- Hirdetés -

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

|

- Hirdetés -

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és szolgáltatások biztosítását az ügyfeleknek, valamint a munkatársak biztonságának és egészségének védelmét. Az önként vállalt, illetve részben uniós kötelezettségből adódó célkitűzések megvalósítását a vállalat teljes mértékben átláthatóvá teszi: ennek jegyében készült el idén az E.ON Hungária Csoport első átfogó, a zöld átállás már megvalósult innovatív megoldásait bemutató fenntarthatósági jelentése.

„Vállalati stratégiánk fő sarokköve - a növekedés és a digitalizáció mellett - a fenntarthatóság. A legfontosabb céljaink közé tartozik, hogy miközben a tevékenységünket egyre inkább összhangba hozzuk a környezettel, segítsünk ügyfeleinknek fenntarthatósági törekvéseik megvalósításában is. A most közreadott fenntarthatósági jelentés azokat a lépéseket és fejlett hálózati és ügyfélmegoldásokat mutatja be, amelyek révén az E.ON úgy tudja hosszú távon is fenntarthatóvá tenni a saját növekedését, hogy közben évről évre csökkenti az általa igénybe vett környezeti erőforrások mennyiségét, egyúttal pedig a társadalmi közegben is hasznos, példamutató szerepet tölt be” – mondta Endersz Frigyes, az E.ON Hungária Csoport stratégiai és fenntarthatósági igazgatója.

Piacvezető zöldenergia-szolgáltató

Energiavállalatként az E.ON elsődleges célja, hogy környezeti szempontból is fenntartható válaszokat adjon az elektrifikáció és az energiaátmenet legfontosabb dilemmáira: hogyan lehet a környezetet a legkevésbé terhelő módon megtermelni és a ügyfelekhez eljuttatni a szükséges energiamennyiséget, milyen segítséget tud nyújtani a vállalat az ügyfeleknek a tiszta energia biztosításában és az energiahatékonyság növelésében, melyek lesznek a mostani energiaátmenet és az azt követő időszak biztonságos ellátást nyújtó energiaforrásai. A válaszokat az energiaválság, illetve a klímakrízis szorításában kell megfogalmazni. Az E.ON átérzi ezt a kettős felelősséget, és olyan megoldásokat kínál, amelyek a jelen kihívásainak kezelésében is a jövőt tartják szem előtt.

A jelentés a kiemelt célkitűzések között rögzíti az ambiciózus klímacélokat: a éghajlatváltozásért felelős üvegházhatású gázok terén a 2019-es szinthez képest a Scope 1-2 (vagyis a működéshez kapcsolódó közvetlen és közvetett) kibocsátást 2030-ra 75%-kal, 2040-re pedig 100%-kal csökkentik, míg a Scope 3 (az értékláncban jelentkező) kibocsátások esetében 2050-ig érik el a 100%-os csökkentést a teljes, nemzetközi vállalatcsoportban.

Az E.ON piacvezető zöldenergia-szolgáltató szerepre törekszik: az általa a versenypiacra szolgáltatott energiamennyiségnek több mint öt százaléka a vállalatcsoport mérlegkörébe tartozó nap-, szél- és biogázerőművekből származik, a cél pedig az, hogy a megújuló energiaforrások aránya 2025-re elérje a teljes ügyfélkör fogyasztásának közel 30, 2030-ra pedig közel 44 százalékát.

Innovatív megoldások, okoshálózatok, közösségi célok

A pontosan meghatározott környezeti célok megvalósítását az E.ON innovatív megoldásokkal, illetve azok széles körű elterjesztésével segíti. A gyors ütemű digitalizáció, a papírmentes iroda, a digitalizált szerződéskötés, az „önkiszolgáló” online megoldások bevezetése az alapanyag-felhasználást és a környezethasználat mértékét is csökkenti. A társaság úttörő szerepet játszik az e-mobilitás fejlesztésében is. Magyarországon több mint 350, a vállalatcsoport által üzemeltetett nyilvános töltési pont működik, és dinamikusan bővül az E.ON otthontöltők száma is. Az e-töltőhálózatot 2021-től egyre növekvő mértékben zöld energiával látják el. A fentieken túl vállalati és intézményi e-flotta szolgáltatás nyújtásával, illetve egy e-robogók megosztásán alapuló kölcsönzési rendszer támogatásával is hozzájárulnak a közlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.

