- Hirdetés -

Rákapcsol a fenntarthatóságra a LEGO

|

A LEGO Csoport bejelentette, hogy 400 millió dolláros beruházást tervez a következő három évben, hogy fedezze a folyamatban lévő, valamint a hosszútávú befektetéseinek költségeit, és így felgyorsítsa a fenntarthatósági és társadalmi felelősségvállalási kezdeményezéseit. Olyan cégként, amely az elmúlt 10 évben hosszú utat járt be annak érdekében, hogy egy élhetőbb bolygót “építsen” a jövő generációi számára, hisz abban, hogy egyre inkább sürgős és fontos, hogy előtérbe helyezzük a környezeti és a társadalmi tevékenységeket.

A LEGO Csoport vezérigazgatója, Niels B Christiansen így nyilatkozott: “Nem téveszthetjük szem elől a jövő generációi előtt álló alapvető kihívásokat. Meghatározó fontosságú, hogy már most sürgős lépéseket tegyünk a bolygó és a jövő nemzedékeinek megóvása érdekében. Olyan vállalat vagyunk, amely példaképként tekint a gyerekekre, és amelyet inspirálnak azon fiatalok milliói, akik határozottabb fellépést sürgetnek az éghajlatváltozással kapcsolatban. Hiszünk abban, hogy lehetőséget kell biztosítani ahhoz, hogy szert tehessenek a fenntartható jövő megteremtéséhez szükséges készségekre. Ennek érdekében felgyorsítjuk az erőfeszítéseinket, hogy felhasználva erőforrásainkat, kapcsolatrendszerünket, szaktudásunkat és csatornáinkat pozitív változást hozzunk.”

Következő lépésként a vállalat megkezdi a LEGO dobozokban lévő egyszer használatos műanyag tasakok fokozatos megszüntetését, amelyekbe a kockákat csomagolják. Ez része annak a törekvésnek, hogy 2025 végére a csomagolás fenntarthatóvá váljon. 2021-től próbaként az Erdőgondnoksági Tanács (FSC) által hitelesített, újrahasznosítható papírzacskók kerülnek majd a dobozokba.

Christiansen hozzátette: “Sok levelet kaptunk gyerekektől a környezettel kapcsolatban, amelyben arra kértek minket, hogy az egyszer használatos műanyag csomagolást szüntessük meg. Egy ideje már kerestük a megfelelő alternatívát, és a gyermekek lelkesedése és ötletei sok bátorítást nyújtottak ahhoz, hogy változtassunk.”

Nem olyan egyszerű lecserélni az eddig használt csomagolóanyagot, és időbe fog telni, míg megtaláljuk a megfelelőt, mivel az új anyagnak tartósnak és könnyűnek kell lennie, hogy ezzel is fokozza az építési élményt. Számos különböző fenntartható anyagból készült mintapéldányt teszteltünk eddig több száz szülővel és gyermekkel. A gyerekeknek tetszettek a papírzacskók, amelyeket 2021-ben tesztjelleggel tervezünk bevezetni, mivel környezetbarátok, és könnyű kinyitni őket.

Hosszú távú befektetés a fenntartható jövőbe

Ráadásul a fenntartható anyagok kifejlesztése és használata mellett a legfeljebb 400 millió dollár értékű beruházás számos társadalmi és környezetvédelmi tevékenységre is összpontosít, annak érdekében, hogy a gyerekeket tovább inspirálja a játékon keresztüli tanulás révén, körforgásosabbá tegye az üzletet, és támogassa a széndioxid-semleges működést. A tevékenység meghatározó és hosszútávú változást fog hozni, amely összhangban áll az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljaival: Minőségi oktatás (4.) és Felelős fogyasztás és termelés (12.).

Gyerekek

2022-re a LEGO Csoport célja, hogy évente 8 millió gyermeket érjen el szerte a világon a játékon keresztüli tanulással, amelyet partnerekkel folytatott tevékenységek révén és a LEGO Alapítvánnyal együttműködve tervez megvalósítani. Olyan szervezetekkel folytatott munkájára épít, mint az UNICEF, a Save the Children és a helyi partnerekkel folytatott együttműködések, amelyek célja, hogy minél több rászoruló gyermek számára hozzáférést biztosítsanak a játékhoz, és lehetőséget nyújtsanak az olyan, egész életet végig kísérő készségek fejlesztésére, mint például a problémamegoldás, együttműködés és a kommunikáció. 2018-ban 1,8 millió gyerek vett részt ezekben a programokban. A LEGO Csoport nyereségének 25%-át a LEGO Alapítvány programjaira, aktivitásaira és együttműködéseire fordítja.

