Ötmillió dollárba, vagy akár annál is többe kerülhet majd egy 30 másodperces reklámszpot az amerikai profi futballbajnokság idei döntője alatt az Advertising Age előzetes becslése szerint. Az 51. Super Bowl tévés reklámbevétele elérheti a 385 millió dollárt.
Az első, 1967-ben rendezett Super Bowl óta összesen 4,9 milliárd dollárt költöttek tévés hirdetésekre. Az idei várható 385 millió dolláros költés nagyobb lehet, mint a 60-as, 70-es, 80-as években összesen elköltött reklámpénz.
A félperces szpotok költsége is elképesztő mértékben megnőtt, az első Super Bowl alkalmával 40 ezer dollárba került egy ilyen megjelenés, ami az inflációt beleszámítva ma nagyjából 240 ezer dollár lenne. Az amerikai profi futballbajnokság mostani szezonjának döntőjét Houstonban rendezik majd február 5-én, az összecsapást a Fox közvetíti.
Az Advertising Age összeállítása szerint olyan nagy márkák hirdetéseivel találkozhatunk majd a mérkőzés alatt, mint az AB InBev sörgyártó, a Mars, az Audi, vagy éppen a Honda. A félidős show-n pedig a Pepsi-nek köszönhetően Lady Gaga szórakoztatja majd a közönséget.