Az E.ON 18 ezer km hosszú gáz-, és 88 ezer km hosszú áramhálózatának folyamatos fejlesztésével, intelligens eszközök telepítésével teremti meg az alapját a jövő energiavilágának. Az okosmérők, melyekből 2024-re már 500 ezer működik majd (lefedve a teljes hazai mérőállomány 15%-át) az ügyfeleknek teszik könnyebbé a tudatosabb energiahasználatot, a fenntarthatóság irányába átalakítva ezáltal a fogyasztói szokásokat. Maga az elosztóhálózat is egyre okosabbá válik szenzorok felszerelése és automatizálás révén, lehetővé téve az igények valós idejű nyomon követését, illetve az előremutató virtuális erőművi és energiatárolási megoldások fejlesztését.

Az E.ON országszerte a fenntartható energiahasználatra koncentráló energiaközösségeket épít, melyek számát 2024-ig legalább tízre kívánja emelni. Tovább bővül a „Fenntartható városok” kezdeményezése is olyan nagyvárosok részvételével, mint például Székesfehérvár.

Intenzíven vizsgálja az E.ON a hidrogéngazdaságban rejlő lehetőségeket, mert meggyőződése, hogy Európában a zöldenergiára történő átállásban és a dekarbonizációs célok elérésében a hidrogén kulcsszerepet fog játszani.

Felelős vállalat, társadalmi kezdeményezések

Az E.ON minden téren pozitív hatásra törekszik abban a közegben, amelyben a tevékenységét végzi. Ennek megfelelően a jelentés tartalmazza a legfontosabb társadalmi felelősségvállalási programokat is. Felelős vállalatként az E.ON működése valamennyi – gazdasági, környezeti, társadalmi – aspektusában fenntartható irányt követ. A környezet- és természetvédelemben a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesülettel és a nemzeti parkokkal, szociális területen a Magyar Ökumenikus Segélyszervezettel és a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal van hosszú időre visszanyúló együttműködése a vállalatnak, de olyan pályázati alapú támogatási programot is működtet, amely transzparens módon, célhoz kötötten biztosít anyagi segítséget civil szervezetek számára fontos társadalmi kezdeményezések megvalósításához.

Az ország területének mintegy felét kitevő szolgáltatási területén az E.ON harmonikus együttélésre törekszik a természettel. Új hálózatait az állatvilágot kímélő, biztonságos módon építi, és a meglévő infrastruktúráját is folyamatosan madárbaráttá fejleszti. Az országos madárvédelmi prioritási térkép alapján átalakítják, a leginkább kritikus pontokon a föld alá viszik a vezetékhálózatot, a beavatkozást igénylő helyszíneken madárbarát technológiai megoldásokat alkalmaznak, emellett többek között a középfeszültségű vezetékeknél áttértek a madarak nagyobb biztonságát garantáló függőszigetelős kiépítésre. Az együttműködés része továbbá a gólyafészkek érintésvédelmének biztosítása is: eddig mintegy háromezer gólyafészektartó felszerelését végezték el (Magyarországon nagyságrendileg négyezer gólyapár fészkel), ezeket rendszeresen bővítik és karbantartják.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Elindult az EssenceMediacom

Világszerte 120 irodával indult el az EssenceMediacom. A GroupM legújabb és legnagyobb ügynöksége hivatalosan január 31-ével kezdte meg a működését.Az EssenceMediacom a “breakthrough”-t, azaz az áttörést emeli gondolkodása középpontjába, és célja, hogy szakítva a...

Áremeléssel enyhítenék a válság hatásait a hazai cégvezetők

A magyarországi cégvezetők többsége a világ- és a magyar gazdaság növekedésének egyértelmű lassulására számít 2023-ban, azonban a hazai gazdaság helyzetét törékenyebbnek érzik a globálisnál. 85 százalékuk a GDP-növekedés lassulásával számol itthon – derül ki...

Még mindig sok aranyat vásárolnak a magyarok

Több mint hárommilliárd forint értékben vásároltak befektetési célú aranyat 2022-ben a BÁV Zálog fiókhálózatában. Ez az érték a 2021-es forgalom háromszorosának felel meg, ami nagyrészt annak tudható be, hogy a bizonytalan gazdasági helyzetben, a...

Amerikai sportjogokkal erősít a Network4

Látványos amerikai technikai- és csapatsportok, valamint egy Emmy-díjas sporttörténelmi sorozat érkezik a Network4 csoport sportcsatornáira (ARENA4, MATCH4) és streaming szolgáltató platformjára, a NET4+-ra. A médiacég sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megszerezte az egyetemi kosárlabda-bajnokság March...

Hekkerek miatt aggódhatnak a bankvezetők

Az informatikai rendszerek sebezhetősége és az ügyfelek hitelképessége miatt aggódnak leginkább a pénzintézetek kockázatkezelői – derül ki az EY és az Institute of International Finance legfrissebb, 30 ország 88 bankjának részvételével készült nemzetközi felmérésből.A...