A körforgás

A LEGO játékrendszer végtelen számú játéklehetőséget kínál, amely támogatja a körforgásos tervezés elveit – a termékek minőségi anyagból készülnek, amely használat után és újra és újra felhasználható. A LEGO kockák minőségüknek, tartósságuknak és biztonságosságuknak köszönhetően nemzedékről nemzedékre továbbadhatók. A ma gyártott kockák teljesen kompatibilisek a 40 évvel ezelőtt gyártott kockákkal.

A LEGO Csoport olyan programokat indít, amelyek arra biztatják az embereket, hogy a már nem használt LEGO kockáikat ajánlják fel rászoruló gyerekek számára. A LEGO Replay (Játszd újra!) programot 2019-ben Amerikában tesztelték, és 2022 végéig két másik országban is bevezetik. A LEGO Replay kezdeményezésen keresztül eddig 23 000 gyermeknek adományoztak LEGO kockákat az Egyesült Államokban.

Fenntartható alapanyagok

A Fenntartható Alapanyagok Program több mint 150 szakértő bevonásával tovább folytatódik annak érdekében, hogy a LEGO termékek és csomagolások fenntarthatók legyenek. 2015-ben a LEGO Csoport azt a célkitűzést fogalmazta meg, hogy 2030-ra a termékeit fenntartható anyagokból fogja készíteni. Ki fogja terjeszteni például a bio-kockák alkalmazását, mint például a cukornádból készültekét, amelyek jelenleg a teljes kocka portfolió 2%-át teszik ki.

Emellett tovább kutatja a fenntarthatóbb, megújuló, vagy újrahasznosított forrásokból készített műanyagok lehetőségeit. Ennek érdekében egyesíti erőit olyan kutatóintézetekkel és cégekkel, amelyek kifejezetten újrahasznosított és bio alapanyagokból készült anyagok gyártásának fejlesztésével foglalkoznak. Az együttműködések célja, hogy olyan alapanyagokat találjon, amelyek ugyanolyan minőségűek és tartósak, mint a ma használt alapanyagok.

A tervezett beruházások egyaránt fedezik majd a fenntartható alapanyagok fejlesztésének és a gyártósorok költségeit is.

Hulladékmentes és szén-dioxid-semleges működés

A LEGO Csoport gyártási folyamatai 2022-re szén-dioxid-semlegesek lesznek. Ennek megvalósítása érdekében napelemeket helyeznek el a gyárakban, amelyek kapacitását megújuló forrásokból származó energiával fogják kiegészíteni. További befektetések történnek az energiahatékonyság fokozása érdekében, például olyan új hűtőrendszert építenek a gyártócsarnokba – ahol a LEGO kockákat gyártják – amely a környezeti levegőt használja.

A továbbfejlesztett hulladékkezelés és a vízhasználat visszaszorítása tovább csökkenti a LEGO Csoport működésének hatásait a környezetre. 2025-re semmilyen hulladék nem kerül a szemétlerakókba, valamint 2022-re a vízhasználat is 10%-kal csökken.

Összefogás a pozitív eredmény érdekében

A legnagyobb eredmény elérése érdekében a LEGO Csoport továbbra is együtt dolgozik olyan szervezetekkel, mint az Ellen MacArthur Alapítvány, a WWF, az RE100, az UNICEF, valamint a Save the Children nonprofit szervezet.

Christiansen így nyilatkozott: “Ezekben az időben, amikor a világnak számos kihívással kell szembenéznie, a vállalatoknak muszáj cselekedniük, hogy tartósan pozitív hatást gyakoroljanak a környezetre, és a társadalomra. Erre senki sem képes egyedül. Biztatom a vállalatokat, a kormányokat, a szülőket és gyermekeket, valamint a civil szervezeteket, hogy fogjanak össze, hogy közös erővel egy fenntartható jövőt teremtsünk gyermekeink és a jövő építői számára.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...