- Hirdetés -

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

|

- Hirdetés -

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött.

Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével számolunk, kiéleződik, hogy a marketingszakemberek hogyan hol és mennyit fognak költeni a 2023-as évben.

A gazdaság és az azt tápláló reklámok költésének alakulása 2023-ban olyan kihívások elé állítják a piaci szereplőket, amire időben fel kell készülni. Adunk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött.

1. Ne állj le, főleg ne a digitális költésekkel

Már a pandémia alatt is ezt javasoltuk, de talán most még inkább igaz. Egy ilyen kihívásokkal teli környezetben a vállalkozásoknak továbbra is be kell fektetniük a hirdetésekbe. Ha így tesznek, még a recesszió ellenére is, akkor akár növelhetik piaci részesedésük azon szereplőkkel szemben, akik visszafogják költéseiket.

2. Győződj meg róla, hogy a döntéseidhez minden adat rendelkezésedre áll

Amennyiben a recesszió valósággá válik, minden forint számít majd, és a reklámpazarlás egyre nagyobb gondot fog okozni. 2023-ban az átláthatóság, transzparencia kulcsfontosságú lesz a reklámköltések optimalizálásában. Kritikus fontosságú, hogy a hirdetők a kampányokat a valós eredmények alapján optimalizálják. Az eredmények javításának egyik módja a rejtett költségek levágása, azok eltávolítása a médiaköltségekből.

3. Nem csak a megjelenés számít, a megjelenés minősége fontosabb

A magyar hirdetők jellemzően a megjelenésre vagy átkattintásra vonatkozó mérőszámokat használják arra, hogy a meglévő költségvetésükön belül értsék és validálják a költéseket. A jobb eredmények elérése nem az egységár csökkentésén alapul. Az olcsóbb megjelenés nem hoz feltétlen jobb eredményeket. Kevesebb ráfordítással ugyanazt az eredményt elérni nehéz, azonban, ha növeled a kampányod láthatóságát, akár jobb eredményeket is elérhet a kampány. Ebből következik a 4. pont.

4. Ne vásárolj többé olyan hirdetéseket, amelyeket az emberek nem látnak

A megjelenéstől (CPM) mozdulj el a látható megjelenés (viewable CPM)irányába Ez a "látható megjelenések irányába mozdulás " valóban felfelé nyomhatja a CPM árakat, de megéri majd, hiszen nincs drágább hirdetés annál, mint amit nem látnak. Az a hirdető, aki ezt a stratégiát választja vagy elrakja a megtakarítást - kevesebb pénzből ugyanazt az eredményt csinálja – vagy a megmaradt budgetet még több jobban látható hirdetésbe fekteti - így ugyanabból a költségvetésből több elérést kaphat. Bárhogy is legyen, a megtérülés javulni fog a láthatósági adatok felhasználásának köszönhetően

5. Ne égess hidakat, tarts ki

A 2023-as növekedés lassabb lesz 2022-hez képest, különösen az első félévben a gazdasági bizonytalanság miatt. A második félévben azonban a reklámköltés növekedni fog, elsősorban az autószektor és a pénzügyi szolgáltatások és az FMCG kategóriák által támogatva.

6. Nehéz lesz megtalálni melyik fogyasztónál van pénz

Érdemes a hirdetőknek a reklámköltéseket a különböző médiumok között átcsoportosítani és tesztelni. A költségkeret felosztása a hagyományos digitális médiaköltéseken túl érdemes új csatornákat is betervezni, lehetnek ezek új mobil vagy akár egy bizonyos célcsoportot megszólító programmatic megoldások. Az új fogyasztók megszerzése és a márkaismertség növelése továbbra is a marketingesek legfontosabb prioritásai közé fog tartozni.

7. Ahhoz, hogy ellenálljanak a gazdasági kihívásoknak, a kiadóknak javítaniuk kell kínálatuk minőségét

A kiadókat érzékenyen érinti a fenyegető recesszió hatása. Tekintettel kihívásokkal teli helyzetre, a kiadóknak el kell kezdeniük javítaniuk a hirdetési készleteiken, a tartalmaikon és a felhasználói élmény minőségén.