Az élelmiszeráremelkedés miatt élünk rosszul

A magyarok arra számítanak, hogy a következő egy évben tovább romlik az életszínvonaluk, az élelmiszer drágulása jelenti a legnagyobb problémát – többek között ez derül ki az Aegon friss, reprezentatív kutatásából, amiben a magyar...

Új kutatási központot nyitott a Danone

2023 február 6-án nyílt meg a Danone új kutatási és innovációs központja, a Daniel Carasso Center a Paris-Saclay területén.A technológia és a tudomány elképesztő ütemben fejlődik, ezzel pedig az FCMG szektornak is lépést kell...

A világ legjobb munkaadói között a Rossmann

Közzétette a világ legjobb munkaadóinak új listáját a Forbes amerikai üzleti magazin. A Rossmann a 2021-ben elért kiváló 44. helyezéséhez képest 18 helyet javítva 2022-ben a 26. helyen végzett.A listán összesen 800 cég képviselteti...

Újságíró Akadémia indul

A szellemitulajdon-védelem segíthet felzárkózni a hazai vállalati és egyetemi szférának a nemzetközi versenytársakhoz. Ennek erősítése a hazai gazdasági szektor számára az európai és a világpiac tekintetében is létfontosságú, azonban szemléletformálás és edukáció nélkül nem...

Folytatódik a Nat Geo díjnyertes sorozata

A világszerte elismert oknyomozó újságíró, Mariana van Zeller célkeresztjében ezúttal az MDMA, a szervkereskedők, az LSD, a szellemfegyverek, a terroristákat gazdagító lopott kőolaj, a béranyák, a kiberkalózok, az utcai bandák, a kriptocsalók és a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az RTL streaming platformján tér vissza az Éden Hotel

Már keresik az Éden Hotel legújabb évadának játékosait, akik hamarosan harcba szállhatnak a 20 millió forintos nyereményért mexikói helyszínen, a Csendes-óceán partján, egzotikus környezetben. A valóságshow új évadát a Paprika Studios gyártja és az...

Elindult az EssenceMediacom

Világszerte 120 irodával indult el az EssenceMediacom. A GroupM legújabb és legnagyobb ügynöksége hivatalosan január 31-ével kezdte meg a működését.Az EssenceMediacom a “breakthrough”-t, azaz az áttörést emeli gondolkodása középpontjába, és célja, hogy szakítva a...

Áremeléssel enyhítenék a válság hatásait a hazai cégvezetők

A magyarországi cégvezetők többsége a világ- és a magyar gazdaság növekedésének egyértelmű lassulására számít 2023-ban, azonban a hazai gazdaság helyzetét törékenyebbnek érzik a globálisnál. 85 százalékuk a GDP-növekedés lassulásával számol itthon – derül ki...

Még mindig sok aranyat vásárolnak a magyarok

Több mint hárommilliárd forint értékben vásároltak befektetési célú aranyat 2022-ben a BÁV Zálog fiókhálózatában. Ez az érték a 2021-es forgalom háromszorosának felel meg, ami nagyrészt annak tudható be, hogy a bizonytalan gazdasági helyzetben, a...

Amerikai sportjogokkal erősít a Network4

Látványos amerikai technikai- és csapatsportok, valamint egy Emmy-díjas sporttörténelmi sorozat érkezik a Network4 csoport sportcsatornáira (ARENA4, MATCH4) és streaming szolgáltató platformjára, a NET4+-ra. A médiacég sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megszerezte az egyetemi kosárlabda-bajnokság March...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Erős technológiai alap kell

A felhőre és a mesterséges intelligenciára alapuló digitális transzformáció tartós lesz – véli Rehus Péter. Az IBM Magyarországi Kft. országigazgatója beszélt arról is, hogy az informatikai vezetők milyen technológiákba fektetnének be és mire helyezik...

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fókuszban a fenntartható termékek

Átfogó fenntarthatósági stratégiájának köszönhetően az Auchan Magyarország egyre erőteljesebb és hatékonyabb lépéseket tesz a környezettudatos működésért. A vállalat komoly vállalásokat tűzött ki az elkövetkezendő időszakra, 2030-ra például az üzletek működéséből fakadó (Scope 1 és...

Még több elektromos járművet gyárt a BMW

A BMW Group fokozza az elektromos járműgyártást a globális termelési hálózatában: a mexikói San Luis Potosí üzemben is készülnek majd NEUE KLASSE modellek.A BMW Group egyre nagyobb hangsúlyt helyez az elektromos mobilitásra és a...

Zöld kezdeményezéshez csatlakozott az Unilever

Az Unilever Magyarország is csatlakozott az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), valamint a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez.E környezetvédelmi és fenntarthatósági kezdeményezés lényege, hogy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....