A Volkswagen Group Components első bepillantást enged mobil töltőrobotjának prototípusaira. Ez az egyik elképzelt töltési koncepció, amely a Volkswagen reményei szerint az elkövetkező években kibővíti a töltési infrastruktúrát. Feladata: a járművek teljesen önálló feltöltése korlátozott parkolóhelyeken, például földalatti parkolókban.
„A mindenütt jelen lévő töltési infrastruktúra kulcsfontosságú tényező az elektromos mobilitás sikerében. Töltőrobotunk csak egy a számos megközelítés közül, de kétségtelenül az egyik leglátványosabb”- magyarázza Thomas Schmall, a Volkswagen Group Components vezérigazgatója.
Teljesen autonóm töltés
Az alkalmazással vagy a Car-to-X kommunikációval elindított töltőrobot teljesen autonóm módon működik. Önállóan irányítja a töltendő járművet és kommunikál vele: a töltőaljzat fedelének kinyitásától a dugó csatlakoztatásáig és leválasztásáig. A teljes töltési folyamat emberi részvétel nélkül zajlik. Több jármű egyidejű feltöltésére a mobil robot egy pótkocsit, lényegében egy mobil energiatároló egységet mozgat a járműhöz, összeköti, majd ezt az energiatároló egységet használja az elektromos jármű akkumulátorának feltöltésére. Az energiatároló egység a töltés során a járműnél marad. Közben a robot más elektromos járműveket tölt. A töltési szolgáltatás befejezése után a robot önállóan összegyűjti a mobil energiatároló egységet, és visszaviszi a központi töltőállomásra.
Thomas Schmall, a Volkswagen Group Components vezérigazgatója szerint: „A hatékony töltési infrastruktúra kiépítése a jövőben központi feladat, amely az egész szektor számára kihívást jelent. Olyan megoldásokat fejlesztünk, amelyek segítenek elkerülni a költséges egyedi megoldásokat. A mobil töltőrobot és a rugalmas gyorstöltő állomásunk csak két ilyen megoldás.” Az üzleti egység jelenleg egy teljes DC töltőcsaládon dolgozik. A rugalmas gyorstöltő állomást 2021 elején dobják piacra. A DC wallbox immáron több hete különböző német vállalatok telephelyein van próbaüzemben. A mobil töltőrobot sikeresen elérte a prototípus állapotát, és most átfogóan tovább fogják fejleszteni. A piaci érettség egyik előfeltétele a Car-to-X kommunikáció az autonóm töltési folyamat megkönnyítése érdekében.
Tekintettel e kérdés döntő fontosságára, a jövőben a Volkswagen Group Components lesz többek között felelős a Volkswagen-csoport minden töltési tevékenységéért és töltési rendszeréért. A cél az, hogy a töltőrobotot átfogó koncepcióba integrálják, amely az elektromos mobilitás hosszú távú sikerére és ezáltal a szállítás villamosítására összpontosít. „Ennek alapvető előfeltétele a töltési infrastruktúra kiépítése. De ennek igény vezéreltnek és hatékonynak kell lennie” – folytatja Schmall. „Fejlesztéseink nem csak az ügyfelek igényeire és az elektromos járművek műszaki előfeltételeire összpontosítanak. Figyelembe veszik a potenciális partnereknek kínált gazdasági lehetőségeket is.” Lehetővé teszik a parkolóhelyek és a földalatti parkolók üzemeltetőinek, hogy a mobil töltőrobot segítségével gyorsan és egyszerűen „felvillanyozzák” az összes parkolóhelyet. Ez csökkenti a szükséges építési munkákat, ugyanakkor csökkenti a potenciális költségeket.