Vajon átveheti-e az AI a kreatív szakemberek helyét? Kiválthatók-e a tervezési folyamatok botok segítségével? Lesz-e még szükség kreatívokra? Ilyen kérdésekre keresték a választ a Republic Group szakemberei. Majd úgy döntöttek meg is válaszolják őket: az ügynökség a kísérlet során egy teljes napra átadta a terepet a robotoknak.
Az utóbbi hónapokban szinte elárasztotta a nemzetközi és hazai sajtót a mesterséges intelligencia rohamos fejlődésének híre. Megosztó a téma. Sokan ellenzik, de vannak, akik pártolják az AI előretörését, ráadásul felforgatta a modern művészetet, a közlekedést, az egészségügyet és nem utolsó sorban a reklámipart is. Rengetegen tartanak attól, hogy a robotok kiválthatják az emberi munkát az élet több területén, ám a kérdés nem ilyen egyszerű.
A válaszokat keresve a Republic Group kreatív csapata egy napra “hátradőlt” és az AI-ra bízta a munkát. Az ügyfelek számára készülő szövegeket a ChatGPT, a képes anyagokat pedig a MidJourney készítette el, a folyamatokat pedig az ügynökség irodavezetője felügyelte. Az account managerek mintha mi sem történt volna, különösebb kommentár nélkül adták át a key visualeket, poszt terveket és közleményeket az ügyfeleknek, izgatottan várva a reakciókat.
Hogy hogyan fogadták az ügyfelek az “új kolléga”, a mesterséges intelligencia munkáit az év első reklámos buliján fogja bemutatni a Republic Group a közönségnek, május 18-án az Edith-ben.
Szó lesz többek között arról, hogy:
elveszik-e a robotok az emberek munkáját?
mire jó a ChatGPT és a MidJourney?
hogy változtatja meg a szakmánkat az AI?
A szakmázást pedig természetesen hajnalig tartó buli követi:
19:00 - WarmUP - reklámos meetup és kontentpremier
19:30 - Dj Fabricius (Republic)
20:00 - Raasa
21:00 - Davos
22:30 - Dj Palotai (Tilos)
00:30 - DJ Infragandhi
01:30 - Dj Anya (MOME)
És, hogy mit gondolnak a Republic kreatív vezetői a kísérletről? Mutatjuk:
“Ez a projekt az egyik kedvenc felvetésemmel született meg egy nagyon felvillanyozó, jókedvű ötletelés során: Miért ne?
Miért ne próbálhatnánk ki, mi történik, ha átengedjük a munkát a mesterséges intelligenciának! Hogy ez a kérdés mennyire aktuális, jól mutatja, hogy nem csak házon belül, de az összes beavatott fél részéről izgatottságot és teljes együttműködést tapasztaltunk. Volt bennünk némi félelem, de a legerősebb érzés a kíváncsiság volt. Végül persze az utóbbi évek egyik legizgalmasabb és legvidámabb projektje lett.” - Vértessy Flóra Creative Group Head
"Ez a hack nem a Republic-ról szól. Sokkal inkább egy a kreatív szakmát és az egész világot érintő problémára, lehetőségre vagy felvetésre keresi a választ: Elveszik-e a robotok a munkánkat? Kivehető-e a rendszerből jelenleg az emberi tudás? Elméletben már mindenkinek megvan rá a mondása. De egyelőre csak kevesen építették be az AI-t a mindennapjaikba.” - Ónodi Lóránt Creative Group Head
"Ott ültünk a szobában késő délután. Néztünk egymásra, és csak mosolyogtunk a ránk törő pániktól: “uramatyám, ebből mi lesz…”. De már késő volt elengedni, és pont ez az, amiért ebbe a szakmába bele lehet szeretni: a teljes szívedet odaadod valamiért, ami egy perce még nem is létezett. Örülök, hogy rátaláltam azokra, akikkel egy ilyen vad ötlet megszülethetett. Ráadásul ehhez nem csak pár őrült, ehhez szó szerint mindenki kellett.” - Jávor Bence Kreatívigazgató
I'M NOT A ROBOT az Edith-ben május 18-án
Részletek a Facebook eseményben, a részvétel ingyenes, regisztrálni a Republic Group honlapján lehet.