- Hirdetés -

Rákapcsol a műanyagmentességre a Henkel

|

A „Plastic Free July” egy nemzetközi kezdeményezés, amely Ausztráliából indult 2011-ben. Célja felhívni a figyelmet a mértéktelen műanyagfelhasználás veszélyeire, és előmozdítani a műanyagszennyezés csökkentését. A fenntarthatósági megmozdulás résztvevői egy teljes hónapon át nemet mondanak az egyszerhasználatos műanyagokra. A mozgalom mögé olyan világcégek is betársulnak, mint a Henkel, mely vállalat egyébként is közismert a fenntarthatósági törekvéseiről.

A Henkel célja, hogy 2030-ra klímapozitívvá váljon, így rengeteget tesz a körkörös gazdaság előmozdításáért, melynek a csomagolási törekvések – ezen belül pedig a műanyag újrahasznosítás – a fő pillére.

A műanyag hulladék a fogyasztók egyik legnagyobb dilemmája. Ezért több Henkel projekt is igyekszik különböző módon nyomon követni ezt a problémát, az alábbi célokkal:

A Henkel egyik kiemelt partnere a Plastic Bank, amely szervezettel folytatott együttműködés is elősegíti, hogy egyre több újrahasznosított műanyagot integráljanak termékeink csomagolásába. A Plastic Bank az óceán partokról származó műanyaghulladék begyűjtésére fókuszál, hogy azokat visszajuttassa a gyártási folyamatba, úgynevezett Social Plastic műanyagként, és mindezzel a szegénység felszámolását is elősegíti. A Henkel volt a világ első nagy, fogyasztási cikkeket gyártó vállalat, amely együttműködésre lépett a Plastic Bank szervezettel, és sikeresen beépítette az összegyűjtött műanyagot egyes termékcsomagolásaiba.

De mi is pontosan a Social Plastic? Miben különbözik az újrahasznosítható vagy újrahasználható műanyagtól?

Hogyan forradalmasítja a Social Plastic a körkörös gazdaságot?

A Plastic Bank megállás nélkül terjeszkedik világszerte, újabb és újabb Social Plastic gyűjtőpontokat létrehozva.

A Magyarországon is forgalomban lévő Henkel termékek közül már több márka is magas Social Plastic aránnyal büszkélkedhet.

Fogyasztók ösztönzése – országos műanyaggyűjtés a Rossmannal karöltve

A Henkel és a Rossman immár 6. alkalommal rendezte meg „Játék egy zöldebb jövőért” fenntarthatósági promócióját. A vásárlók 2016 óta, a promóció ideje alatt országszerte leadhatják kiürült Henkel termékes flakonjaikat, közel 220 Rossmann üzletben. Az üres flakonokért cserébe egy kódot kapnak, mellyel egy tetszőlegesen választott bölcsődére, óvodára vagy általános iskolára szavazhatnak. A legtöbb szavazatot kapott intézmény pedig értékes támogatásban részesül. A Henkel ezzel is rendszeresen emlékezteti a fogyasztókat, hogy a vállalat által forgalmazott termékek műanyag flakonjai szelektíven gyűjthetők és újrahasznosíthatók. Idén 9552 szavazat érkezett, mellyel 19104 darab, közel 2 tonnányi műanyag flakon gyűlt össze a tudatos fogyasztók által.

A munkatársak és partnerek bevonása – David Katz online előadás

A fenntarthatósági törekvések mellett a Henkel folyamatosan figyel arra is, hogy munkatársait és partnereiket tovább képezzék. Májusban David Katz, a Plastic Bank alapító- és vezérigazgatója szereplésével volt lehetőség részt venni egy egyedülálló online beszélgetésen, amelyen a Social Plastic témaköre és a környezetvédelem volt napirenden. David Katz-tól megtudhattuk, hogy milyen műanyag helyzet uralkodik jelenleg a világban, beszélt a Henkellel való közös munkáról és arról, hogy egyén szinten mit tudunk tenni a műanyaghulladék csökkentése érdekében. Nagyon büszke a Henkellel való kapcsolatára, hiszen a Henkel világszinten az egyik vezető vállalat, amely változást tud hozni a műanyagszennyezés terén. Érdemes meghallgatni David Katz prezentációját, már-már megható, ahogy beszél a fenntarthatóságról, igazi motivációt ad mindenki számára.

 

A Henkel közösségformáló szerepe évről-évre erősödik, mind kollégáik és partnereik, mind a fogyasztók felé. A közösség pedig a kulcs egy szebb jövőhöz. Ahogy Katz is mondta: „A fenntarthatóság csak együtt lehetséges.” Csatlakozz te is a műanyagmentes júliushoz!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...