Gyors, hiteles oldalakat kell létrehozni a kiadóknak mely egyedi, minőségi tartalmakat biztosít az olvasóknak. Az örökérvényű, minőségi tartalom előállítása egyszeri előállítási költséggel akár évekig folyamatos bevételt biztosíthat. A kiadónak törekedni kell arra, hogy tudatos az adatokat értelmezni tudó szerkesztőségeket tartsanak fent és tisztába kell lenniük azzal, melyik tartalom mit és mennyit ér.

A kiadóknak erősíteni kell a saját adatok (first-party data) jelentőségét, tudniuk kell, hogy milyen közönség látogatja őket nap mint nap és ezen adatokat az egyre szigorodó adatvédelmi szabályok mellett, át kell tudni adniuk a hirdetőknek, hogy azok megtalálják a számukra releváns vásárlóerőt.

Tökéletes recept természetesen nem létezik. A 2023-as év várhatóan kihívásokkal teli év lesz, minden reklámpiaci szereplő számára. Azonban az elmúlt 2 évre visszatekintve azt gondolom, hogy a hazai szereplők gyorsan és okosan alkalmazkodnak a váratlan és kihívásokkal teli helyzetekhez. Amennyiben ezen képességük a szereplőknek továbbra is megmarad, a 2023-as év sikeres év lehet a reklámszakmában.

 

Németh Iván, az Ads Interactive Media Group ügyvezetője, programmatic szakember

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Amerikai sportjogokkal erősít a Network4

Látványos amerikai technikai- és csapatsportok, valamint egy Emmy-díjas sporttörténelmi sorozat érkezik a Network4 csoport sportcsatornáira (ARENA4, MATCH4) és streaming szolgáltató platformjára, a NET4+-ra. A médiacég sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megszerezte az egyetemi kosárlabda-bajnokság March...

Hekkerek miatt aggódhatnak a bankvezetők

Az informatikai rendszerek sebezhetősége és az ügyfelek hitelképessége miatt aggódnak leginkább a pénzintézetek kockázatkezelői – derül ki az EY és az Institute of International Finance legfrissebb, 30 ország 88 bankjának részvételével készült nemzetközi felmérésből.A...

Az élelmiszeráremelkedés miatt élünk rosszul

A magyarok arra számítanak, hogy a következő egy évben tovább romlik az életszínvonaluk, az élelmiszer drágulása jelenti a legnagyobb problémát – többek között ez derül ki az Aegon friss, reprezentatív kutatásából, amiben a magyar...

Új kutatási központot nyitott a Danone

2023 február 6-án nyílt meg a Danone új kutatási és innovációs központja, a Daniel Carasso Center a Paris-Saclay területén.A technológia és a tudomány elképesztő ütemben fejlődik, ezzel pedig az FCMG szektornak is lépést kell...

A világ legjobb munkaadói között a Rossmann

Közzétette a világ legjobb munkaadóinak új listáját a Forbes amerikai üzleti magazin. A Rossmann a 2021-ben elért kiváló 44. helyezéséhez képest 18 helyet javítva 2022-ben a 26. helyen végzett.A listán összesen 800 cég képviselteti...

Újságíró Akadémia indul

A szellemitulajdon-védelem segíthet felzárkózni a hazai vállalati és egyetemi szférának a nemzetközi versenytársakhoz. Ennek erősítése a hazai gazdasági szektor számára az európai és a világpiac tekintetében is létfontosságú, azonban szemléletformálás és edukáció nélkül nem...

Folytatódik a Nat Geo díjnyertes sorozata

A világszerte elismert oknyomozó újságíró, Mariana van Zeller célkeresztjében ezúttal az MDMA, a szervkereskedők, az LSD, a szellemfegyverek, a terroristákat gazdagító lopott kőolaj, a béranyák, a kiberkalózok, az utcai bandák, a kriptocsalók és a...

