók, illetve napelemek telepítésével...

Hamarosan jöhetnek a kassza nélküli boltok

A fizetések elektronikus irányba billenése már korábban is tapasztalható volt, hiszen a korszellemnek megfelelően gyors, kényelmes és biztonságos fizetési lehetőséget biztosít. A koronavírus-járvány ezt az átállást exponenciálisan felgyorsította. Egy több ezer éves evolúciónak lehet...

Egészséges újításokkal érkeznek a legújabb okosórák

A Samsung bejelentette a Galaxy Watch5 és Galaxy Watch5 Pro termékek érkezését, amelyek továbbfejlesztett funkciókkal rendelkeznek az egészségünk megőrzését szolgáló mindennapi szokások kialakításáért. A Galaxy Watch5 esetében a vállalat tovább fejlesztette mindazokat a funkciókat,...

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Podcasttel és izgalmas közvetítésekkel erősít a Sport TV

Garantált szórakozást kínál augusztustól is a Sport TV a nézőknek, hiszen négy Bajnokok Ligája-sorozat (férfi és női kézilabda, labdarúgás és jégkorong) mellett többek között a Serie A sztárcsapatai, a darts bajnokai, az NBA, a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....