Rekordforgalom a DODO-nál

Történetének legmagasabb pénzügyi forgalmát érte el a logisztikai, technológiai cégcsoport 2022-ben, mintegy 51 millió euró értékben. A tavalyi évben 2300 futár és 1000 jármű tartozott a DODO flottájához hét európai országban, ahol a vállalat...

Ilyenek lehetnek a jövő játékai

Több mint 128 ország játékgyártói és -kereskedői találkoztak február 1. és 5. között a világ legnagyobb játékkiállításán, a Nürnbergi Nemzetközi Játékvásáron (Spielwarenmesse). A 2100 kiállító 58000 vendégnek mutatta be a játékipar új irányait, fókuszban...

Fókuszban a fenntartható termékek

Átfogó fenntarthatósági stratégiájának köszönhetően az Auchan Magyarország egyre erőteljesebb és hatékonyabb lépéseket tesz a környezettudatos működésért. A vállalat komoly vállalásokat tűzött ki az elkövetkezendő időszakra, 2030-ra például az üzletek működéséből fakadó (Scope 1 és...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Még mindig sok aranyat vásárolnak a magyarok

Több mint hárommilliárd forint értékben vásároltak befektetési célú aranyat 2022-ben a BÁV Zálog fiókhálózatában. Ez az érték a 2021-es forgalom háromszorosának felel meg, ami nagyrészt annak tudható be, hogy a bizonytalan gazdasági helyzetben, a...

Amerikai sportjogokkal erősít a Network4

Látványos amerikai technikai- és csapatsportok, valamint egy Emmy-díjas sporttörténelmi sorozat érkezik a Network4 csoport sportcsatornáira (ARENA4, MATCH4) és streaming szolgáltató platformjára, a NET4+-ra. A médiacég sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megszerezte az egyetemi kosárlabda-bajnokság March...

Hekkerek miatt aggódhatnak a bankvezetők

Az informatikai rendszerek sebezhetősége és az ügyfelek hitelképessége miatt aggódnak leginkább a pénzintézetek kockázatkezelői – derül ki az EY és az Institute of International Finance legfrissebb, 30 ország 88 bankjának részvételével készült nemzetközi felmérésből.A...

Az élelmiszeráremelkedés miatt élünk rosszul

A magyarok arra számítanak, hogy a következő egy évben tovább romlik az életszínvonaluk, az élelmiszer drágulása jelenti a legnagyobb problémát – többek között ez derül ki az Aegon friss, reprezentatív kutatásából, amiben a magyar...

Új kutatási központot nyitott a Danone

2023 február 6-án nyílt meg a Danone új kutatási és innovációs központja, a Daniel Carasso Center a Paris-Saclay területén.A technológia és a tudomány elképesztő ütemben fejlődik, ezzel pedig az FCMG szektornak is lépést kell...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Erős technológiai alap kell

A felhőre és a mesterséges intelligenciára alapuló digitális transzformáció tartós lesz – véli Rehus Péter. Az IBM Magyarországi Kft. országigazgatója beszélt arról is, hogy az informatikai vezetők milyen technológiákba fektetnének be és mire helyezik...

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fókuszban a fenntartható termékek

Átfogó fenntarthatósági stratégiájának köszönhetően az Auchan Magyarország egyre erőteljesebb és hatékonyabb lépéseket tesz a környezettudatos működésért. A vállalat komoly vállalásokat tűzött ki az elkövetkezendő időszakra, 2030-ra például az üzletek működéséből fakadó (Scope 1 és...

Még több elektromos járművet gyárt a BMW

A BMW Group fokozza az elektromos járműgyártást a globális termelési hálózatában: a mexikói San Luis Potosí üzemben is készülnek majd NEUE KLASSE modellek.A BMW Group egyre nagyobb hangsúlyt helyez az elektromos mobilitásra és a...

Zöld kezdeményezéshez csatlakozott az Unilever

Az Unilever Magyarország is csatlakozott az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), valamint a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez.E környezetvédelmi és fenntarthatósági kezdeményezés lényege, hogy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....